Quantula Group: innowacyjne oświetlenie wzmacnia sprzedaż

Właściwe oświetlenia hali sprzedażowej nabiera coraz większego znaczenia w handlu detalicznym. Wcześniej znaczenie światła brano pod uwagę tylko w projektowaniu witryn sklepowych i banerów reklamowych. Teraz jest ono postrzegane jako ważny czynnik wzmacniający sprzedaż – mówi Dmitrij Babkov, przedstawiciel firmy Quantula Group w Polsce.

Firma Quantula jest wystawcą Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition & Conference, które odbędzie się w dniach 26-27 września 2018 roku w warszawskim Centrum Expo XXI.

Państwa firma debiutuje na polskim rynku oświetlenia komercyjnego. Proszę powiedzieć, co produkujecie i jakie rozwiązania oferujecie na rynku?

Quantula Group to zespół firm świadczących pełen zakres usług na rynku oświetlenia handlowego LED. W skład grupy wchodzą firmy: Quantula LLC, Quantula Engineering i Elxled LLC. W rzeczywistości jesteśmy więc firmą zarówno produkcyjną, jak i handlową. Oferujemy profesjonalne systemy oświetlenia dla sklepów i centrów handlowych. Świadczymy także pełen zakres usług z tym związanych: produkcję, instalację, projektowanie, pełną gwarancję i serwis pogwarancyjny.

W jaki sposób produkt waszej firmy i usługi różnią się od innych?

Jako firma produkcyjna pracujemy od 5 lat, jednocześnie w 2007 roku rozpoczęliśmy działalność jako dystrybutorzy. Ściśle współpracujemy z takimi firmami jak Philips, dla którego produkujemy sprzęt, zawieramy również bezpośrednie umowy z markami Osram i Samsung. To pozwala na zaoferowanie rynkowi wszystkich nowych osiągnięć w dziedzinie oświetlenia i to w konkurencyjnych cenach.

Jakieś szczegóły?

Chodzi m.in. o specjalne rodzaje widma dla sprzedaży odzieży detalicznej – Premium White i Crisp White, czy dla produktów spożywczych – sera, mięsa, pieczywa, warzywa i owoców, ryby itp. Oferujemy także rozwiązanie złożonych problemów oświetleniowych dla całych galerii centrów handlowych o wysokości 14 i więcej metrów. Nasza produkcja pozwala na zrealizowanie wszystkich pomysłów i koncepcji, które są zaplanowane przez klienta. W praktyce światło ma za zadanie, ogólnie rzecz biorąc, pięknie, jaśnie i kolorowo przedstawić sprzedawane towary. Ma wywołać u odwiedzających pragnienie kupienia czegoś. Wiemy jak to zrobić, w jaki sposób wyeksponować pewne produkty czy grupy produktów, które są ważne dla sprzedaży detalicznej. Naszym atutem jest szybkość i jakość realizacji idei i pomysłów projektantów i architektów. Podam przykład. Opracowanie projektu oświetleniowego sklepu trwa średnio 5 dni roboczych, a czas produkcji opraw wynosi 15 dni roboczych. Dlatego z powodzeniem uczestniczymy w pracach wielu detalistów nad nowymi formatami sklepów.

Porozmawiamy o konkretnych wdrożeniach.

Pracujemy wyłącznie w branży nieruchomości komercyjnych. Mamy wąską specjalizację, główny nacisk kładziemy na handel detaliczny oraz sektor biznesowy. Oferujemy rozwiązania od butików do hipermarketów, od biur do centrum handlowych. Mamy także rozwiązania dla magazynów i placówek produkcyjnych.

Jesteśmy dumni z efektów naszej współpracy z takimi markami jak LPP, Auchan, Intersport, Spar, Terra Nova, czy Vodafone. Łącznie w portfolio mamy ponad 150 partnerów w handlu detalicznym. Być może nie wszyscy są dobrze znani w Polsce, ale takie firmy jak Silpo, Arber, Epicenter K czy Citrus są liderami na rynku ukraińskim.

Jakie są koszty wdrożenia nowoczesnego systemu oświetleniowego?

Główne zakłady produkcyjne oraz dział projektowy są w stolicy Ukrainy, Kijowie, co pozwala nam oferować nasze produkty i rozwiązania na poziomie czołowych światowych producentów, ale na bardzo korzystnych warunkach finansowych. Bogate doświadczenie na wszystkich etapach projektowania i we wszystkich segmentach rynku detalicznego pozwala nam na wprowadzenie nowych pomysłów i innowacji rozwiązań w branży oświetleniowej. Ceny zaczynają się już od 35 euro. Oczywiście w naszym asortymencie posiadamy lampy z różnych półek cenowych, w zależności od wybranego modelu oprawy, jej wydajności i cech technicznych. Zawsze zalecamy porównanie kosztów projektów oświetleniowych, jak również wdrożenie pilotażowe sklepów. Tylko takie podejście pozwoli eksperymentować i rozwijać się w sprzedaży detalicznej.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl