Raport: Polacy wydają online coraz więcej pieniędzy

online-fashion-ecommerce

Polscy konsumenci przeznaczają na zakupy online coraz wyższe kwoty. Najwięcej, bo średnio ponad 630 złotych, wydają na sprzęt RTV i AGD.

Jak wynika Z raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska” wydatki na większość popularnych wśród internautów produktów wzrosły w porównaniu z poprzednim rokiem. E-konsumenci średnio miesięcznie przeznaczyli na odzież, buty, książki oraz bilety do kina i teatru odpowiednio 224 zł, 299 zł, 99 zł i 68 zł. We wszystkich przypadkach było to więcej niż w zeszłym roku. Ankietowani wskazali również wyższe kwoty, jeśli chodzi o wydatki na sprzęt RTV i AGD (632 zł) oraz urządzenia mobilne (362 zł).

Internauci nie planują zmian

Ponad połowa (52 proc.) badanych deklaruje, że w ciągu najbliższego roku ich wydatki na produkty kupowane w internecie nie ulegną zmianie. Zwiększenie wydatków zadeklarowała niemal jedna trzecia badanych (30 proc.), a 6 proc. e-konsumentów przewiduje, że w sieci będą wydawać mniej. Okazuje się, że więcej pieniędzy na e-zakupy zamierzają przeznaczyć mężczyźni oraz osoby w wieku 15-24 lat.

Szybkie przelewy motywują do zakupów

Formą płatności, która zachęca e-konsumentów do częstszych zakupów online, jest szybki przelew przez specjalny serwis internetowy – taką odpowiedź wskazało 68 proc. ankietowanych. Dla porównania w ubiegłym roku tę opcję wskazało 62 proc. osób. Jest to metoda płatności, którą szczególnie często wybierają osoby z wyższym wykształceniem oraz w wieku 25-34 lata. Na kolejnych miejscach znalazły się płatność gotówką u kuriera przy odbiorze (42 proc.) oraz przesyłka za pobraniem (41 proc.).

Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano na przełomie marca i kwietnia 2018 roku.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY