Gruby Benek: wyświetlacze LCD automatyzują i podnoszą sprzedaż

Restauracja Gruby Benek

Uatrakcyjnienie oferty (poprzez wysokiej jakości obraz i wyświetlanie filmów, nie tylko zdjęć), znaczące obniżenie kosztów funkcjonowania lokalu w dłuższej perspektywie oraz wzrost sprzedaży – to główne zalety wyświetlaczy LCD, co raz częściej stosowanych w branżach gastronomicznej i retail.

To także powody, dla których zastosowała je we wszystkich swoich lokalach ogólnopolska sieć restauracji Gruby Benek. Cyfrowe technologie to dziedzina, na którą sieć kładzie szczególny nacisk, a podążając tym tropem – nie można było uciec od nowoczesnych systemów prezentacji oferty.

– Z naszych obserwacji wynika, że wprowadzenie systemu znacząco wspiera bądź nawet zastępuje obsługę lokalu w sugestywnej sprzedaży, w szczególności w oferowaniu promocji i nowości – mówi Mateusz Szewczyk, prezes sieci Gruby Benek. – To nasza odpowiedź na zmieniającą się sytuację na rynku pracy, czyli dużą rotację pracowników i ich mniejsze zaangażowanie w aktywną sprzedaż.

Wzrost sprzedaży o 20 proc.

Pierwsze miesiące po wprowadzeniu rozwiązania pozwoliły ocenić, na ile jest ono skuteczne.

– Szacujemy, że system podnosi sprzedaż w lokalu o nawet 20 proc – twierdzi Mateusz Szewczyk. – To, co na pewno stanowi naszą przewagę konkurencyjną, to fakt, że nie potrzebujemy zewnętrznego serwisowania i obsługi dla tego systemu – dodaje.

Zastosowane rozwiązanie oparte jest na monitorach 48-calowych o wysokim kontraście, przygotowanych do wielogodzinnego wyświetlania treści. Kluczowe było spięcie ich w jedną sieć za pomocą profesjonalnego hardwearu i softwearu pozwalających szybko zarządzać systemem z centrali. To rozwiązanie nie zakupione z zewnątrz, ale będące wynikiem wielu miesięcy pracy firmowych informatyków oraz kompilacji różnych rozwiązań technologicznych, które pozwoliły na uzyskanie wysoce zadowalającego efektu.

Monitory posiadają wiele możliwości konfiguracji automatycznego włączania i wyłączania według ścisłego harmonogramu. System pozwala dostosować wyświetlane treści w zależności od pór dnia i dni tygodnia, pod konkretne grupy klientów, co pozwala optymalizować sprzedaż dań i napojów.

Zastosowanie tego rozwiązania to stosunkowo wysoki jednorazowy wydatek. Rekompensuje go jednak efektywna sprzedaż i mniejsze zaangażowanie zespołu oraz środków potrzebnych przy klasycznych menu boardach, których wydruki są kosztowne, czasochłonne i mniej efektywne przy częstych zmianach oferty i promocji.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Serenada #bardziej otwarte centrum handlowe.

Centrum Serenada to nie tylko bogata oferta handlowa, ale przede wszystkim przestrzeń stworzona z myślą o mieszkańcach Krakowa.