Lidl wchodzi online na kolejny rynek

Niemiecka sieć dyskontowa Lidl systematycznie rozszerza sprzedaż w kanale e-commerce. W wakacje uruchomiony został e-sklep w Hiszpanii, a konkretnie w Madrycie.

Jeszcze do niedawna internetowy sklep Lidla działał jedynie w Holandii, Belgii i Niemczech. W październiku 2017 roku dołączył do nich e-sklep w Czechach. Był to równocześnie pierwszy e-sklep tej sieci w naszej części Europy. Teraz do tego grona dołączył sklep w Madrycie.

Jak zapowiadają władze Lidla, internetowa sprzedaż ma w przyszłości zostać rozszerzona na całą Hiszpanię. Na razie z oferty internetowego sklepu mogą skorzystać jedynie mieszkańcy Madrytu. Co więcej, oferta ograniczona jest do produktów typu non-food, choć mają się w niej pojawiać sporadycznie również produkty spożywcze takie jak owoce, warzywa czy drób.  Sklep internetowy sprzedaje więc przede wszystkim sprzęt kuchenny, odzież i artykuły gospodarstwa domowego Część produktów dostępna jest wyłącznie online. Koszt dostawy wynosi 3,99 euro za zamówienie, czyli ok. 17 złotych. Czas dostawy wynosi od trzech do pięciu dni roboczych.

E-sklepu brak, jest aplikacja mobilna

Nie wiadomo kiedy Lidl uruchomi kanał e-commerce w Polsce. Na razie wprowadził na naszym rynku nową aplikację mobilną. Nowe funkcje, które zaproponowano, to m.in. możliwość zaplanowania zakupów czy znalezienia najbliższego sklepu.

Z aplikacją Lidl klienci mogą teraz dokładnie zaplanować swoje zakupy, sprawdzić godziny otwarcia sklepu oraz przeglądać najnowsze oferty i gazetki. „Szukanie konkretnego produktu z oferty jeszcze nigdy nie było takie proste” – zapewniają przedstawiciele sieci. Aplikacja umożliwia bowiem wyświetlenie wyników wyszukiwania w formie przejrzystej listy. Wystarczy jeden ruch, by dowiedzieć się więcej o interesującym klienta produkcie.

Przypomnijmy, niemiecki dyskonter od pewnego czasu zapowiada już, że kanał online ma stanowić ważny element strategii całej firmy. Obecnie sieć umożliwia płatności telefonem oraz oferuje mobilną grę wspierającą sprzedaż. W Polsce sieć nie prowadzi w tej chwili sprzedaży przez internet. Pierwszy Lidl w Polsce został otwarty w 2002 roku. Obecnie liczba sklepów przekroczyła 600.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl