Lidl rozwija logistykę i planuje uruchomienie e-sprzedaży w Polsce

Niemiecka sieć dyskontowa Lidl, która posiada w Polsce ponad 600 sklepów, systematycznie rozbudowuje swoje moce logistyczne. Zamierza także uruchomić w naszym kraju sprzedaż online. Ma ona ruszyć na przełomie 2019/2020 roku.

Najnowsze centrum dystrybucyjne niemieckiej sieci dyskontów Lidl powstanie na terenie stargardzkiego Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii. Inwestycja zajmie prawie 5 ha, na których powstaną m.in. hala magazynowa, warsztat, część administracyjno-techniczna oraz budynek socjalno-biurowy. Zakończenie prac budowlanych planowane jest na sierpień 2019 roku. Wartość inwestycji wyniesie niemal 200 mln złotych. Wykonawcą jest firma Erbud.

W nowym centrum dystrybucji Lidla mają być magazynowane artykuły spożywcze oraz przemysłowe. Wokół magazynów powstanie ok. 250 miejsc postojowych dla samochodów osobowych i ponad 80 dla pojazdów ciężarowych. Obecnie centra logistyczne Lidl zlokalizowane są już w Jankowicach k. Tarnowa Podgórnego, Turzynie k. Wyszkowa, Gliwicach, Strykowie, Rusocinie k. Pruszcza Gdańskiego, Legnickim Polu, Brzozówce oraz Bydgoszczy.

Lidl stawia na kanał e-commerce

Niemiecka sieć, podążając za zmieniającymi się trendami w światowym handlu, systematycznie rozwija także sprzedaż w kanale e-commerce. Z internetowych zakupów mogą już skorzystać klienci w Holandii, Belgii, Niemczech, Czechach, a od niedawna również w Madrycie. Jak donosi portal Spider’s Web, jednym z kolejnych rynków na których ruszy e-sprzedaż ma być Polska. Lidl planuje wystartować ze sprzedażą online w naszym kraju na przełomie 2019/2020 roku.

Z informacji portalu wynika, że partnerem Lidla przy tym projekcie ma być firma Inpost, właściciel Paczkomatów. Na czym ma polegać ta współpraca? Pod wybranymi sklepami niemieckiej sieci mają stanąć maszyny Inpostu, które będą służyły zarówno do odbioru e-zakupów zrobionych w Lidlu, jak i dla innych klientów korzystających z usług Paczkomatów. Koszty inwestycji mają zostać podzielone między obie firmy. Uruchomienie sprzedaży online może być swoistą odpowiedzią Lidla na wprowadzony w tym roku przepis ograniczający handel w niedzielę.

Lidl wprowadził już na naszym rynku nową aplikację mobilną. Nowe funkcje, które zaproponowano, to m.in. możliwość zaplanowania zakupów czy znalezienia najbliższego sklepu. Z aplikacją Lidl klienci mogą teraz dokładnie zaplanować swoje zakupy, sprawdzić godziny otwarcia sklepu oraz przeglądać najnowsze oferty i gazetki. „Szukanie konkretnego produktu z oferty jeszcze nigdy nie było takie proste” – zapewniają przedstawiciele sieci. Aplikacja umożliwia bowiem wyświetlenie wyników wyszukiwania w formie przejrzystej listy. Wystarczy jeden ruch, by dowiedzieć się więcej o interesującym klienta produkcie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl