Eventy w centrum handlowym to wysoki footfall i rozpoznawalność

Organizując event w centrum handlowym pod uwagę bierzemy lokalizację danego obiektu, porę roku, aktualne upodobania społeczeństwa, a także konkretne wytyczne klienta, nie rzadko bardzo wyszukane i niekonwencjonalne – mówi dla Retailnet Joanna Dudziak, Head of S ales Department, X-5 Productions

Jaką wymierną korzyść mają akcje eventowe w centrum handlowym?

Wszystkie organizowane przez nas akcje mają za zadanie  przełożyć się na wysoką odwiedzalność obiektu, w którym event ma miejsce. Jest to związane z bardzo dobrą rozpoznawalnością brandu, który oferujemy, mocną licencją, przemyślaną i profesjonalną scenografią, ale i, albo przede wszystkim bardzo dobrą organizacją.

Jak się mierzy te korzyści?

Głównie poprzez znany wszystkim wskaźnik  footfall, który wzrasta bardzo dynamicznie podczas organizowanych przez nas akcji. Dotyczy to zarówno eventów licencyjnych, jak i akcji prosprzedażowych.

Ile trzeba zapłacić za event w centrum handlowym?

Rynek eventów licencyjnych rządzi się swoimi prawami. W grę wchodzą  głównie koszty licencji, licencyjnych kostiumów czy scenografii, które to determinują obszary finansowe. Oczywiście na koszt całkowity składają się także inne elementy, bez których organizacja akcji nie jest możliwa. Natomiast zapewniam, że nasze oferty „szyjemy” na miarę możliwości klientów.

Jakie obecnie obowiązują trendy na rynku eventowym, co jest modne w polskich centrach handlowych?

Nadal pozostajemy w świecie licencji opartych o dziecięcych bohaterów. Ponieważ to właśnie mały odbiorca generuje najwyższy wzrost sprzedaży produktów i usług. A najmocniej promowane marki przekładają się na wymierne zyski obiektów. Z międzynarodowych trendów, które zaobserwowaliśmy na zagranicznych rynkach i które z powodzeniem już zaczynają funkcjonować w Polsce, są specjalne zabudowy typu kids zone, które produkujemy na potrzeby galerii i centrów handlowych. Koncept ten podwyższa atrakcyjność obiektu i jest świetnym dodatkiem do wystroju centrum. Niestety nie mogę zdradzić więcej szczegółów, oferta o której mówię jest  skierowana wyłącznie do zainteresowanych zarządców i na wszystkie ewentualne pytania, chętnie  odpowiem indywidualnie.

Co bierze się pod uwagę organizują event w centrum handlowym?

Pod uwagę bierzemy lokalizację, porę roku, aktualne upodobania społeczeństwa czy też konkretne wytyczne klienta, nie rzadko bardzo wyszukane i niekonwencjonalne. Z kolei pozostając przy licencjach, to głównie tematyka dla najmłodszych, gdzie tradycję łączymy z digitalem.

Ile zajmuje przygotowanie takiego eventu?

Sama realizacja, która jest po naszej stronie, może potrwać do 2 tygodni, jeśli mówimy o trybie express. Jedynym ograniczeniem czasowym są sprawy związane z akceptacjami uzyskiwanymi u licencjodawców. To zajmuje dużo więcej czasu i nie jest zależne od nas. Mam tu na myśli głównie akceptacje materiałów potrzebnych do kampanii reklamowych. Dlatego naszym klientom zawsze sugeruję opracowanie ich w pierwszej kolejności, aby przyspieszyć całą procedurę.

Po której stronie leży część kreatywna eventu?

Część kreatywna to nasza rola. Specjalne zespoły w naszej firmie niczym reżyserzy produkują akcję. Wymaga to dużej znajomości rynku eventowego i retail, trochę socjologicznego podejścia do odbiorców i dużej wiedzy na temat samego procesu tworzenia. Jesteśmy twórcami zarówno scenariusza akcji, poprzez produkcję do finalnej realizacji. Tworzenie tego typu projektów jest bardzo ciekawym doświadczeniem.

Jakie znaczenie ma to, że posiadacie licencje na eventy?

Osobiście uważam, że kooperacja z międzynarodowymi koncernami, które mają zasięg globalny to przede wszystkim ogromna radość z pracy. Największe koncerny mediow na rynku powodują, że stajemy się jego częścią. To bardzo ważne, że w ramach wykonywanych obowiązków możemy się pochwalić najbardziej znanymi licencjami i nowościami. Dla klientów jest to równie ważne. Mają wybór i pewność, że organizowany event będzie bardzo rozpoznawalny.

Która z organizowanych prze X-5 Productions była Pani zdaniem najciekawsza, a która stanowiła największe wyzwanie?

Bardzo lubimy pracować przy realizacjach z osobami, firmami, które stanowią dla nas inspirację. Ostatnim przedsiewzieciem które na długo pozostanie w naszej pamięci jest realizacja gali 25-lecia Disneya w Polsce. Natomiast największym wyzwaniem nadal pozostaną zagraniczne realizacje naszych eventów, których z miesiąca na miesiąc przybywa. W każdym kraju pracuje się inaczej ze względu na odmienność kultury i oczekiwań odbiorców.  Sądzę, że w niedalekiej przyszłości będziemy organizować kolejny zagraniczny oddział naszej firmy.

Rozmawiała Katarzyna Łabuz

Z ekspertami z agencji X-5 Productions będzie można spotkać się podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition&Conference.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl