KG Group przygotowuje się do budowy Cracovia Outlet

– Synergia oferty retailowej i outletowej będzie jednym z silniejszych czynników oddziaływania Cracovia Outlet – mówi dla Retailnet Krzysztof Gaczorek, prezes zarządu KG Group.

Cracovia Outlet powstanie w ramach konceptu handlowego typu mixed-use w krakowskiej dzielnicy Czyżyny, w miejscu z istniejącą tradycją handlową i strefą kojarzoną z handlem. Inwestor- spółka KG Group – pozyskała już miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla Cracovia Outlet. Otwarcie planowane jest na drugą połowę 2020 roku.

Obiekt zostanie zaprezentowany podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition&Conference na stoisku BOIG.

Kluczem lokalizacja

W najbliższym sąsiedztwie centrum dynamicznie rozwija się infrastruktura mieszkaniowa i powstają nowe osiedla zasiedlane nowymi grupami mieszkańców. Centrum outlet zlokalizowane będzie w pobliżu autostrady A4 łączącej Rzeszów, Kraków i Wrocław, a także w bliskości drogi ekspresowej S7 łączącej Gdańsk z  Krakowem (droga przebiega przez Warszawę). Obydwie drogi stanowią nie tylko główne krajowe trasy przelotowe, ale także wpisują się w część infrastruktury miejskiej jako arterie komunikacyjne popularne wśród mieszkańców Krakowa do przemieszczenia się w różne części miasta. Obok parku handlowego zaplanowany jest też przystanek autobusowy, który dodatkowo będzie stanowić niewątpliwe ułatwienie komunikacyjne dla klientów.

Budowa zrealizowana zostanie w dwóch fazach. Otwarcie fazy pierwszej o powierzchni niemal 12 tys. mkw. GLA, z około 70 sklepami najpopularniejszych i najbardziej pożądanych marek zaplanowano na początku 2020 roku. W II etapie outlet zostanie rozbudowany o kolejne 9 tys. mkw. GLA.. Wraz z retail parkiem, wielkopowierzchniowym sklepem z wyposażeniem wnętrz, marketem spożywczym oraz kompleksem wyposażeniowo-wykończeniowym, inwestycja liczyć będzie 60 tys. mkw. GLA (blisko 200 sklepów) i będzie największym obiektem kompleksowo łączącym tego typu funkcje w Krakowie. Na klientów odwiedzających centrum czekać będzie około 2 tys. miejsc parkingowych.

– Synergia oferty retailowej i outletowej będzie jednym z silniejszych czynników oddziaływania obiektu, a dodatkowa oferta poza outletowa wpłynie na większą częstotliwość odwiedzin w stosunku do typowych centrów wyprzedażowych – mówi Krzysztof Gaczorek, prezes zarządu KG Group.

Wielofunkcyjny charakter Cracovia Outlet

Deweloper chce zagwarantować możliwie najkorzystniejszy miks oferty w tym miejscu. Dlatego zdecydował się na realizację obiektu, który będzie koncepcyjnie i architektonicznie tworzony od podstaw. Zarówno położenie Cracovia Outlet, przestrzenie zewnętrzne i wewnętrzne, jakie będzie oferować, ofertę wynajmu powierzchni rozwijaną przez doświadczonego usługodawcę, po teren własnej infrastruktury komunikacyjnej wewnątrz kompleksu handlowego są odbiciem współczesnych trendów.

Deweloper tworzy zoptymalizowaną koncepcję handlową dopasowaną do obecnego stylu życia Polaków, w którym pojęcie „wydajności” nabiera specjalnego znaczenia i w której proces realizacji zakupów powinien być możliwie wolny od ograniczeń, skupiony na uzyskaniu najbardziej satysfakcjonującego efektu.

O KG Group

KG Group to holding spółek, których głównym celem jest ogólnopolska działalność deweloperska w zakresie budownictwa mieszkaniowego oraz komercyjnego. Grupa zrealizowała dotychczas projekty lokalnych centrów handlowych Atut – sześć obiektów pod wspólnym szyldem działa już w Sosnowcu, Łodzi, Jaworzu, Węgrzcach k/Krakowa, Pruszkowie i w Krakowie przy ul. Grażyny. Planowane są także kolejne inwestycje na terenie Krakowa: Atut Ruczaj – aktualnie w budowie I etap, II planowany na I połowę 2020, Atut Złocień, którego otwarcie planowane jest na grudzień 2018 roku, Atut Bielany, a także obiekt w Suchej Beskidzkiej.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl