SCF 2018: już w listopadzie TK Development otworzy outlet w Czechach

Outlet Arena Moravia w Czechach, nowa inwestycja TK Development, zostanie otwarty dla klientów 15 listopada 2018 roku. Obiekt będzie prezentowany podczas wrześniowych targów Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition & Conference.

Centrum outletowe Arena Moravia ma doskonałą widoczność, ponieważ jest strategicznie zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie skrzyżowania autostrady D1 i ul. Hlučínskiej. Lokalizacja ta zapewnia przepływ około 60 tys. samochodów na dobę. Udogodnieniem inwestycji będzie regularny autobus, kursujący pomiędzy ścisłym centrum Ostrawy a Outlet Arena Moravia, zapewniając szybki przejazd w czasie około 10 minut. Faza 2. przewiduje dodatkowe 5,3 tys. mkw. Liczba miejsc parkingowych: 800.

– W strefie zasięgu 60 minut jazdy samochodem znajduje się ponad 3,1 mln potencjalnych klientów! To bardzo istotna informacja dla firm rozwijających się, które analizują nowe rynki i nie są im obojętne wskaźniki ekonomiczne i gospodarcze – mówi Michal Blovský, Senior Lease Manager w TK Development.

Trzecie pod względem powierzchni i liczby zaludnienia miasto Ostrawa stanowi ważny ośrodek komunikacyjny, łączący Morawy z Górnym Śląskiem. Przez Ostrawę przebiega autostrada D1, łącząca się w pobliskim Boguminie z polską autostradą A1. Dzięki autostradzie dostęp do realizowanej inwestycji dodatkowo zyskują czeskie miejscowości ościenne, jak Opawa, zamieszkana przez około 60 tys. osób i Ołomuniec z populacją bliską 100 tys. mieszkańców.

Autostrada D1 zapewnia również bezpośredni i szybki dostęp dla rynku polskiego. Do granicy z Polską można dotrzeć w zaledwie 10 minut, a w odległości około 30 km od planowanej inwestycji znajdują się Wodzisław Śląski i Jastrzębie-Zdrój.

Bogata oferta marek

Outlet Arena Moravia zakłada uruchomienie 70 sklepów o powierzchni handlowej GLA ponad 11,7 tys. mkw. w Fazie 1., w ramach której wynajęto już 75 proc. powierzchni. Swoje sklepy otworzą tu rozpoznawalne międzynarodowe i lokalne marki, jak: Adidas, Puma, Mustang, Desigual, Gant, Nautica, Ecco, Benetton, Pepe Jeans, s.Oliver, Blažek fashion, New Balance, Alpine Pro, Tresspass, Ecco, Hi Tec, Columbia, a także Pompo toys, Home & Cook, Klenoty Aurum, Tchibo, Lindt, Costa Coffee, Burger King, KFC.

W drugiej połowie września ukończona zostanie cała konstrukcja budynku, fasady i drogi dojazdowe, aby najemcy mogli finalizować prace wewnątrz lokali. Część najemców rozpoczęła aranżacje lokali już na przełomie sierpnia i września.

– Proces budowlany Outlet Arena Moravia wystartował w styczniu 2018 roku – podaje Roman Vachta, Technical and Development Director, TK Development w Czechach. – I z dumą ogłaszamy, że byliśmy w stanie nadążyć za naszym ambitnym harmonogramem. Wiosną ukończyliśmy konstrukcję nośną, a z końcem lipca konstrukcję dachu z izolacją i membraną wodochronną. Niedługo potem sfinalizowaliśmy realizację fasad i wszystkich frontów. Ten szybki postęp prac pozwolił najemcom zapoznać się z inwestycją w fazie zaawansowanej budowy i z uwagi na atrakcyjnie przygotowane powierzchnie w standardzie Vanilla Box – zdecydować się na współpracę przy OAM.

Vanilla Box to rozszerzony standard wykończenia lokalu, obejmujący w pakiecie ściany, witryny sklepowe oraz drzwi wejściowe, pomieszczenia toalet i aneksu kuchennego, wentylację i klimatyzatory, podłączenia do mediów, a także linię instalacji tryskaczowej, systemu wykrywania pożaru i systemu nagłośnienia. Punkty dostaw zostały zlokalizowane na tyłach lokali, każdy lokal ma indywidualny dostęp do strefy dostaw.

Przekazanie powierzchni handlowych w Outlet Arena Moravia rozpoczęło się na przełomie sierpnia i września, i już w pierwszym tygodniu września ponad 20 najemców przejęło lokale. TK Development zapewnia najemcom wsparcie w celu sprawnej finalizacji wszystkich prac, pozwoleń i zobowiązań i dotrzymania terminów na czas otwarcia.

Jako doświadczony deweloper TK Development postanowił przygotować kilka lokali możliwie finalnie wykończonych, gotowych do uruchomienia, aby móc zaoferować najemcom, którzy w ostatniej chwili zdecydują się na współpracę. Oznacza to, że lokale są wyposażone w instalacje techniczne, a najemca wprowadza się z meblami i towarem, w ten sposób ma szansę otworzyć się nawet w ostatniej chwili i uruchomić sprzedaż na czas.

Budowa Outlet Arena Moravia wystartowała w 2017 roku, a jej zakończenie i oddanie do użytku jest przewidywane na 15 listopada br. Jest to inwestycja w znanym, wyprzedażowym formacie, który doskonale sprawdził się na rynku czeskim, bazująca na sukcesie Fashion Outlet Arena w Pradze.

– Zrealizowane w dwóch fazach centrum outletowe Fashion Outlet Arena w Pradze wyróżniało się wielkością – stale jest to największe centrum outletowe w Czechach, o którym mówi się, że to jeden z najbardziej udanych obiektów outletowych w Europie Środkowej – mówi Michal Blovský.

Atutem outletowego konceptu jest przede wszystkim szeroka oferta znanych marek w bardzo atrakcyjnych cenach. Klient, który odwiedza centrum wyprzedażowe, jest usatysfakcjonowany, ponieważ w jednym miejscu ma dostęp do świetnych sklepów, a oryginalne produkty od znanych i sprawdzonych marek może nabyć zawsze z 30–70-proc. zniżką.

Grupa TK Development

Podstawowym przedmiotem działalności Grupy TK Development jest rozwój centrów handlowych, parków handlowych, centrów wyprzedażowych i biurowców. Portfolio z powierzchnią 1 mln mkw. zlokalizowane w Danii, Szwecji, Finlandii, na Litwie, Łotwie, w Polsce, na Słowacji i w Czechach sprawia, że TK Development jest jednym z czołowych deweloperów w Europie.

Czeski odział TK Development, z biurem w Pradze, funkcjonuje od 1997 roku, i w ciągu 20 lat aktywności zrealizował 14 centrów handlowych w Czechach i na Słowacji o łącznej powierzchni 295 tys. mkw. Pośród realizacji w Czechach znalazło się 9 inwestycji handlowych, w tym: Futurum Ostrava, Haná Olomouc, Varyáda Karlowe Wary, Fashion Arena Outlet Center Praga, Futurum Hradec Králové, Frýda Frýdek-Místek. Realizacje na Słowacji dotyczą m.in.: Košice Optima, MAX w Popradzie i Trenczynie.

Przedstawiciele czeskiego oddziału TK Development będą uczestnikami jesiennej edycji Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition & Conference.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl