[WYWIAD] Anna Polak, MMG: w rok sfinalizowaliśmy 60 umów najmu. Nie zwalniamy tempa

– Zgodnie z naszą dotychczasową strategią dodawania wartości poprzez aktywne zarządzanie, rok po przejęciu siedmiu projektów i po ocenie ich potencjału podjęliśmy decyzję  o przebudowie i rozbudowie niektórych z nich – mówi w wywiadzie dla Retailnet.pl Anna Polak, Head of Leasing w Master Management Group

Retailnet.pl: – Zespół Master Management Group będzie obecny na Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition & Conference. Jakie mają Państwo oczekiwania względem Forum?

Anna Polak: – Jesienna edycja  SCF to dla nas najważniejsze, spośród dostępnych obecnie na rynku Europy Środkowo Wschodniej – wydarzenie i miejsce spotkań z najemcami. Czekają nas dwa dni intensywnych negocjacji biznesowych z obecnymi w naszym portfolio partnerami, jak i z tymi, którzy debiutują na rynku nieruchomości. Bardzo często kolejnym etapem kontynuacji tych rozmów jest finalizacja umów najmu. Mamy nadzieję, że  jedną z nich będziemy mogli się pochwalić podczas tegorocznej edycji SCF.

No właśnie. Rok temu Master Management Group przejęło na własność portfel 7 centrów handlowych: MMG Centers w Kutnie, Ciechanowie, Piekarach Śląskich, Józefosławiu, Lubinie, Poznaniu i Szczecinie. Jak bardzo intensywny był to czas?

– Przez ostatni rok sfinalizowaliśmy ponad 60 umów najmu na łączną powierzchnię ponad 15 tys. mkw. Spora grupa najemców jest zadowolona z dotychczasowej współpracy i zdecydowała się przedłużyć z nami umowy w MMG Centers. Do grona takich marek należą np.: RTV Euro AGD, Hebe, Rossmann, Diverse, Big Star i Greenpoint. Należy podkreślić, że 40 proc.  zawartych kontraktów to nowe umowy najmu.

Portfolio najemców MMG Centers Szczecin powiększyło się o nowy koncept salonu Komfort Łazienki o pow. 1,5 tys. mkw. W powstającej Bramie Jury w Zawierciu podpisaliśmy umowę najmu z operatorem kin Planet Cinema na lokal o powierzchni 1,3 tys. mkw. Ponadto, do grona naszych najemców  dołączyła marka Quiosque, która w MMG Centers otworzyła już dwa nowe sklepy i z którą rozmawiamy o rozwoju w innych centrach naszego portfolio. Prowadzimy również rozmowy  z markami, które mamy nadzieję, że zadebiutują na polskim rynku  sieci handlowych i otworzą sklep w  jednym z naszych nowych formatów handlowych, który będziemy prezentować na  tegorocznej edycji Shopping Center Forum. W tej chwili nie chcemy zdradzać szczegółów statusu prowadzonych rozmów.

Czy MMG ma już plany na 2019 rok?

– Nie zwalniamy tempa. Przed nami kolejny intensywny czas pracy. Rok 2019 dedykowany będzie w dużej mierze rekomercjalizacji Bramy Mazur w Ełku oraz MMG Centers Kutno, gdzie czeka nas przedłużenie ponad 60 umów najmu. Wielu najemców już zadeklarowało kontynuację współpracy oraz chęć powiększenia powierzchni istniejących sklepów. Z nimi z pewnością spotkamy się na wiosennej edycji SCF.

Czy w kontekście zmieniających się trendów i przeobrażania się centrów handlowych w miejsca, w których spędzamy coraz więcej czasu, planujecie także przebudowę przejętych obiektów?

– Zgodnie z naszą dotychczasową strategią dodawania wartości poprzez aktywne zarządzanie, rok po przejęciu siedmiu projektów i po ocenie ich potencjału podjęliśmy decyzję  o przebudowie i rozbudowie niektórych z nich. Zaczynamy od galerii Ciechanów. Obiekt zyska kolejne dwa tysiące  tys. mkw. Pojawi się planowana strefa rozrywki i restauracje. Wprowadzimy wielosalowe kino Planet Cinema i nowoczesny food-court. Zdajemy sobie sprawę, że właściwie skomponowany tenant-mix jest czynnikiem determinującym sukces nowej inwestycji i ma duży wpływ na repozycjonowanie obiektu już działającego na rynku. Aktualne trendy oraz zakaz handlu w niedzielę  wpływają na zwiększenie procentowego udziału rozrywki i gastronomi w ofercie galerii.

Na etapie planowania układu nowych galerii oraz przed modernizacją projektów już istniejących, kina, rozrywkę oraz  gastronomię lokujemy w  pobliżu głównego wejścia do galerii. W świetle nowych przepisów pozwala nam to na zamknięcie  niedziałającej przestrzeni handlowej i optymalizację w zakresie zarządzania otwartą częścią galerii handlowej.

Jak właściwie przebiegają rozmowy z dużymi sieciami handlowymi? Czy chętnie wchodzą do mniejszych miejscowości?

– Duże sieci handlowe od dłuższego czasu są gotowe na  mniejsze miejscowości. Wynika to przede wszystkim z nasycenia rynku powierzchnią handlową w dużych miastach. Warto podkreślić, że obecność rozpoznawalnych marek sieciowych  nadal mocno przyciąga potencjalnych klientów galerii. Rozmowy i negocjacje są  jednak procesem złożonym i długotrwałym. Najemcy dokładnie  analizują istniejące i przyszłe otoczenie konkurencyjne oraz oczekują od wynajmującego pozyskania niezbędnych zezwoleń administracyjnych przed podpisaniem umowy najmu.

Brama Jury w Zawierciu jest obecnie flagowym projektem MMG. Na jakim etapie są przygotowanie do realizacji obiektu i jego komercjalizacja?

– Po uzyskaniu prawomocnego pozwolenia na budowę, jesteśmy na etapie wyboru generalnego wykonawcy. Brama Jury cieszy się dużym zainteresowaniem wśród najemców. Podpisaliśmy już umowę z operatorem kinowym Planet Cinema oraz z mniejszymi najemcami branży serwisowej i usługowej. Finalizujemy umowę z operatorem spożywczym.

Chcemy, aby Brama Jury była skrojona na miarę potrzeb mieszkańców Zawiercia, dlatego stawiamy na wygodne zakupy i różnorodność oferty. Wszystkie sklepy znajdą się na jednym poziomie, a prosty i przejrzysty układ galerii ułatwi komunikację wewnątrz obiektu. Na ponad 15 tys. mkw. powierzchni najmu, poza wspomnianą powyżej rozrywką i supermarketem, znajdzie się 50 sklepów znanych marek modowych, sportowych, obuwniczych i wyposażenia wnętrz.

Rozmawiała Ewelina Nawrot

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl