IKEA testuje nowe formaty sklepów

Szwedzki gigant zaczyna uruchamiać coraz więcej sklepów o mniejszej powierzchni handlowej i zlokalizowanych już nie tak ja dotychczas, na obrzeżach, a w centrach miast. Tego typu format zaprezentowano w Madrycie. Na polskim rynku taki koncept IKEi pojawi się jeszcze w tym roku.

Dotychczas sklepy IKEA kojarzone były z dużymi powierzchniami handlowymi i zlokalizowane były zazwyczaj przy trasach wyjazdowych z dużych miast. Firma wychodzi jednak naprzeciw nowym trendom rynku i zamierza otwierać mniejsze sklepy, w centrach miast lub w ich pobliżu. Zarząd firmy wytypował 6 dużych miast na których będzie testował nową strategię. Są to po Madrycie także Londyn, Nowy Jork, Wiedeń i Szanghaj.

Sklep IKEA w mniejszym formacie ma powstać także w Polsce. Będzie zlokalizowany w warszawskim centrum handlowym Blue City. Sklep zostanie otwarty jeszcze w tym roku. Nowy, mniejszy format w centrum miasta, jak poinformował zarząd sieci, wyposażony zostanie w innowacyjne rozwiązania prezentacji asortymentu, które ułatwią dokonywanie zakupów.

Trzecia IKEA w stolicy

Nasza trzecia lokalizacja w Warszawie to jeden z pierwszych na świecie sklepów IKEA tak blisko centrum miasta – mówi Anna Pawlak-Kuliga, prezes IKEA Retail w Polsce. Jednym z podstawowych założeń strategii na rynku polskim jest zwiększanie dostępności produktów i usług IKEA, tak aby wszyscy Polacy mogli  korzystać z inspirujących rozwiązań dla domu i pięknie, wygodnie mieszkać. Rozwijamy sprzedaż wielokanałową, a teraz będziemy jeszcze bliżej warszawiaków. IKEA w Blue City różnić się będzie od  pozostałych sklepów, będzie na pewno zaskakująca i pełna inspiracji. Wierzę, że jesienią na naszych klientów czeka bardzo wiele miłych niespodzianek – dodaje Anna Pawlak-Kuliga.

IKEA w Blue City zlokalizowana będzie na dwóch piętrach centrum handlowego na poziomie O i +1 i zajmie powierzchnię ok. 4,8 tys. mkw. Mimo ograniczonej przestrzeni klienci będą mogli poznać pełną ofertę produktów i rozwiązań IKEA. Na miejscu dostępne do nabycia będą wybrane akcesoria wyposażenia wnętrz, natomiast pozostałe produkty z asortymentu będzie można zamówić online. Na terenie sklepu wydzielona zostanie również przestrzeń IKEA Food w zupełnie nowej odsłonie. Połączony zostanie w niej koncept kawiarni i bistro.

Uruchamianie mniejszych sklepów nie oznacza, że IKEA rezygnuje z dużych obiektów.

Przypomnijmy, Grupa IKEA w Polsce posiada obecnie dziesięć sklepów i zarządza pięcioma centrami handlowymi poprzez IKEA Centres Polska. Zlokalizowane w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatruje 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy IKEA w Polsce należy również sześć farm wiatrowych, które zapewniają jej niezależność energetyczną. W roku finansowym 2017 ponad 28 mln osób odwiedziło sklepy IKEA, a strona www.IKEA.pl odnotowała ok. 91 mln wizyt.

Facebook
LinkedIn
NAJNOWSZE INFORMACJE
REKLAMA
PARTNERZY PORTALU
SCF DATABASE
Scroll to Top