AmRest zainwestował w platformę internetową

AmRest zainwestował w Glovo, wiodącą hiszpańską platformę do zamawiania posiłków online.

AmRest jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition&Conefrence.

AmRest ogłosił udział w podwyższeniu kapitału zakładowego firmy Glovo, kluczowego hiszpańskiego gracza na rynku zamówień posiłków online. Na mocy zawartej umowy AmRest został jednym ze współudziałowców Glovo i zagwarantował spółce miejsce w zarządzie firmy.

– Partnerstwo z Glovo to niezwykle silne połączenie jednego z czołowych agregatorów oraz wiodącego operatora sieci restauracji w Europie. Widzimy ogromny potencjał do rozwoju, jakie tworzy ta współpraca dla obu stron – skomentował Adam Sawicki, członek zarządu ds. cyfryzacji w AmRest

AmRest inwestuje w rozwijający się segment rynku

To kolejna w ostatnim czasie znacząca inwestycja firmy w segment agregatorów gastronomicznych. W ubiegłym roku Spółka zakupiła 51 proc. udziałów w portalu Pizzaportal.pl, będącej wcześniej własnością Delivery Hero GmbH. Glovo to hiszpański agregator założony w 2015 roku w Barcelonie przez Oscara Pierre’a. Od tego czasu platforma stała się najpopularniejszym agregatorem w swoim kraju oferującym m.in. usługi dostawy posiłków do domu. W ostatnim czasie firma rozszerzyła działalność na inne państwa europejskie, takie jak Francja czy Włochy, i obsługuje miesięcznie około miliona zamówień od klientów. Inwestycja AmRest w segment zamówień online w Hiszpanii – drugim co do wielkości rynku w portfelu Spółki – jest kolejnym krokiem w realizacji strategii rozwoju platform cyfrowych. W ocenie firmy jest to również rozpoczęcie długofalowej współpracy z partnerem, który ma potencjał zostać kluczowym graczem w segmencie agregatorów gastronomicznych w Europie.

AmRest Holdings SE jest największą publicznie notowaną spółką restauracyjną w Europie Środkowo-Wschodniej. Do zarządzanych przez nią marek należą: KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King. AmRest jest także właścicielem wyjątkowej marki La Tagliatella oraz dwóch chińskich konceptów: Blue Frog i KABB. Obecnie Spółka zarządza siecią ponad 1,6 tys. lokali w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracji z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants) w 16 krajach: Polsce, Austrii, Czechach, Słowacji, na Węgrzech, Słowenii, w Bułgarii, Serbii, Chorwacji, Rumunii, Rosji, Hiszpanii, Portugalii, Francji, Niemczech i Chinach.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.