[WYWIAD] Michał Masztakowski, MMG: konsekwentnie podnosimy wartość naszego portfolio

Michał Masztakowski, Development Director w Master Management Group

– Dodawanie wartości poprzez aktywne zarządzanie to nasza strategia, którą konsekwentnie realizujemy. Centra handlowe są bardzo wrażliwe na zmieniające się otoczenie i rosnące potrzeby klientów – mówi w wywiadzie dla Retailnet.pl Michał Masztakowski, Development Director w Master Management Group, z którym rozmawiamy o nowych inwestycjach Grupy.

Master Management Group jest wystawcą Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition & Conference.

Retailnet.pl: – Istotnym elementem strategii MMG jest podnoszenie wartości portfolio obiektów.

Michał Masztakowski: – To prawda, dodawanie wartości poprzez aktywne zarządzanie to nasza strategia, którą konsekwentnie realizujemy. Centra handlowe są bardzo wrażliwe na zmieniające się otoczenie i rosnące potrzeby klientów. Szeroko pojęta gastronomia i rozrywka zyskują na znaczeniu, dlatego tej oferty nie może zabraknąć w MMG Centers. Planowane rozbudowy są także odpowiedzią na potrzeby najemców. Cześć z nich chce powiększyć istniejący lokal lub otworzyć nowy.

Które obiekty należące do portfolio MMG Centers w pierwszej kolejności przejdą modernizację?

– Jako pierwsze zmodernizujemy MMG Ciechanów i MMG Kutno. Jesteśmy na etapie projektowania i podejmowania strategicznych decyzji o ostatecznym kształcie tych obiektów. Planujemy rozbudowę obu galerii o nowe powierzchnie handlowe, które zajmą najemcy z segmentu gastronomii i rozrywki. Na pewno wyodrębnimy strefy food court i wprowadzimy operatora kinowego Planet Cinema. Prace budowlane rozpoczniemy wiosną 2019 roku. Inwestycje podzielimy na kilka etapów, tak by nie zakłócić funkcjonowania obiektów. Prace chcemy zakończyć jesienią. Oczywiście, kwestie formalne i terminy uzyskania pozwoleń wpłyną na ostateczny harmonogram prac.

Zastanawiamy się nad rozbudową Bramy Mazur w Ełku o ok. 2 tys. mkw. Centrum z powodzeniem działa od ponad czterech lat. Najemcy darzą nas zaufaniem i widzą efekty naszej strategii aktywnego zarządzania centrum. Wspomniana rozbudowa będzie odpowiedzią na potrzeby najemców, którzy chcą powiększyć swoje lokale.

Poza rozbudową istniejących obiektów, MMG prowadzi intensywne prace przy nowych projektach.

– Tak, aktualnie intensywnie pracujemy nad budową dwóch formatów handlowych. W Zawierciu budujemy naszą flagową inwestycję – Bramę Jury. Projekt będzie mieć około 15 tys. mkw. powierzchni i będzie pierwszym, nowoczesnym centrum handlowo-usługowym z czterosalowym kinem Planet Cinema. Galeria będzie zlokalizowana przy ulicy Wojska Polskiego, z dogodnym dojazdem z centrum miasta i w pobliżu głównych szlaków komunikacyjnych. Obecnie jesteśmy na etapie wyboru generalnego wykonawcy, a w październiku wchodzimy w kolejny etap prac. Otwarcie centrum planujemy na wiosnę 2020 roku.

W Kołobrzegu planujemy budowę centrum handlowego o powierzchni 13,2 tys. mkw. Nowy projekt usytuowany jest w strategicznym punkcie komunikacyjnym, w pobliżu trasy S6 i drogi krajowej nr 11. Wystąpiliśmy już o pozwolenie na budowę MMG Centers Kołobrzeg. Po jego uzyskaniu ruszamy z pracami.

Wszystkie nasze projekty szczegółowo zaprezentujemy podczas Shopping Center Forum.

Łatwiej się buduje nowe czy rozbudowuje istniejące obiekty handlowe?

– Obie inwestycje wymagają ogromnego wkładu pracy. Bez względu na to, jaką formę wybieramy, jest ona związana z uzyskaniem niezbędnych  pozwoleń. Pewnie łatwiej jest komercjalizować nowy projekt, ponieważ przy okazji rozbudowy konieczne jest podjęcie szeregu decyzji o lokalizacji nowych najemców i relokacji obecnych. Co więcej, pojawiają się kwestie związane z potrzebą czasowych zamknięć lokali, czy utrudnień, które mogą być niekomfortowe dla klientów. Wszystko należy zorganizować w taki sposób, by nie zniechęcić klientów do odwiedzania centrum. Odbudowa odwiedzalności i zmiana nawyków klientów jest ogromnie trudna i wiąże się z dużymi nakładami inwestycyjnymi.

Planujecie Państwo zachować wszystkie obiekty w swoim portfolio?

– Planujemy je zachować, ale nigdy nie mówi się “nigdy”. Każde centrum jest na sprzedaż. Wszystko zależy od oferty.

Rozmawiała: Ewelina Nawrot

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY