Monnari złożyło ofertę na zakup Simple Creative Products

18 lipca 2018 Zarząd Gino Rossi S.A. otrzymał niewiążącą ofertę zakupu 100 proc. akcji spółki Simple Creative Products. Oferta zakłada zapłatę przez nabywcę 12 mln PLN tytułem nabycia ww. akcji wraz z zadłużeniem Simple Creative Products.

Na potrzeby transakcji określono referencyjny poziom zadłużenia netto w kwocie 19.900.000 PLN, w związku z czym referencyjny poziom enterprise value transakcji wynosiłby 31.900.000 PLN. Określono również referencyjny poziom kapitału obrotowego netto w wysokości 4.600.000 PLN. Ponadto, ostateczna cena sprzedaży w przypadku zawarcia umowy będzie podlegała korekcie o zmiany w kapitale obrotowym oraz długu netto w stosunku do ich referencyjnych poziomów.

Po przeanalizowaniu przedmiotowej oferty Zarząd podejmie decyzję o dalszych krokach w zakresie negocjacji z Monnari, o czym poinformuje odrębnym raportem bieżącym.

Końcowy etap procesu sprzedaży

Finalizacja transakcji wymagać będzie m.in. podpisania porozumienia z Bankiem PKO BP S.A. (kredytodawca Simple) odnośnie do zasad dalszego finansowania Simple oraz uzyskania zgody Rady Nadzorczej Gino Rossi S.A., której posiedzenie zaplanowane jest w najbliższych dniach.

– Jesteśmy na końcowym etapie procesu sprzedaży Simple CP – analizujemy otrzymaną ofertą i na tej podstawie podejmować będziemy dalsze kroki negocjacyjne. Stoimy na stanowisku, że sprzedaż odzieżowej części biznesu jest korzystna dla Grupy – pozwoli nam ograniczyć zadłużenie i uwolnić środki potrzebne do zasilania kapitału obrotowego niezbędnego do zwiększania sprzedaży i dalszego rozwoju Gino Rossi. Podjęliśmy decyzję o skoncentrowaniu się na działalności, z której wyrośliśmy jako spółka i w której strategicznie upatrujemy największych szans dalszego wzrostu, tj. na segmencie obuwia i galanterii skórzanej. Działalność tego segmentu nie tylko jest trwale dochodowa, ale – ze względu na silną markę i nowoczesne aktywa produkcyjne – także znacznie bardziej perspektywiczna pod kątem rozwoju biznesu – zarówno biorąc pod uwagę rozbudowę oferty, jak i rozwój geograficzny czy też intensyfikację współpracy z kontrahentami b2b. Naszym nadrzędnym celem jest zapewnienie stabilizacji sytuacji finansowej Grupy, co umożliwi wybór optymalnego wariantu dalszego jej rozwoju, realizację założonych planów i w konsekwencji powinno korzystnie wpłynąć na przyszłe wyniki finansowe Gino Rossi – mówi Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi S.A.

Międzynarodowa sieć sprzedaży

Gino Rossi zarządza portfelem uznanych na polskim rynku modowym marek: Gino Rossi oraz Simple Creative Products. W ofercie Grupy Gino Rossi znajduje się obuwie damskie i męskie, torebki i akcesoria skórzane oraz odzież damska. Wszystkie produkty charakteryzują się nowoczesnym wzornictwem oraz doskonałą jakością wykonania. Gino Rossi jest jedną z najlepiej rozpoznawanych i najwyżej ocenianych na polskim rynku marek, która zajmuje pozycję lidera w segmencie obuwia ze średniej i wyższej półki. Własna sieć sprzedaży Gino Rossi obejmuje około 90 salonów w Polsce i za granicą (Litwa, Łotwa, Czechy, Słowacja).

Simple Creative Products to czołowa marka na polskim rynku luksusowej odzieży damskiej, oparta na bezpretensjonalnej prostocie, wyrafinowanym, eleganckim i kreatywnym wzornictwie. Sieć sprzedaży Simple CP obejmuje około 60 salonów własnych w Polsce. Sprzedaż Gino Rossi i Simple CP prowadzona jest także w sklepach internetowych.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl