Monnari planuje znacząco zwiększyć powierzchnię sprzedaży

Spółka Monnari Trade, właściciel sieci sklepów Monnari, pozytywnie ocenia aktualną współpracę z centrami handlowymi, dlatego prowadzi kolejne negocjacje. W 2018 roku powierzchnia handlowa sieci wzrośnie nawet o 3 tys. mkw.

Spółka Monnari na koniec I półrocza 2018 r. miała w sumie 163 salony (tyle samo co na koniec I pół. 2017 r.) o całkowitej powierzchni ok. 33,5 tys. mkw. Spółka odnotowała wzrost powierzchni sprzedaży o 4,4 proc. w stosunku do stanu na koniec czerwca 2017 roku, kiedy powierzchnia salonów wynosiła 32,1 tys. mkw. Salony sprzedaży (wraz z salonami outletowymi) zlokalizowane są w większości w dużych centrach handlowych. Sieć obecna jest na terenie całego kraju, głównie w miastach wojewódzkich, m.in. w Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach, Lublinie, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie.

W planach Spółki jest dalszy rozwój. Jak informują przedstawiciele sieci jeszcze w tym roku powierzchnia sprzedaży wzrośnie o około 1,5 do 3 tys. mkw. Odbędzie się to dzięki powiększeniu powierzchni dotychczasowych placówek handlowych oraz przez otwarcia nowych salonów. Nowy koncept sprzedaży Monnari zakłada większą powierzchnię handlową poszczególnych lokali, stąd nowe salony będą miały metraż powyżej 200 mkw. Pozyskiwanie dobrych lokalizacji oraz utrzymanie dotychczasowych salonów na rentownym poziomie jest istotnym czynnikiem wpływającym na perspektywy rozwoju Grupy Kapitałowej.

Poza rozwojem organicznym, w planach Monnari Trade S.A. jest również przejęcie innego podmiotu z branży odzieżowej. Spóła prowadzi negocjacje z Gino Rossi S.A. w odniesieniu do nabycia spółki Simple Creative Products S.A.  Monnari chce zamknąć transakcję przejęcia jak najszybciej, ale zgodę na warunki transakcji musi jeszcze wydać bank PKO BP. Trwają negocjacje.

Przychody w I półroczu

W roku I półroczu 2018 Grupa Kapitałowa Monnari Trade S.A. miała przychody niższe niż w porównywalnym okresie o 5,2 proc. W głównej mierze było to spowodowane przez częściowy zakaz handlu w niedzielę (było o 9 dni handlowych mniej niż w I półroczu 2017 r.). Po wyeliminowaniu tego czynnika, przychody Grupy byłyby na podobnym poziomie, co w I półroczu 2017 r.

Grupa osiągnęła zysk operacyjny w I półroczu 2018 r. w wysokości 6,632 mln zł, co oznacza wzrost o 26,3 proc., w relacji do I półrocza 2017 r., kiedy pozycja ta zamknęła się kwotą 5,251 mln zł. Na poziome zysku netto, wartości wyniosły odpowiednio 5,173 mln zł w I półroczu 2018 r. w relacji do 3,883 mln zł w analogicznym okresie 2017 r., co oznacza wzrost o 33,2 proc.

W związku z rozwojem podstawowej działalności Grupy Kapitałowej, Zarząd Monnari Trade S.A. w najbliższym okresie planuje konsolidację i zwiększenie powierzchni magazynowej, tak aby usprawnić procesy logistyczne. W 2016 r. została rozpoczęta budowa własnego magazynu, w bieżącym roku przeznaczy na ten cel Spółka kwotę w wysokości ok. 10 mln zł.

Sprzedaż internetowa

Od 2011 r. towary Monnari są sprzedawane poprzez własny sklep internetowy www.emonnari.pl. Od tego czasu ten kanał sprzedaży dynamicznie rozwija się. W okresie objętym sprawozdaniem finansowym, sklep internetowy zwiększył obroty w relacji do I półrocza 2017 r. o 56 proc. oraz osiągnął udział w przychodach ze sprzedaży towarów na poziomie 6,8 proc.

Monnari Trade S.A. prowadzi cały czas prace nad doskonaleniem tego projektu i zwiększeniem funkcjonalności e-sklepu w sieci.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl