Inditex bije historyczne rekordy sprzedaży

Grupa Inditex, hiszpański gigant modowy, zanotowała w I półroczu 2018 roku wzrost sprzedaży o 3 procent w ujęciu rok do roku. Wyniosła ona przeszło 12 mld euro. To historyczny rekord.

Co warte podkreślenia, Inditex zanotował w tym okresie wzrost sprzedaży we wszystkich regionach świata, w których jest obecny. Licząc w walutach lokalnych, wzrost jest jeszcze bardziej znaczący – wyniósł 8 procent. Co ważne, Inditex zanotował również 4 proc. wzrost sprzedaży na porównywalnej liczbie sklepów. Zysk netto wyniósł w tym okresie 1,4 mld euro, 3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2017 roku.

– Dobre wyniki osiągnięte w I półroczu to w dużej mierze zasługa nowej strategii, która polega na ściślejszym przenikaniu się sprzedaży tradycyjnej i online. Nasza firma wciąż inwestuje w nowe technologie, a to wszystko przekłada się na wzrost sprzedaży i tworzenie nowych miejsc pracy. Zakładamy, że sprzedaż jesiennej kolekcji odnotuje wzrost sprzedaży like for like na poziomie 4-6 proc. – podkreśla Pablo Isla, prezes Grupy Inditex

Na koniec I półrocza 2018 roku w portfolio Grupy Inditex było 7,422 sklepów zlokalizowanych na 96 rynkach. Obecnie firma prowadzi sprzedaż na 49 z nich. Wkrótce ma się to jednak zmienić.

Inditex integruje sprzedaż i stawia na ekologię

Prezes hiszpańskiej Grupy Inditex zapowiedział, że do 2020 roku wszystkie marki wchodzące w skład Grupy będą dostępne online w każdym zakątku świata.

– Chcemy, aby nasze kolekcje były dostępne dla wszystkich klientów, niezależnie od tego, w jakiej części świata w danym momencie się znajdują – zapowiedział Pablo Isla. – Chodzi o wszystkie rynki, również takie, na których nie prowadzimy obecnie sprzedaży stacjonarnej. Dzięki przeprowadzanym obecnie inwestycjom, do 2020 roku Inditex ma się stać w pełni zintegrowaną, zdigitalizowaną i eko-oszczędną firmą – dodał.

W Polsce hiszpańska firma prowadzi już sprzedaż internetową wszystkich marek z Grupy Inditex, czyli Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Uterqüe oraz Zara Home.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl