Prezes Komputronik: to był wymagający rok

W minionym roku finansowym spółki z Grupy Komputronik wypracowały łącznie 2,22 mld zł przychodów, a ich łączny zysk na sprzedaży wyniósł 241,6 mln zł. To wzrost o 11,4 proc. rok do roku.

Zwiększone koszty sprzedaży, związane zarówno z inwestycjami, jak również ze wzrostem presji płacowej ze strony pracowników, wpłynęły na obniżenie wyniku na działalności gospodarczej do poziomu 14,9 mln zł (wobec 21,7 mln rok wcześniej).

– To był wymagający rok, ale wyniki są zadowalające. Udało nam się utrzymać wzrost sprzedaży detalicznej i wzrost ogólnej marży – komentuje wpływ zdarzeń jednorazowych na ostateczne rezultaty Wojciech Buczkowski, Prezes Komputronik S.A. – Uzyskane przez nas w 2017 roku wyniki mogą zaskakiwać. Szczególnie tych, którzy na bieżąco nie śledzą naszych poczynań. Mając jednak na uwadze zdarzenia jednorazowe, które towarzyszyły nam w ubiegłym roku, byliśmy przygotowani na taki obrót sytuacji – dodaje.

Komputronik z wielokanałowym dotarciem do klienta

Sprzedaż detaliczna odbywa się poprzez dwa, wzajemnie wspierające się kanały: sieć sklepów oraz sprzedaż przez Internet. Sprzedaż internetowa prowadzona jest przez największy i najwyżej ceniony w Polsce sklep internetowy branży komputerowej. Sklep internetowy jest świetną formą dotarcia do klientów, którzy na swoim terenie nie posiadają żadnej placówki działającej pod marką Komputronik. Stanowi również doskonałe źródło promocji i informacji o asortymencie dla klientów, którzy cenią sobie osobisty kontakt z kompetentnym doradcą sklepów stacjonarnych.

Sieć sklepów stacjonarnych to obecnie trzy podstawowe formaty: Megastore, sklepy midi w których ekspozycja wobec klasycznych salonów Komputronik jest rozszerzona o produkty z grup RTV i AGD, oraz format oferujący szeroko rozumianą elektronikę z akcentem na IT i GSM. Projekt Megastore rozpoczęty w 2013 roku zyskał uznanie klientów. Obecnie sklepy Komputronik Megastore działają w dwóch miastach w Warszawie w Centrum Handlowym Wola Park oraz w Poznaniu w Centrum Handlowym Plaza. Format ten realizuje założenia biznesowe przyciągając klientów szeroką dostępnością asortymentu i doskonałą jakością obsługi.

Zgodnie z założeniami jest realizowany projekt powiększenia powierzchni ekspozycyjnej sieci. Proces ten odbywa się dwutorowo: poprzez powiększenie istniejących sklepów i ich relokacje w ramach istniejących centrów handlowych lub poprzez zmianę lokalizacji. Powiększenie powierzchni ekspozycyjnej jest elementem strategii związanej z poszerzaniem oferty o produkty RTV i AGD.

Rozwój sieci agencyjnej i sprzedaży zagranicznej

Spółka rozwija projekt sieci agencyjnej. Większość firm kooperujących dotychczas na zasadach franczyzowych została przekształcona w agencje, jednocześnie firma poszukuje nowych kontrahentów, którzy dotychczas prowadzili działalność o zbliżonym profilu pod własnym szyldem w lokalizacjach, w których dotychczas nie było punktów handlowych pod logo Komputronik. Współpraca na zasadach agencji pozwala na poszerzenie asortymentu oferowanego przez przekształcone placówki i wpływa pozytywnie na jakość obsługi klientów i zdecydowanie poprawia efektywność placówek. Na dzień 31 marca 2018 roku spółka posiadała łącznie 185 placówek obsługujących sprzedaż detaliczną (w tym salony własne oraz agencyjne, a także partnerskie i franczyzowe).

Zgodnie ze strategią, która była dotychczas realizowana, spółka prowadziła sprzedaż przede wszystkim na rynku krajowym. W 2017 roku udział sprzedaży za granice kraju w przychodach ogółem spółki była istotna i przekroczyła 20 proc.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.