Ikea Centres: Aleja Bielany podąża za najnowszymi trendami na rynku retail

Opublikowany pod koniec 2017 roku raport Colliers International „Nadchodzi zmiana? Nowy wymiar rozrywki i rekreacji w centrach handlowych” w sposób wyraźny wskazuje, że przez minione ćwierćwiecze centra handlowe na stałe wpisały się w życie Polaków, ich sposoby robienia zakupów, pracy i spędzania wolnego czasu – pisze Jacek Kaczmarski, Centre Marketing Manager, Aleja Bielany, IKEA Centres Poland.

IKEA Centres Poland jest wystawcą jesiennej edycji Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition&Conference.

Z pewnością nadeszła zmiana w sposobie komercjalizowania obiektów handlowych i ci, którzy to zrozumieli, są w awangardzie, zyskując konsumentów. Ci, który realizują strategię czysto sprzedażową – pozostają w tyle.

Rozrywkowy naród znad Wisły

Oferta rozrywkowa jest dla centrum handlowego skutecznym magnesem przyciągającym coraz większe rzesze osób, dla których spędzanie wolnego czasu wśród rodziny i znajomych w przyjaznym i bezpiecznym otoczeniu, oferującym ponadto możliwości realizacji innych potrzeb, jest niezwykle ważna. Najczęstsze emocjonalne synonimy rozrywki i rekreacji to radość, relaks czy oderwanie od codziennych obowiązków. To przekłada się na fakt, że obiekty posiadające lepiej rozwiniętą część rozrywkową znakomicie funkcjonują w dni wolne od pracy. Trudno się zatem dziwić, że centra handlowe stawiają na rozwój stref rozrywkowych, w których odwiedzający mogą nie tylko zrelaksować się po wyczerpujących zakupach (pójść do kina, na kręgle czy siłownię), ale także skorzystać z najnowszych zdobyczy technologii w grach wideo lub podjąć rywalizację w świecie analogowym podczas gier planszowych.

Aleja Bielany jako najbardziej rozrywkowe centrum we Wrocławiu i jedno z najlepszych dziesięciu pod tym względem w kraju według rankingu Colliers International, doskonale wyczuwa i rozumie oczekiwania konsumentów związane z zaspokajaniem ich potrzeb w obszarze rozrywki. Jednym ze sposobów na dostarczenie kompleksowej oferty – w tym takiej, która zapewnia doświadczenia, wypełnia wolny czas i pozwala realizować szeroki wachlarz potrzeb, nie tylko zakupowych – jest oferowanie zróżnicowanych przeżyć, które na długo pozostają w pamięci, budując jednocześnie lojalność klienta. To szczególnie ważne pod kątem najmłodszych pokoleń (generacji Y i Z), które na pierwszym miejscu stawiają doświadczenia, a nie posiadanie. Przedstawiciele pokolenia X z kolei, prowadzący intensywny tryb życia, cenią sobie komfort realizowania zarówno potrzeb zakupowych, jak i rozrywkowych w jednym miejscu.

Wirtualny sport

Odpowiedzią Alei Bielany na zmieniające się oczekiwania konsumentów jest stale rosnąca liczba najemców oferujących zróżnicowane sposoby spędzania wolnego czasu. Jednym z nich jest salon wirtualnej rzeczywistości Games Arena, w którym odwiedzający znajdą stanowiska, pozwalające przenieść się w wybrane miejsce na ziemi lub stać się bohaterem dowolnego filmu czy opowieści. Dodatkowo goście centrum mogą rywalizować na wysokiej jakości stanowiskach do e-sportu, na których odbywają się turnieje w grach takich jak Counter-Strike, FIFA czy Fortnite. Zainteresowani mają ponadto możliwość zapisania się do profesjonalnej organizacji e-sportowej i uczestniczenia w zorganizowanych treningach. E-sport to obecnie jedna z najpopularniejszych form spędzania wolnego czasu, której wartość stale rośnie (szacunki za 2017 rok wskazują poziom 0,5 mld dolarów, a prognozy nawet 1,5 mld do roku 2020).

Także w Polsce e-sport znajduje się na fali wzrostowej: nasz kraj to jeden z najsilniejszych rynków e-sportowych w Europie, który do tej pory zaangażował rzeszę ok. 6 mln Polaków, przy czym wielkość tej grupy stale rośnie. Nie wszyscy jednak chcą poruszać się w rzeczywistości wirtualnej – użytkownicy gier planszowych znajdą tam również coś dla siebie. Na miejscu obecna jest Planszóweczka.pl, oferująca gry „bez prądu,” w które można zagrać na miejscu lub zakupić i zabrać do domu. A że polski rynek gier planszowych jest trzecim największym w Europie – po niemieckim i francuskim – należy spodziewać się dalszych wzrostów i w tym segmencie.

Magnes przyciągający klientów

Zróżnicowana oferta rozrywkowa centrum handlowego to przepustka do serca klienta, choć także jego portfela, z tym że rozłożona w czasie. Dłuższy czas spędzany przez klientów w kompleksie w sposób bezpośredni przekłada się na ich stosunek emocjonalny do wybranego miejsca, tworząc z nim pozytywne skojarzenia i budując długotrwałą lojalność. Oferta rozrywkowa przyczynia się ponadto do wynajmowania lokali handlowych, ponieważ potencjalni najemcy dostrzegają fakt, iż centrum żyje i jest popularnym miejscem spotkań, a więc dobrym miejscem na prowadzenie biznesu.

Obowiązkiem operatora jest już nie tylko przyprowadzić do centrum jak najwięcej ludzi, ale dostarczyć im niezapomnianych przeżyć, a tym samym bodźca do ponownych odwiedzin – szeroka oferta rozrywkowa jest jednym z najlepszych sposobów, aby ten cel osiągnąć.

Autorem tekstu jest Jacek Kaczmarski, Centre Marketing Manager, Aleja Bielany, IKEA Centres Poland.

Facebook
LinkedIn
NAJNOWSZE INFORMACJE
REKLAMA
PARTNERZY PORTALU
SCF DATABASE
Scroll to Top