Krakowska Plaza zmieni się nie do poznania

Plaza zmienia się w Fashion Outlet Kraków, a przebudowa będzie bardzo znacząca. Obiekt zyska dzięki drogim i typowym dla przestrzeni luksusowych materiałom wykończeniowym. Zmieni się układ wnętrza, a gruntownie odświeżone zostanie otoczenie budynku. Całość zupełnie odmieni tę część miasta.

Budynek zyska po przebudowie indywidualny, odmienny od obecnego charakter, który będzie go wyróżniał na tle okolicznej zabudowy. Stanie się tak dzięki nowym materiałom wykorzystanym do przebudowy elewacji. Będą to przede wszystkim płyty aluminiowe, szkło i siatka cięto ciągniona, która uwypukli tektonikę bryły. Jej walory estetyczne będą dodatkowo podkreślone przez nowoczesne rozwiązania w zakresie iluminacji. Odnowiony zostanie kamień, który nadaje budynkowi prestiżową stylistykę.

Firma PRÔM PEAKSIDE ROS Outlet Management, operator centrum, jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition&Conference

Zmieniony układ parteru i nowa aranżacja

W przebudowywanym budynku zmieni się układu funkcjonalny parteru. Do dyspozycji klientów będą dwa równoległe pasaże, powstanie też nowy, regularny, prostokątny plac wewnętrzny. Dodatkowa klatka schodowa będzie prowadziła do nowego wejścia, zlokalizowanego po wschodniej stronie placu. Zbudowana zostanie także szeroka pochylnia i taras wejściowy.

Powiększeniu ulegnie powierzchnia witryn sklepowych. Projekt wewnętrznych portali to inspiracja historyczną zabudową. Wrażenie zabytkowego miasta potęgują masywne ściany i filary. Przy planowaniu wnętrza, celem było uzyskanie wrażenia wysokiej jakości i trwałego stylu, ze zwróceniem uwagi na detale formy i kolorów, odpowiadające przeznaczeniu i różnorodnym funkcjom obiektu.

Duża ilość zieleni i roślin w połączeniu z kamiennymi powierzchniami oraz przenikającym przez szklane dachy światłem dziennym utworzy komfortową i naturalną atmosferę w całej strefie handlowej z wyodrębnionym, dobrze funkcjonującym miejscem spotkań – Agorą. Nie tylko na elewacji, ale także we wnętrzu budynku zostaną zastosowane wysokiej jakości materiały, które wprowadzą nową jakość w tej części miasta.

Więcej miejsca na strefę gastronomiczną

Chociaż zmiany na piętrze będą mniej radyklane i wynikające głównie ze zmian na parterze, zyska część gastronomiczna – stanowić będzie duże i ważne miejsce w nowym obiekcie. Obecny food court zostanie poddany transformacji, funkcja gastronomiczna zostanie powiększona do połowy długości nowego pasażu. Znacznie wzrośnie więc powierzchnia dedykowana jako strefa konsumpcyjna przypisana poszczególnym lokalom gastronomicznym. Pod letnią gastronomię wykorzystywana też będzie część tarasu wejściowego.

Zmieni się charakter i klimat budynku

Planowane materiały wykończeniowe są dostosowane do aktualnie panujących standardów i wymogów prawnych w zakresie energooszczędności i bezpieczeństwa użytkowania. Szkło i aluminium, które pojawią się na elewacji to materiały stosowane w budynkach o wysokim standardzie.

– Naszym zamierzeniem jest, aby architektura po przebudowie zaskakiwała wysokim standardem wykończenia i była wyróżnikiem centrum wywołując pozytywne wrażenie na odwiedzających. Tę piękną przestrzeń tworzymy dla mieszkańców Krakowa i odwiedzających. Nasze doświadczenie podpowiada nam, że ten czynnik ma wpływ również na zachowania zakupowe i przyczyni się do osiągnięcia pełnego sukcesu naszych najemców – mówi Dawid Rutkowski z PRÔM PEAKSIDE ROS Outlet Management Sp. z o.o.

Fashion Outlet Kraków otrzymał pozwolenie na budowę w maju, pierwsze prace rozpoczną się wkrótce. Efektem będzie centrum outletowe, w innowacyjnej formule – zawierającej rozbudowany komponent rozrywkowy obejmujący kino, klub fitness oraz kręgielnię oraz szeroką ofertę gastronomiczną w stylistyce premium. Docelowo w obiekcie znajdzie się ponad 100 marek z kategorii mody i stylu życia, sprzedających swoje produkty w cenach niższych o 30-70 proc. Zakończenie prac i otwarcie przebudowanego obiektu planowane jest na jesień 2019 r.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl