Inditex: Pablo Isla zapowiada globalną ekspansję e-commerce

Prezes hiszpańskiej Grupy Inditex zapowiedział, że do 2020 roku wszystkie marki wchodzące w skład Grupy będą dostępne online w każdym zakątku świata.

– Chcemy, aby nasze kolekcje były dostępne dla wszystkich klientów, niezależnie od tego, w jakiej części świata w danym momencie się znajdują – zapowiedział Pablo Isla. – Chodzi o wszystkie rynki, również takie, na których nie prowadzimy obecnie sprzedaży stacjonarnej – dodał.

W Polsce hiszpańska firma prowadzi już sprzedaż internetową wszystkich marek z Grupy Inditex, czyli Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Uterqüe oraz Zara Home.

Technologia RFID wspiera sprzedaż omnichannel

Pablo Isla podkreślił również, że wszystkie marki wchodzące w skład Grupy Inditex do 2020 roku zaadoptują zintegrowany system zarządzania zapasami i stanami magazynowymi. Proces dotyczy tych rynków, na których Inditex prowadzi sprzedaż stacjonarną. System ten pozwala realizować zamówienia online również za pośrednictwem sklepów stacjonarnych. Do chwili obecnej zintegrowane zarządzanie zapasami jest dostępne w sklepach Zara na 25 rynkach, w tym w Hiszpanii, Francji, Włoszech, Chinach, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Meksyku.

Działanie tej zaawansowanej platformy logistycznej możliwe jest dzięki technologii identyfikacji radiowej (RFID), która jest już w pełni wdrożona w sklepach Zara i Uterqüe na całym świecie. Technologia ta jest obecnie wdrażana w sklepach pozostałych markach na całym świecie. Cały proces ma się zakończyć do roku 2020. Przypomnijmy, że obecnie Inditex posiada sklepy na 96 rynkach i działa online na 49 z nich.

Strategia przynosi wymierne korzyści

Hiszpańska grupa modowa Inditex osiągnęła w I kwartale (1 luty – 30 kwietnia 2018 roku) przychody na poziomie 5,7 mld euro. To najlepszy wynik w historii.

Takie wyniki oznaczają wzrost o 2 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego i 7 proc. wzrost sprzedaży liczonej w lokalnych walutach. Co warte podkreślenia, Inditex zanotował w tym okresie wzrost sprzedaży we wszystkich regionach świata, w których jest obecny.

– Rekordowe wyniki sprzedaży to w dużej mierze zasługa nowej strategii, która polega na ściślejszym przenikaniu się sprzedaży tradycyjnej i online. Nasza firma wciąż inwestuje w nowe technologie, a to wszystko przekłada się na wzrost sprzedaży i tworzenie nowych miejsc pracy – podkreśla Pablo Isla, prezes Grupy Inditex.

W ramach rozwoju sprzedaży online firma uruchomiła w I kwartale 2018 roku e-sklep marki Zara na rynkach australijskim i nowozelandzkim. W tym samym okresie Grupa uruchomiła sklepy stacjonarne w 36 krajach. Tym samym na koniec kwietnia sieć sprzedaży liczyła niemal 7,5 tys. sklepów.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl