Rok 2019 będzie należał do APCOA Flow

Nie ma już wątpliwości co do tego, że trwająca obecnie złota era aplikacji mobilnych zmieniła dotychczasowe podejście do korzystania ze smartfonów, zaś same aplikacje sprawiły, że telefony stały się bardziej funkcjonalne. Dziś nie wyobrażamy sobie życia bez aplikacji mobilnych. Korzystanie z aplikacji jest dla nas o tyle oczywiste, że nie przywiązujemy uwagi do czasu i miejsca korzystania z nich – pisze Maciej Zawadzki, Prezes APCOA Parking Polska. Firma jest wystawcą Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition & Conference.

Zatem jakie aplikacje cieszą się największą popularnością wśród Polaków? Takie, które pozwalają zaoszczędzić czas, pieniądze i ułatwiają nasze codzienne życie. Jednym słowem – funkcjonalne. Każdy kierowca wie, że znalezienie miejsca do parkowania dla swojego pojazdu może być nie lada wyzwaniem. APCOA Parking wychodzi swoim klientom na przeciw proponując wielofunkcyjną aplikację mobilną APCOA Flow.

Potencjał APCOA Flow

Polski rynek branży parkingowej rozwija się niezwykle dynamicznie, a co za tym idzie potencjał dla APCOA Flow jest ogromny. Polacy lubią nowinki cyfrowe, cenią aplikacje wyposażone w funkcje nawigacji oraz geolokalizacji, dzięki którym z łatwością znajdą nie tylko parking APCOA, ale również restauracje, kawiarnie, czy kino w pobliżu. Ponadto, dzięki takim aplikacjom kierowca może z łatwością sprawdzić, gdzie aktualnie się znajduje, a także jak dojechać do wyznaczonego przez niego miejsca.

Ludzie cenią sobie wygodę i czas – poprzez integrację sieci kilkuset świetnie zlokalizowanych parkingów APCOA w praktycznie każdym większym mieście na terenie Polski z innymi rozwiązaniami typu aplikacje centrów handlu i rozrywki, budynków biurowych, obiektów sportowych, lotnisk, stref płatnego parkowania, komunikacji miejskiej, kolei, car sharing’u czy też roweru miejskiego APCOA Flow powinna stać się platformą integrującą wiele funkcjonalności z zakresu parkowania i mobilności w ramach rozwiązań tzw. smart city.

Dla APCOA – parking to nie tylko miejsce postojowe, firma chce zaoferować swoim klientom kompleksową ofertę, taką, aby parkowanie było wygodne, szybkie, przyjemne, połączone z możliwością umycia pojazdu, doładowania elektrycznego, skorzystania z  promocji lojalnego klienta i „nocy zakupów”.

APCOA Flow przeniesie branżę parkingową w sferę cyfrową. Ogromną zaletą tej aplikacji jest to, iż platforma na której zbudowana jest APCOA Flow zapewnia integrację ze wszystkimi rodzajami zewnętrznych aplikacji np. komunikacji miejskiej lub centrum handlowego, a przede wszystkim współpracuje z wieloma producentami systemów parkingowych.

Prosto, szybko, wygodnie

Klienci każdego z kilkuset parkingów w Polsce zarządzanych przez APCOA, którzy zarejestrują się w aplikacji, będą mogli znaleźć najbliższy parking, sprawdzić dostępność miejsc parkingowych oraz wysokość opłaty parkingowej. Będą mogli zarezerwować miejsce parkingowe z obniżoną ceną lub wybrać opcję gwarancji miejsca. Aplikacja zapewni sprawną nawigację aż do wjazdu na parking. Klient będzie mógł również skorzystać z lokalnych rabatów, promocji np. w centrum handlowym jako lojalny klient. System kontroli wjazdu rozpozna samochód poprzez system LPR (automatyczne rozpoznawanie numerów tablic rejestracyjnych) lub odczytu kart RFiD i potwierdzi w chmurze możliwość automatycznego pobrania opłaty parkingowej z karty kredytowej klienta. Szlaban podniesie się automatycznie. Przy wyjeździe platforma obliczy i pobierze z karty kredytowej wartość opłaty oraz otworzy szlaban. Prosto, szybko, wygodnie.

Analogicznie sytuacja będzie wyglądać na parkingach wyposażonych w parkometry np. przy marketach handlowych. Po zaparkowaniu samochodu klient uruchomi w smartfonie aplikację APCOA Flow w celu rozpoczęcia sesji parkowania. Po zakończeniu parkowania klient zakończy sesję i system pobierze odpowiednią opłatę proporcjonalnie do czasu postoju lub uwzględni darmowy czas parkowania np. pierwszą godzinę parkowania gratis. W innej opcji w chwili wjazdu i wyjazdu samochód zostanie zidentyfikowany przez system sczytywania tablic rejestracyjnych, następnie błyskawicznie prześle dane do platformy APCOA FLOW, ta z kolei naliczy i pobierze z karty kredytowej odpowiednią opłatę parkingową.

APCOA Flow jest na tyle elastyczna, iż zapewnia sprawną integrację z niemal wszystkimi aplikacjami zewnętrznymi oraz współpracę z niemal każdym systemem parkingowym. Niewątpliwą zaletą jest również oszczędność w kosztach biletów oraz zużyciu urządzeń parkingowych, ponieważ kontrola dostępu na parkingu i pobieranie opłat będzie się odbywać w formie cyfrowej.

Aplikacja APCOA Flow działa już na ponad 600 parkingach APCOA w Niemczech, niedawno została wdrożona we Włoszech, a do końca roku zostanie uruchomiona w Skandynawii. W Polsce planujemy debiut już w 2019 roku. Co niezwykle ważne, każdy użytkownik APCOA Flow będzie mógł z niej skorzystać na każdym z ponad 10 tys. parkingów APCOA w 13 krajach europejskich w tym na ponad  300 w Polsce.

Autorem tekstu jest Maciej Zawadzki, Prezes APCOA Parking Polska

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.