Wzrost footfallu w Galerii Bronowice

Z początkiem lipca Galeria Bronowice zapytała odwiedzających o ich stosunek do wyprzedaży i preferencje zakupowe – 73 proc. respondentów przyznało, że korzysta z letnich przecen. Dzięki specjalnie przygotowanemu eventowi Galeria Bronowice w Krakowie zanotowała znaczący wzrost footfallu.

W piątek, 13 lipca, zanotowano 17 proc. więcej odwiedzających w porównaniu do 2017 roku, natomiast w sobotę, odnotowano wzrost na poziomie 20 proc. Równie ciekawie wygląda porównanie footfallu z tygodniem poprzedzającym Weekend Letnich Wyprzedaży –  podczas akcji prosprzedażowej do centrum przyszło więcej osób, kolejno o 7 proc. i o 9 proc.

Preferencje klientów Galerii Bronowice

Przeważającą grupą wśród ankietowanych były osoby poniżej 25 roku życia, drugą liczną grupę stanowiły osoby w przedziale 26 – 40 lat. W większości centrum handlowe wszystkie grupy wiekowe odwiedzają kilka razy w miesiącu, spędzając tam średnio 2 godziny. Dla dużego procentu ankietowanych zakupy są spontaniczne,  co nie jest jednoznaczne z szaleństwem finansowym. Tylko 22 proc. z przepytanych chodzi na zakupy bez ustalonego wcześniej budżetu. Jeśli przyjrzeć się bardziej wnikliwie rozszerzonym wypowiedziom, 30 proc. przyznało, że wydaje więcej pieniędzy niż planowało, ale 38 proc. ankietowanych wraca do domów z niewydanymi złotówkami. Racjonalne podejście do zakupów objawia się też w wynikach uzyskanych przy pytaniu „Czy podczas letnich wyprzedaży poluje Pan/Pani na najgorętsze sezonowe trendy?”. Co zaskakujące, twierdząco odpowiedziało tylko 19 proc., obojętne podejście zadeklarowało 60 proc., pozostałe 21 proc. natomiast uznało, że w żaden sposób nie kieruje się modą w trakcie zakupów.

Odwiedzający galerię najczęściej decydują się na zakup odzieży (37 proc.), obuwia (28 proc.), biżuterii i dodatków (22 proc.) oraz, co może być niespodzianką, książek (22 proc.), a także akcesoriów do domu (20 proc.).

– Staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych klinetów, dlatego też zorganizowaliśmy ankietę, która pozwoliła nam baczniej przyjrzeć się ich przyzwyczajeniom zakupowym. Dzięki uzyskanym wynikom przekonaliśmy się, że preferują oni robienie zakupów w czasie  wyprzedaży. Z myślą o nich, ale też o 27 proc. niekorzystających z ofert rabatowych, postanowiliśmy zorganizować specjalne dni, w czasie których na odwiedziających oprócz przecen, czekały dodatkowe atrakcje. W ramach Weekendu Letnich Wyprzedaży zorganizowaliśmy  quiz letni, w którym nagrodą były karty podarunkowe w wysokości 50 złotych do wykorzystania na terenie Galerii w jednym z 69 sklepów, które włączyły się w naszą akcję. Zdając sobie sprawę, że większość naszych klientów to aktywni użytkownicy Internetu, przeprowadziliśmy konkurs na Facebooku, w którym na 10 najbardziej kreatywnych autorów zdjęć również czekały karty podarunkowe. Analizując wyniki footfallu widzimy, że tego typu akcje spotykają się z pozytywną reakcją, dlatego myślimy już nad kolejnymi ciekawymi projektami – mówi Aleksandra Rzońca, Dyrektor Galerii Bronowice.

Ankiety przeprowadzono w Galerii Bronowice w Krakowie w dniach 2 – 8 lipca 2018. N= 381

60 tys. mkw. GLA w Galerii Bronowice

Galeria Bronowice w Krakowie należy do spółki Ceetrus. Obiekt działa od listopada 2013 roku. Oferuje ok. 60 tys. mkw. GLA na której znajdują się sklepy znanych marek, największy jednopoziomowy hipermarket Auchan, elektromarket Saturn, a także salony niedostępne w innych galeriach, takie jak H&M Home oraz punkty usługowe – Poczta, pierwszy w Krakowie Punkt Obsługi Mieszkańców w Galerii czy dwa bezpłatne punkty Co-Working. Obiekt oferuje 2,4 tys. bezpłatnych miejsc parkingowych, usytuowanych na trzech kondygnacjach. Obiekt zostanie zaprezentowany podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition&Conference.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl