Saller: Postawiliśmy na parki handlowe. Jako jedyni rozwijamy się tak intensywnie

Jako jedyni rozwijamy się tak intensywnie i równomiernie przez ostatnie lata. Przede wszystkim postawiliśmy na parki handlowe, ale w naszym portfelu znajdują się również galerie handlowe, dyskonty spożywcze oraz markety budowlane – mówi dla Retailnet Małgorzata Grdusiak, Pełnomocnik Zarządu odpowiedzialny za rozwój firmy, Saller.

Jednak kiedy 10 lat temu opowiadałam o zamiarze budowy parków handlowych w Polsce – często pytano mnie, co to za inwestycje i nie budziły one tak dużego zainteresowania jak dziś. Dziś nie budzi już wątpliwości, iż taka forma handlu bardzo spodobała się klientom. Oczywiście nadal galerie pełnią ważną rolę oferując szeroką ofertę handlową, gastronomiczną i rozrywkową.

Klienci wybierają retail parki

– Mamy jednak coraz mniej czasu i często na szybkie zakupy klienci wybierają retail parki. Taką tendencję obserwujemy również na innych rynkach, nie tylko w Polsce. Zauważamy również, iż także najemcy coraz bardziej doceniają tego typu inwestycje. Od ponad 30 lat działalności obserwujemy, jak zmienia się rynek, jak zmieniają się potrzeby klientów i adekwatnie dostosowujemy naszą strategię. Dzięki temu nasz rozwój jest bardzo zrównoważony, ale i intensywny. Kiedy zaczynałam pracę w firmie Saller, mieliśmy w Polsce jedynie kilka obiektów. Dziś jesteśmy właścicielami już kilkudziesięciu – dodaje Małgorzata Grdusiak.

Inwestycje Grupy Saller

Jak podkreśla Pełnomocnik Zarządu, ogólnie jako grupa, w tym roku Saller przekroczył już 1,5 mln GLA, na co składa się  ponad 400 obiektów. I liczby te ciągle rosną. Jest to ogromny sukces. Co jest kluczem tego sukcesu? Proste, przejrzyste zasady działania i jasno określona strategia. Tylko w tym roku w Polsce Grupa Saller kupiła już kilkanaście obiektów. Do tego zrealizowała również własne projekty – otwarto parki w Oławie i Brzegu, a pod koniec roku zostaną otwarte parki w Dzierżoniowie oraz Legnicy, zakończy się również rozbudowa obiektu w Żorach.

Taki szybki rozwój nie byłby możliwy, gdyby każda inwestycja musiała przejść przez kilka etapów akceptacji. Krótki proces decyzyjny daje możliwość szybkiego działania, a dziś niewiele podmiotów może sobie na to pozwolić. Josef Saller – właściciel firmy – intensywną ekspansję stawia na równi z jakością swoich inwestycji.

– W zawiązku z tym sami zarządzamy naszymi nieruchomościami. Dzięki temu widzimy jak one funkcjonują i z jakimi problemami się borykają. Stale też udoskonalamy nasze obiekty – polepszamy widoczność, wdrażamy nowe rozwiązania, upiększamy elewacje, usprawniamy komunikację, modernizujemy i rozbudowujemy. Obserwujemy naszych klientów i staramy się jak najbardziej wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. A dzięki temu do nas wracają – i to jest największa nagroda za ciężką pracę – podsumowuje Małgorzata Grdusiak.

Firma została założona przez Josefa Sallera w Bawarii w 1981 roku. Obecnie główna siedziba firmy Saller znajduje się w Weimarze–Legefeld. W trakcie prawie 40 lat obecności w sektorze nieruchomości komercyjnych grupa, oprócz Niemiec, rozwinęła swoją działalność również na terenie Polski, Czech i Słowacji.

Wszystkie projekty Grupy Saller zostaną zaprezentowane podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition&Conference już 26-27 września 2018 r.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl