Nowoczesny parking buduje doświadczenie zakupowe klientów

Parking w centrum handlowym nie jest wyłącznie miejscem postojowym dla samochodu. To istotny element budowania doświadczenia zakupowego klienta – pisze Damian Dopiera, dyrektor ds. inwestycji i parkingów w C&C Partners.

C&C Partners jest wystawcą Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition & Conference.

Pierwsze wrażenia klienta w centrum handlowym tworzy nie wejście do samego obiektu, ale wjazd na parking. Klient podejmując decyzję o wyborze konkretnego centrum handlowego bierze pod uwagę ofertę galerii, ale też łatwość dotarcia do niej, na którą składa się czas dojazdu oraz dostępność i wygoda parkowania. Liczba centrów handlowych i konkurencja pomiędzy nimi rośnie, a każda przewaga przekłada się na utrzymanie obecnych i zdobywanie nowych klientów.

Ważne doświadczenie

Dla 84 proc. klientów centrów handlowych parkowanie jest kluczowe. Dlatego tak ważne jest, aby współtworzone przez parking pierwsze i ostatnie wrażenie klienta z wizyty w centrum handlowym pomagało motywować go do szybkiego powrotu. Problem parkowania można podzielić na dwa istotne obszary. Pierwszy wynikający z ilości dostępnych miejsc parkingowych, natomiast drugi powiązany jest ze sposobem odpowiedniego zarządzania miejscami parkingowymi.

Od ponad roku na rynku polskim możemy zobaczyć jak zmieniają się przestrzenie parkingowe w obiektach handlowych. Nowoczesne systemy zarządzania miejscami pracujące w oparciu o sensory kamerowe stają się standardem. Funkcjonalności typu „znajdź mój samochód”, ilość wolnych miejsc, dynamiczne przydzielanie i zarządzanie miejscami, odpowiednie – to znaczy czytelne oznakowanie miejsc dla wydzielonych grup oraz aplikacje mobilne to rozwiązania, które znalazły uznanie wśród klientów. Pozytywne opinie klientów parkujących potwierdzają słuszność stosowania tego typu rozwiązań. Podobne opinie otrzymujemy od Inwestorów, którzy posiadają tego typu rozwiązania w swoich obiektach. Czego potwierdzeniem są kolejne inwestycje już zrealizowane, a kolejne w toku.

Trendy w przyszłości

Niemniej wszystko o czym mowa powyżej to aktualny stan możliwości systemów, które są implementowane obecnie. Powoduje to, że już teraz powinniśmy się zastanowić jak budować parking, aby odpowiadał przyszłym potrzebom naszych klientów.

Prognozy wskazują, że do 2030 r. udział samochodów elektrycznych w globalnej sprzedaży będzie wynosił 16 proc., a w 2040 r. przekroczy 50 procent. Z kolei w 2050 r. 7 na 10 sprzedanych aut ma być napędzanych właśnie prądem. Dlatego jednym z aspektów nowoczesnych parkingów jest obsługa właśnie samochodów elektrycznych, z możliwością rezerwacji miejsca parkingowego z odpowiednią ładowarką. Prostota obsługi oraz duża szybkość ładowania będą kluczowymi elementami tego typu parkingów.

Samochodowe SPA

Kolejny aspekt parkingu przyszłości, to uzbrojenie parkingu w systemy za pomocą których parking stanie się swojego rodzaju SPA dla naszego samochodu. Mogą to być automatyczne myjnie przejazdowe poprawiające samopoczucie kierowcy. Innym rozwiązaniem będą progi inspekcyjne, po przejeździe których kierowca otrzyma informacje oraz zdjęcia/film stanu podwozia czy też stanu karoserii.

Ekologiczne bezpieczeństwo

Na liście innowacyjnych systemów parkingu przyszłości nie należy pominąć aspektu bezpieczeństwa osób oraz samych samochodów. W tym punkcie skupiamy się na dedykowanym oświetleniu do obszarów parkingowych. Są to tuby oświetleniowe, które są nośnikiem światła, ale za jednym razem mają wbudowane kamery, głośniki, czy też inne czujniki środowiskowe. Całość systemu znacząco podnosi zakres bezpieczeństwa, a jednocześnie pozwala na znaczne obniżenie kosztów eksploatacji. System BB Lightpipe jest jedyną na świecie technologią z branży oświetleniowej posiadającą certyfikat Cradle-to-Cradle, przyłączając się tym samym do ochrony zasobów środowiska naturalnego.

Pamiętajmy, że to właśnie na parkingu zaczyna się i kończy wizyta w centrum handlowym. Tu liczy się nie maksymalizacja miejsc, a komfort i bezpieczeństwo klientów. Nasze spostrzeżenia, doświadczenie i wypracowane rozwiązania motywują klientów do szybkiego powrotu.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

PARTNER MIESIĄCA RETAILNET.PL

Nowa Stacja, wszystko w jednym miejscu.

Nowa Stacja w Pruszkowie to nowoczesne centrum, które doskonale wpisuje się w potrzeby współczesnych konsumentów.