Ceetrus Polska: postępy w remodelingu i rekomercjalizacji portfolio

Od początku roku Ceetrus Polska (d. Immochan Polska) wprowadziło szereg zmian w zarządzanych przez siebie centrach handlowych. Kilka obiektów przechodzi w tym roku remodellingi, a w większości z nich prowadzona jest intensywna rekomercjalizacja.

Ceetrus Polska jest właścicielem, inwestorem, komercjalizatorem i zarządcą 24 centrów handlowych. W większości są to obiekty obecne na rynku od kilku do kilkunastu lat, które na stałe wpisały się w lokalne mapy centrów handlowych. Rosnące oczekiwania klientów oraz konkurencja na rynku wymagają od zarządców obiektów inwestycji i rozbudowywania portfolio najemców tak, aby oferta była jak najbardziej zbilansowana. Dlatego Ceetrus Polska w ostatnich miesiącach prowadzi dynamiczną rekomercjalizację w swoich obiektach i realizuje inwestycje mające podnieść ich atrakcyjność, zarówno dla klientów, jak i dla najemców.

– W ciągu ostatnich lat znacznie zmieniły się oczekiwania klientów. Coraz częściej klienci traktują centra handlowe jako miejsca, gdzie nie tylko zrobią zakupy, lecz również spędzą ciekawie czas, skorzystają z usług i oferty rozrywkowej. Powyższe tendencje możemy również zaobserwować w naszych obiektach. Dlatego prowadzimy negocjacje z potencjalnymi najemcami, dzięki którym oferta naszych centrów handlowych stanie się bardziej zbilansowana – mówi dla Retailnet Ada Walentek, dyrektor komercjalizacji Ceetrus Polska.

Nowe, znane marki w portfolio

Od początku 2018 roku do portfolio Ceetrus Polska dołączyło 45 znanych marek. Są wśród nich Drogerie Hebe oraz Drogerie Natura, należące do segmentu zdrowie i uroda. Drogerie Hebe rozszerzyły ofertę trzech Centrów Handlowych Auchan – w Bielanach Wrocławskich, Rumi i Łomiankach. Kolejne otwarcia zaplanowano jeszcze w dwóch obiektach. Natomiast pierwszy salon Drogerie Natura działa od maja  w Centrum Handlowym Auchan Gdańsk.

W Centrach Handlowych Auchan pojawiły się również kolejne salony Pepco, oferujące odzież, akcesoria i artykuły wyposażenia wnętrz. Marka otworzyła swój salon w odnowionym Centrum Handlowym Auchan Bydgoszcz. W kolejnych miesiącach z jej oferty będą mogli skorzystać również klienci Galerii Bronowice, Centrum Handlowego Auchan Kołbaskowo i Centrum Handlowego Auchan Gliwice.

W minionych miesiącach Ceetrus wzbogacił również ofertę zarządzanych centrów handlowych w zakresie kultury i rozrywki – w dwóch lokalizacjach – Centrum Handlowym Auchan Komorniki i Parku Handlowym Auchan Bielany otwarto nowoczesne salony Empik. Negocjowane są również kolejne lokalizacje z tą marką.

Pod względem liczby nowych najemców, którzy dołączyli do portfolio w obiektach zarządzanych przez Ceetrus, wyróżniają się – Port Rumia Centrum Handlowe Auchan oraz Galeria Bronowice. Na Pomorzu od początku roku liczba najemców zwiększyła się o siedem nowych brandów – Home&You, Wólczanka, W. Kruk, Hebe, Greenpoint oraz relokowany nowy salon marki Apart.

– W przypadku Galerii Bronowice w tym roku podpisaliśmy osiem nowych umów najmu na łączną powierzchnię prawie 2.000 mkw GLA. Zostały one zawarte z markami Apart, Diverse, Pepco, 50 Style, Miki, Varma oraz TUI – mówi Ada Walentek.

Planowane remodelingi i nowe formaty handlowe

Rok 2018 upłynie Ceetrus pod znakiem remodelingów centrów handlowych oraz nowych inwestycji. W kwietniu zakończono remont Centrum Handlowego Auchan Bydgoszcz. Dzięki zrealizowanym pracom obiekt stał się komfortowym miejscem zakupów, gdzie klienci mogą korzystać z nowoczesnych i wygodnych stref wspólnych. Kolejne remonty Ceetrus Polska zaplanował w trzech innych obiektach – Centrum Handlowym Auchan Produkcyjna, Centrum Handlowym Auchan Żory oraz Parku Handlowym Auchan Bielany. Wnętrza obiektów zyskają nową aranżację i pojawią się w nich nowe strefy wspólne.

Obiekty po remodellingu wyróżniają się w zakresie oferty, lecz również udogodnień dla klientów, takich jak m.in. strefy wypoczynku, przestrzenie coworkingowe, pokoje dla rodziców i dzieci, wygodne miejsca parkingowe dla rodzin z dziećmi i kobiet w ciąży, a także obecności nowych technologii, w tym ładowarek do samochodów z napędem elektrycznym, stolików multimedialnych oraz animacji dla dzieci i dorosłych.  Remodelling wiąże się z wprowadzeniem nowej komunikacji wizualnej w obiektach.  Czytelne, nowoczesne i kolorowe oznaczenia pojawiają  się zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz obiektu.

Ceetrus Polska pracuje również nad rozwojem nowych formatów handlowych. W sąsiedztwie Centrum Handlowego Auchan Sosnowiec powstanie Retail Park o powierzchni blisko 8,5 tys. mkw. W tym roku Dział Komercjalizacji Ceetrus Polska podpisał umowy z dwoma najemcami, którzy planują rozpoczęcie działalności w tej lokalizacji. Są to RTV Euro AGD oraz Just Gym. Otwarcie Retail Parku planowane jest na koniec 2019 roku.

O Ceetrus Polska

Ceetrus Polska (do czerwca 2018 roku Immochan Polska sp. z o.o.) działa jako właściciel, inwestor, komercjalizator i zarządca centrów, galerii oraz parków handlowych Auchan. Firma Ceetrus powstała w 1976 roku we Francji, a dziś jest obecna w 12 krajach na świecie. W Polsce prowadzi działalność od 1996 roku. Obecnie posiada 24 centra handlowe i zarządza powierzchną handlową wielkości blisko 700 tys. mkw. Ceetrus Polska jest również wyłącznym komercjalizatorem 16 obiektów handlowych z hipermarketem Auchan (d. Real) o powierzchni  38 183 mkw. Ceetrus Polska rozwija działalność w takich obszarach, jak handel, nieruchomości mieszkaniowe, biura, infrastruktura, turystyka i rekreacja.

Wszystkie projekty spółki zostaną zaprezentowane podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition&Conference

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl