Gemini Park Bielsko-Biała buduje pozytywne doświadczenie parkingowe

Nastrój klienta podczas zakupów często zależy od tego, czy udało mu się szybko znaleźć wolne miejsce na parkingu. Tzw. „doświadczenie parkingowe” staje się coraz ważniejszym elementem całego doświadczenia konsumenckiego.

Obiekt zostanie zaprezentowany podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition&Conference.

Parking: od tego zaczyna się ocena klienta

Dobrze zaprojektowany i zorganizowany, a także sprawnie zarządzany parking jest kluczowy dla poczucia komfortu klientów galerii handlowej. Jest on także jednym z istotniejszych elementów doświadczenia konsumenckiego – twierdzą eksperci. Powód? To pierwsze miejsce w galerii, z którym klient ma kontakt.

To również miejsce, które może rzutować na wizerunek i odbiór całej galerii. Tym bardziej, że klienci mają dziś jasno określone wymagania dotyczące parkingów. Liczy się  m.in. szerokość miejsc, dobre oświetlenie i czytelny system zarządzania wskazujący wolne miejsca

Na ocenę parkingu, ale także samej galerii wpływają dziś 3 wydarzenia: przyjazd na parking i szukanie wolnego miejsca, moment wyjścia z samochodu, kiedy kierowca staje się pieszym i wyjazd z parkingu. Jeśli wszystkie 3 odbywają się bez przeszkód, klient chętnie wraca, a jego pozytywny nastrój udziela się mu podczas zakupów.

Przybywa zmotoryzowanych

Doskonale sobie zdają z tego sprawę w Gemini Park Bielsko-Biała. To jedno z najpopularniejszych na Podbeskidziu centrów handlowych od kilku lat inwestuje w rozwój swojego parkingu, a także w komfort parkowania – zwłaszcza, że przybywa tu zmotoryzowanych.

Dziś ponad 90 proc. klientów przyjeżdża do Gemini Park autem. Rośnie także liczba klientów z dalszych zakątków Podbeskidzia i woj. śląskiego. Ci stanową już ponad 30 proc. robiących tutaj zakupy. Oprócz bielszczan Gemini Park chętnie odwiedzają także mieszkańcy m.in. Cieszyna, Żywca, Tychów i Pszczyny. Galeria popularna jest także wśród turystów spędzających urlop np. w  Szczyrku, Brennej lub Wiśle.

– Liczba klientów, którzy na zakupy przyjeżdżają autem systematycznie rośnie. Każdego miesiąca nasz parking liczący 1100 miejsc postojowych obsługuje nawet 300 tysięcy pojazdów. Taki ruch cieszy, bo pokazuje, że zasięg galerii się zwiększa, a sam obiekt staje się popularny nie tylko w Bielsku-Białej. Z drugiej strony jest to wyzwanie organizacyjne – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

Nowoczesny system rozwiązuje problemy

Nic więc dziwnego, że od kilku lat galeria inwestuje w nowoczesne rozwiązania dla zmotoryzowanych, które podnoszą komfort zakupów, a co najważniejsze oszczędzają czas i nerwy kierowcy. W galerii działa już pierwszy w regionie nowoczesny system zarządzania parkingiem, dzięki któremu klienci mogą szybciej znaleźć miejsce postojowe.

Wolne miejsca automatycznie sygnalizowane są zieloną lampką, z kolei zajęte czerwoną, dając kierowcy jasną informację, w którym sektorze parkingu są wolne miejsca. Bez trudu miejsca znajdą tutaj także niepełnosprawni a także rodziny z małymi dziećmi – te oznaczone są niebieską lampką.

To jednak nie koniec usprawnień. Dzięki dynamicznemu oznakowaniu, które ustawiono przy wjazdach klienci widzą, jaka jest obecnie dostępność wolnych miejsc w danej strefie. Mogą więc wybrać tę część parkingu, która aktualnie oferuje im największy wybór. Rozwiązanie to nie tylko skraca czas spędzony na poszukiwaniach, ale także rozładowuje korki już przy wjeździe, zwłaszcza w okresie wzmożonych zakupów np. przed świętami lub w trakcie wyprzedaży.

– To prosty, acz nowoczesny system, który skraca czas krążenia po płycie parkingu. Kierowca dokładnie wie, gdzie szukać miejsca i już przy wjeździe może się skierować w wybrany przez siebie sektor czy alejkę. W praktyce oznacza to, że szybciej zaparkuje i szybciej pójdzie na zakupy, a jego wizytę w galerii nie poprzedzi stres związany z błądzeniem po parkingu – mówi Brączek.

Parking pomyślany o różnych pojazdach

Ale to nie jedyne rozwiązanie, jakie galeria ma dla zmotoryzowanych. Gemini Park to jedyny obiekt handlowy w Bielsku-Białej, który stworzył specjalne miejsca postojowe dla motocyklistów i motorowerzystów. W sumie na parkingu podziemnym czeka na nich 6 miejsc w specjalnie oznaczonej strefie.

Podobne parkingi zlokalizowane w 3 strefach i liczące sobie łącznie 27 miejsc znajdą tutaj także rowerzyści.  Jest to odpowiedź na rosnącą liczbę klientów, która na zakupy dociera jednośladem. Dopełnieniem tego ma być wypożyczalnia rowerów miejskich, która planowana jest na wiosnę 2019 roku.

Specjalne rodzinne miejsca parkingowe galeria przygotowała także dla ciężarnych i rodzin z dziećmi, które przyjeżdżają tutaj samochodem.  Miejsca te są nieco szersze od tradycyjnych, przez co umożliwiają np. komfortowe wypakowanie wózka czy zapakowanie bagażnika.

– Staramy się, żeby nasz parking był coraz bardziej „inclusive”, czyli pomyślany pod kątem różnych pojazdów, którymi docierają do nas nasi klienci, ale także pod kątem różnych potrzeb. Swoje miejsca na parkingu znajdą dziś właściciele aż 3 typów pojazdów, mamy także 12 miejsc dla niepełnosprawnych ulokowanych przy wejściach oraz 12 miejsc dla rodzin – mówi.

Myślenie o różnych potrzebach klientów i pojazdach  parkujących w Gemini Park zaowocowało także uruchomieniem w październiku ubiegłego roku pierwszej w mieście i regionie stacji ładowania samochodów elektrycznych.

– Coraz więcej Polaków jeździ samochodami zasilanymi na prąd. Gemini Park z kolei sporo uwagi poświęca ekologii i promowaniu postaw proekologicznych. Naturalną więc koleją rzeczy było dla nas uruchomienie stacji, dzięki której można naładować samochód. W efekcie nasi klienci zyskali miejsce, w którym mogą połączyć konieczność naładowania auta z przyjemnością zrobienia zakupów – mówi Brączek.

Ładowarka nie jest jednak jedyną usługą, jaką znajdą kierowcy na parkingu Gemini Park. W galerii działa także nowoczesna myjnia samochodowa.

Świadome działania

Zmiany jakie zachodzą na parkingu Gemini Park podyktowane są zmianami jakie zachodzą na całym rynku. – Galerie muszą coraz więcej uwagi zwracać na doświadczenia konsumenckie i elementy, które na nie wpływają. Rosnąca konkurencja ze strony sklepów on-line sprawia, że obiekty handlowe nie mogą sobie pozwolić na zrażanie do siebie klienta np. z powodu chaosu na parkingu. Parking musi być dziś tak zorganizowany i zarządzany, aby służył klientom i wpływał m.in. na wzrost footfall i częstotliwość zakupów – podsumowuje dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl