Eurocash: 15 mln zł na inwestycje w ecommerce

Dla Eurocash i całego rynku to moment przełomowy, od dziś właściciel sklepu małoformatowego ma więcej informacji o rynku niż dyrektor dużej sieci handlowej – powiedział Luis Amaral, Prezes Grupy Eurocash

Wiedza o lokalnym rynku, w tym dane demograficzne, rankingi najlepiej sprzedających się produktów i podgląd gazetek konkurencji, najszybsza na rynku, „ucząca się” użytkownika wyszukiwarka towarów, inteligentne listy zakupowe, informacje o kampaniach telewizyjnych największych producentów FMCG czy możliwość zamawiania produktów bezpośrednio z interaktywnej gazetki promocyjnej – to tylko niektóre z funkcjonalności, które będzie możliwe dzięki nowej platformie eurocash.pl, w którą Grupa Eurocash zainwestowała 15 mln zł.

–  Nasz kolejny projekt przeszedł pomyślnie fazę testów, spełnia swoje zadanie i jest realnym wsparciem dla właścicieli sklepów w całej Polsce. Obniża ich koszty działalności i pozwala na koncentrację wysiłków na konsumencie. Od lat konsekwentnie zmieniamy oblicze polskiego handlu inwestując w rozwiązania, również z obszaru nowych technologii, które mają ułatwiać prowadzenie biznesu detalicznego przez niezależnych przedsiębiorców – eurocash.pl jest tego najlepszym przykładem – dodaje Luis Amaral.

Eurocash stawia na ecommerce

Eurocash Dystrybucja to część Grupy Eurocash odpowiedzialna za aktywną dystrybucję. Od lat konsekwentnie inwestuje w eCommerce i oferuje swoim klientom znacznie więcej niż dostawę towarów. Kanały elektroniczne Eurocash Dystrybucja generują obecnie 3 mld zł obrotu rocznie, co zapewnia im pozycję lidera sprzedaży eCommerce w branży.

Od 24 września klienci ECD mogą korzystać z eurocash.pl – innowacyjnej i unikalnej w skali całej branży platformy B2B. Znajdują się w niej funkcjonalności, które pozwalają w efektywny sposób zarządzać sklepem i podejmować trafne decyzje biznesowe. To, jak podkreśla zarząd sieci, proste i intuicyjnie w obsłudze narzędzie, dzięki któremu niezależni detaliści mogą skutecznie konkurować z handlem zorganizowanym.

Platforma eurocash.pl będzie dostępna w trzech wersjach: online, cloud i mobile. W przyszłości planowane jest udostępnienie narzędzia klientom pozostałych jednostek biznesowych Grupy Eurocash.

– Niezależni detaliści muszą stawiać czoło coraz silniejszym dyskontom. Dlatego bardzo liczą na dystrybutorów, którzy nie tylko zapewniają szeroki asortyment i konkurencyjne ceny towaru, ale są również partnerami w biznesie – mówi Tomasz Polański, Dyrektor Generalny Eurocash Dystrybucja. Dzięki nowoczesnym i unikalnym w skali branży technologiom wspieramy rozwój detalistów, dając im szansę na lepszą sprzedaż i silniejszą pozycję konkurencyjną. Zarządzanie niezależnym sklepem staje się  efektywniejsze niż kiedykolwiek – dodaje Tomasz Polański.

Najważniejsze funkcjonalności eurocash.pl

Moduł „W Twojej okolicy” – dostęp do bazy wiedzy o lokalnym rynku, przygotowanej z wykorzystaniem danych i analiz własnych, oraz firm współpracujących z Eurocash. Dane demograficzne, zwyczaje zakupowe, rankingi najlepiej sprzedających się produktów czy podgląd gazetek konkurencji to informacje, które wspierają w podejmowaniu trafnych decyzji zakupowych
Inteligentna, najszybsza na rynku wyszukiwarka – „uczy” się Klienta, zapamiętuje i podpowiada właściwe hasła, ignoruje błędy. Listy zakupowe – oparte na zaawansowanych algorytmach, podpowiadają najczęściej zamawiane produkty i przypominają o tych dawno nie wybieranych. Sekcja Wiem Więcej – dostęp do informacji pozwalających skutecznie konkurować na rynku m.in. wiedzy ekspertów, nowości i trendów rynkowych. Produkty w TV – informacje o telewizyjnych kampaniach reklamowych, planowanych przez producentów współpracujących z Eurocash Dystrybucja, dające szansę na wcześniejsze zamówienie promowanych produktów i wykorzystywanie okazji zakupowych. Dostęp do bieżącego budżetu zakupowego i wgląd w indywidualny system rabatowy Składanie i śledzenie reklamacji w systemie 24/7. Aukcje – dostępne w zintegrowanej z platformą aplikacji mobilnej pozwalają na licytowanie produktów w wyjątkowych cenach.
Dynamiczny rozwój segmentu dystrybucji postawił przed Eurocash Dystrybucja nowe wyzwania technologiczne. Coraz większej liczbie klientów trzeba było zapewnić system, który byłby zarówno wydajny jak również całkowicie niezawodny. Udało się to osiągnąć dzięki wykorzystaniu najnowszych standardów programowania mikro usług (socket.io), odpowiedzialnych za poszczególne procesy i operacje biznesowe. Platforma umożliwia m.in.: analizę danych w czasie rzeczywistym, bezpieczny transfer danych, współdzielenie dokumentów czy separację danych.

Dodatkową, bardzo cenioną przez użytkowników cechą eurocash.pl jest komunikacja multikanałowa. System wykorzystuje takie metody komunikacji jak powiadomienia „push” (wysyłane przez aplikację mobilną i web), czat, SMS oraz e-mail. Dzięki temu ważne informacje docierają do klientów bez zwłoki bez względu na to czy w danym momencie są online.

Aplikacje zostały zaprojektowane całkowicie od początku. Wykorzystano najnowsze trendy i standardy user experience (UX) – „Progressive Web Apps”, „Weather and mood apps”, „Minimalism”. Najnowsze rozwiązanie eurocach.pl jest w pełni zintegrowane z używanymi systemami ERP i analizy danych – SAP / SAP HANA / SAP Hybris Marketing.

– Platforma eurocash.pl to suma naszej wiedzy, doświadczenia i potrzeb Klientów, które znamy z regularnie prowadzonych badań. Wiemy że przedsiębiorcy są otwarci na nowe technologie – mówi Andrzej Szałowski, Dyrektor Marketingu Eurocash Dystrybucja. Dzięki inwestycjom w digital, mogą podejmować trafne decyzje biznesowe, oszczędzać czas i korzystać z mobilności. Dla przykładu: wystarczy smartphone i skan produktu z półki, by szybko zamówić towar – dodaje Andrzej Szałowski.

Innowacje od Eurocash

Eurocash Dystrybucja od kilku lat konsekwentnie inwestuje w rozwój narzędzi elektronicznych, udostępniając Klientom wygodne, intuicyjne rozwiązania, których nie oferuje żaden z konkurencyjnych dystrybutorów. W czerwcu 2017 r. wprowadzono pierwszą na rynku aplikację mobilną wspierającą zarządzanie sklepem, a niecały rok wcześniej portal mój Eurocash, gdzie znajdują się m.in. informacje o trendach rynkowych iporady ekspertów. Wraz z wprowadzeniem na rynek platformy eurocash.pl, mój Eurocash staje się jej częścią tworząc sekcję Wiem Więcej.

Eurocash Dystrybucja należy do Grupy Eurocash, największej polskiej spółki zajmującej się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Grupę Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają niemal 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami, jak: abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama. W ofercie Eurocash Dystrybucja znajduje się ok. 11 tysięcy produktów.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl