TXM poprawia wyniki i zdradza priorytety na przyszłość

Salon TXM

TXM, polska sieć dyskontów odzieżowych, opublikowała wyniki za I półrocze 2018 r. W omawianym okresie TXM udało się poprawić wynik o ponad 4,5 mln zł przy przychodach pozostających na niemal niezmienionym poziomie w ujęciu rocznym, tj. 166 mln zł. Poprawa wynika ze wzrostu marży handlowej oraz ograniczenia kosztów.

– Jesteśmy zadowoleni, że w II kwartale ponownie udało nam się poprawić osiąganą marżę. To efekt m.in. ciągłego zwiększania udziału importu bezpośredniego w zakupach towarów oraz zmiany w sposobie zarządzania cyklem życia produktu. Proces przebudowy asortymentu jest kontynuowany – widzimy pierwsze, pozytywne efekty – mówi Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes Zarządu TXM S.A.

TXM wskazuje priorytety

Zarząd TXM wierzy, że kolejne miesiące przyniosą poprawę sprzedaży dzięki środkom pozyskanym z emisji akcji i obligacji. Niemal w całości wzmocniły one kapitał obrotowy, co pozwala Spółce systematycznie zwiększać moce zakupowe, a tym samym poprawiać swoją ofertę asortymentową.

– Kapitał pozyskany pod koniec sierpnia już zaczyna pracować. Priorytetem jest poprawa dostępności  asortymentu oferowanego w sklepach stacjonarnych oraz e-commerce. Jesteśmy przekonani, że zwiększymy w ten sposób sprzedaż, gdyż to właśnie utrudnienia w pozyskaniu towaru stoją za niesatysfakcjonującymi wynikami sprzedaży w lipcu i sierpniu. Wchodzimy w dynamiczny okres zatowarowania atrakcyjnej oferty na IV kwartał i 2019 rok. Liczymy, że pozwoli nam to na skokową poprawę wyników – mówi Marcin Gregorowicz, Prezes Zarządu TXM.

Redukcja kosztów

TXM konsekwentnie redukuje koszty i utrzymuje dyscyplinę w tym zakresie. Wyraźnie spadły wydatki na działanie centrali, Spółce udało się także obniżyć koszty sieci sprzedaży. W wyniku optymalizacji, przy niemal identycznym poziomie przychodów, zdecydowanej poprawie uległ wynik EBITDA, który był o 4,2 mln zł lepszy niż w I półroczu 2017 r.

– Po podjęciu decyzji o wstrzymaniu rozwoju sieci, skupiliśmy się na poprawie sprzedaży, marży oraz redukcji kosztów działalności. W dwóch ostatnich elementach strategii już teraz widzimy wyraźną poprawę. Ciężko pracujemy nad naszą ofertą, by zachęcić klientów do odwiedzania naszych sklepów. Wierzymy, że IV kwartał będzie dla nas udany – mówi Marcin Łużniak, Wiceprezes Zarządu TXM.

Sieć TXM na koniec sierpnia składała się z 390 sklepów własnych o łącznej powierzchni 104,6 tys. mkw. i była o 0,2 proc. wyższa niż na koniec sierpnia 2017 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji oraz e-sklep www.txm.pl.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY