Rośnie catchment i frekwencja Gemini Park Tychy

Gemini Park Tychy

Tylko w ciągu dwóch wakacyjnych miesięcy najnowsze w województwie śląskim centrum handlowe Gemini Park Tychy odwiedziło ponad blisko 750 tys. osób.  Łącznie od otwarcia 21 marca do końca sierpnia próg galerii przekroczyło już ponad 2 miliony klientów.

– Tyszanie, ale także mieszkańcy kilkudziesięciu ościennych miejscowości, zdążyli już poznać galerię i oswoić się z jej ofertą. Dla wielu z nich staliśmy się obiektem pierwszego wyboru w regionie, konkurencyjnym np. w stosunku do innych , przede wszystkim ze względu na bliskość, łatwość dojazdu i kompletną ofertę. Chętnie odwiedzają nas np. rodziny z dziećmi – mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

– Rośnie także grono klientów wybierających nas zarówno na codzienne zakupy, a także na weekendowy shopping. Przybywa przejezdnych, którzy w drodze na Podbeskidzie przystają w galerii na obiad i wypoczynek. Z każdym miesiącem widzimy wyraźnie, jak rośnie popularność galerii w mieście i regionie oraz jak umacnia się jej pozycja – dodaje.

Gemini Park Tychy odwiedzają nie tylko tyszanie

Obiekt ma coraz szerszy zasięg oddziaływania galerii. Chociaż w galerii dominują dziś klienci z Tychów i powiatu tyskiego, przybywa także przyjezdnych, zwłaszcza z  Bierunia, Pszczyny, Katowic, Mikołowa, a także Mysłowic. Mieszkańcy miast ościennych stanowią już blisko 50 proc. robiących tutaj zakupy – wynika z danych systemu monitorującego parking Gemini Park Tychy.

– Zasięg oddziaływania galerii obejmuje już ponad 1,5 miliona osób i kilkanaście okolicznych miejscowości. Możemy więc spokojnie powiedzieć, że w parę miesięcy staliśmy się galerią regionalną. Widzimy dziś wyraźnie, jak obok tyszan mających do 10 i do 20 minut do galerii, rośnie  liczba klientów odwiedzających nas z najdalszej, bo położonej ponad 30 minut od galerii, strefy.  Są to głównie mieszkańcy miast, w których nie ma tak dużych galerii handlowych – dodaje.

Oferta Gemini Park Tychy bliska mieszkańcom

O rosnącej popularności galerii przesądza dziś kilka czynników. Po pierwsze, jej czytelna oferta. Galeria liczy sobie dziś blisko 130 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Swoje sklepy mają tutaj m.in. TK Maxx, H&M, Reserved, Sinsay, Cropp, House, Medicine, Deichmann, Orsay czy Mohito.

Szeroko rozumiana moda wypełnia już 45 proc. oferty galerii. Jest to także segment, który nieustannie się poszerza. Tylko w wakacje do grona najemców dołączyła niemiecka sieć odzieżowa New Yorker oraz Pierre Cardin. Ten pierwszy najemca zajął mający aż 1100 mkw. lokal.

Centrum handlowe posiada także unikalną w okolicy ofertę sklepów z wyposażeniem, elektroniką, kosmetykami i obuwiem. Ofertę wypełniają także salony jubilerskie, sklepy sportowe i dla dzieci. Oprócz tego, w centrum handlowym działają także 22 punkty usługowe oraz 10 restauracji i kawiarni, w tym m.in. McDonald’s, KFC, Thai Express czy Lodomania. Operatorem spożywczym Gemini Park jest natomiast Piotr i Paweł.

– Oferta galerii jest dziś tak skomponowana, aby odnalazł się w niej każdy klient, bez względu na potrzeby, wiek czy zasobność portfela. Z jednej strony nasza oferta jest mocno modowa, z drugiej strony dopełniają ją także sklepy innych segmentów oraz usługi, z jakich każdy korzysta na co dzień. W efekcie tego możemy dziś mówić o ofercie „podręcznej”, przyjaznej dla całej rodziny  – podkreśla dyrektor galerii.

Aktywność marketingowa galerii

Ale nie tylko sama oferta jest motorem napędzającym ruch na pasażu galerii. Drugim ważnym czynnikiem stała interesująca w skali regionu aktywność marketingowa galerii. Tylko w wakacje Gemini Park zrealizował kilka dużych wydarzeń i projektów aktywizujących i integrujących społeczność lokalną.

W lipcu oraz na początku sierpnia centrum handlowe zamieniło się w nietypową „letnią szkołę”, w której każdego dnia odbywały się warsztaty półkolonijne m.in. taneczne, artystyczne i sportowe, a także z wykorzystaniem klocków Lego. Co tydzień na najmłodszych czekało ponad 50 zajęć. W tym samym czasie trwała także wystawa edukacyjna „Połącz się” przygotowana przez twórców ekspozycji m.in.  w Centrum Nauki Kopernik. Znalazło się na niej 11 interaktywnych eksponatów, które przybliżały dzieciom i młodzieży sposoby komunikowania się ludzi od czasów prehistorycznych po współczesność. Na początku sierpnia centrum handlowe zorganizowało natomiast trwającą 4 dni akcję rabatową związaną m.in. z otwarciem salonu New Yorker. Przyłączyło się do niej aż 40 najemców! Miesiąc i wakacje zakończyło trwające aż 6 dni wydarzenie z udziałem najpopularniejszych w Polsce gamerów. Imprezie towarzyszyły otwarte zmagania dla graczy oraz specjalna strefa z konsolami PS4.

– Staramy się, aby organizowane przez nas wydarzenia wnosiły coś unikalnego w czas wolny naszych klientów, aby edukowały, bawiły i angażowały. Mocno stawiamy dziś na atrakcje dla całych rodzin, a zwłaszcza dla najmłodszych. Ten kierunek procentuje, chociażby rosnącą liczbą rodzin robiących u nas zakupy – mówi Aleksandra Zawodzińska, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Tychy.

Dobra lokalizacja przynosi korzyści

Oferta i udany marketing to jednak nie jedyne, co wpływa  pozytywnie na frekwencję. Klienci doceniają także to jak galeria skomunikowana jest z miastem i regionem. Do centrum handlowego można dojechać dziś aż 29 liniami autobusowymi i trolejbusowymi. Pod samą galerią znajduje się także przystanek.

Galeria położona jest również w bezpośrednim sąsiedztwie trasy DK1, łączącej Śląsk z Podbeskidziem, przez co łatwo do niej mogą dojechać mieszkańcy kilkudziesięciu miast ościennych dla Tychów, ale także turyści jadący np. w Beskidy i w kierunku czeskiej granicy. Sama galeria jest także częścią rozwijanego i znanego do lat w mieście handlowego „power center”, na które oprócz Gemini Park składają się sklepy Saturn, Obi i Tesco.

Gemini Park to jedna z najnowocześniejszych galerii handlowych w Polsce i pierwsza tak duża w Tychach.  Na powierzchni 36,6 tys. m kw. ma znaleźć się docelowo 130 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie uczęszczanej trasy DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem, zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum miasta. W gronie najemców galerii znajdują się m.in: H&M, TK Maxx, Reserved, Vistula, Wólczanka, Bytom, Top Secret, Cropp, Mohito, Sinsay, House, Kubenz, Quiosque, Big Star, Lavard, Diverse, Medicine, Monnari, Pako Lorente, Szachownica, Calzedonia, Gatta, Orsay, Lee/Wrangler/Levi’s, Apart, W.Kruk, By Dziubeka, Swiss, Time Trend, Yes, CCC, Deichmann, Ochnik, Ryłko, Wittchen, Wojas, Komfort, Komfort Łazienki, Jysk, Home&Deco, Home&You, Pepco, Homla, Douglas, Endorphine, Hebe, Inglot, Rossmann, Vision Express, Yves Rocher, Ziaja, Empik, Kolporter, Świat Książki, Smyk, Coccodrillo. Usługi  w Gemini Park to aż 22 punkty, m.in. Fabryka Formy, salony Orange, T-Mobile, Play, Plus, Poczta Polska, Maxi Zoo, Tauron, Itaka, Rainbow Tours czy E-Smoking World. Operatorem spożywczym galerii jest supermarket Piotr i Paweł. W centrum handlowym znajduje się także 10 restauracji i kawiarni, w tym KFC, McDonald’s, City Kebab, Czas na herbatę, Grycan, Lodomania, Olimp, Companieros i Thai Express.

Obiekt zostanie zaprezentowany podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition&Conference

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn