Metropolitan Investment rozwija parki handlowe

Jednym z ważniejszych trendów na polskim rynku nieruchomości komercyjnych jest rosnący udział parków handlowych wśród wszystkich realizowanych obiektów z sektora.

Na ten koncept stawia także Metropolitan Investment. W ciągu najbliższych trzech lat spółka zamierza jeszcze intensywniej rozwijać format i otworzyć nawet do dwudziestu tego typu obiektów w Polsce.

Firma Metropolitan Investment jest wystawcą Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition & Awards.

Potencjał parków handlowych

Udział parków handlowych w rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce stale rośnie. Najsilniejszy trend w tym zakresie widać przede wszystkim w mniejszych miejscowościach. O tym, gdzie ostatecznie taki format ma największą szansę powodzenia, decyduje kilka kluczowych czynników, w tym: wzrost zamożności Polaków, który powoduje, że wydajemy coraz więcej pieniędzy, kreując tym samym popyt na kolejny obiekt handlowy w okolicy oraz deklarowany przez konsumentów brak czasu, który sprawia, że są oni bardziej skłonni do rezygnacji z robienia zakupów w dużych galeriach handlowych na rzecz mniejszych kompleksów, w których szybciej są w stanie zrealizować swoje potrzeby na codzienne zakupy. Jednak decydującym czynnikiem, dzięki któremu potencjał parków handlowych stale rośnie, jest ich lokalizacja. Dla parku handlowego najważniejszy jest catchment w zasięgu do 10 min., który daje mu przewagę nad galeriami handlowymi, zlokalizowanymi w innych częściach miasta, i pozwala stanowić ich uzupełnienie. Dobra lokalizacja, w pobliżu węzłów komunikacyjnych i osiedli mieszkaniowych, to podstawowy element stanowiący o powodzeniu inwestycji.

Metropolitan Investment inwestuje w parki handlowe

Metropolitan Investment dynamicznie rozwija sieć obiektów handlowych realizowanych pod brandem METRO, w którym znajdują się także retail parki (Metro Parki). Głównym założeniem budowania silnej marki, która jest w stanie osiągać w tym sektorze przewagę konkurencyjną, jest realizowanie inwestycji, które będą wyróżniać się wysokim standardem i skutecznością. Metropolitan Investment stawia na nowoczesne nieruchomości i estetykę obiektu, wprowadzając na rynek nową jakość (np. dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii oświetleniowych i multimedialnych) i jeszcze lepiej odpowiadając na potrzeby klientów. Każdy projekt realizowany jest przez doświadczony zespół ekspertów, co gwarantuje, że wszystkie aspekty złożonego procesu realizacji inwestycji, są odpowiednio przygotowane. Dogłębna analiza rynku, w tym wskaźników dotyczących m.in. nasycenia powierzchnią handlową, siły nabywczej i otoczenia konkurencyjnego, pozwala wyeliminować ryzyko i realnie kalkulować opłacalność projektu.

Metro Park gwarancją zysku

Kluczem do sukcesu formatu Metro Park jest odpowiednie typowanie lokalizacji pod inwestycję. Tylko nieruchomość usytuowana blisko potencjalnych klientów może przynieść zysk. Bezpośrednie sąsiedztwo węzłów komunikacyjnych, osiedli mieszkaniowych oraz popularnych operatorów spożywczych gwarantuje stały napływ klientów. Dodatkowo Metro Parki powstają w lokalizacjach, gdzie budowa zamyka ostatecznie przestrzeń handlowo-usługową dla kolejnych obiektów tego typu. Projekty Metropolitan Investment zakładają analizę potrzeb konsumentów i związany z tym odpowiedni dobór najemców, wyposażenie nieruchomości w duży i łatwo dostępny parking powierzchniowy oraz co ważne, negocjacje długoterminowych umów ze stabilnym i  dominującym na rynku najemcą, które zapewniają bezpieczeństwo i stabilny przychód z inwestycji.

W ciągu dwóch lat działalności Metropolitan Investment zrealizował już 8 projektów w ramach brandu METRO, o łącznej powierzchni ponad 14 tys. GLA. Po sukcesach pierwszych obiektów typu retail park w Białej Podlaskiej i Wiśle, firma realizuje kolejne projekty z zakresu nieruchomości handlowych. W ostatnim czasie do portfolio spółki dołączyły projekty Metro Parków w Kole, Zgorzelcu oraz na Warszawskim Wawrze. Łącznie w realizacji znajduje się kolejne 78 tys. m kw. GLA rozpoczętych inwestycji.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl