Top Secret po pierwszym półroczu już na plusie

Sieć Top Secret w pierwszym półroczu br. wypracowała 2,5 mln zł zysku z działalności operacyjnej, przy obrotach na poziomie 111,4 mln zł. Tym samym kontynuowała pozytywną tendencję wzrostu zysku na podstawowej działalności.

Poprawa jest efektem m.in. zwiększania sprzedaży wysoko marżowych artykułów z nowej kolekcji, optymalizacji zaopatrzenia sklepów oraz skuteczniejszego zarządzania przecenami. Także segment dyskontowy w pierwszym półroczu zanotował poprawę wyników, głównie dzięki wzrostowi marży oraz ograniczeniu kosztów. W efekcie wzmocnienia kapitałów obrotowych spółka TXM zyskała również podstawę do wzrostu sprzedaży. Uwzględniając oba segmenty wynik całkowity przypadający akcjonariuszom Grupy Redan w pierwszym półroczu br. był o 3,2 mln zł lepszy niż rok wcześniej.

Top Secret poprawia rentowność

Sieć Top Secret w pierwszym półroczu br. kontynuowała wzrostowy trend wyników finansowych. Pomimo spadku przychodów o 3,2 proc. w ujęciu r./r. do 111,4 mln zł sieć modowa znacznie poprawiła rentowność biznesu. To efekt szybszego wzrostu poziomu marży handlowej o 9,7 proc. r./r. niż kosztów (6,1 proc.). W efekcie sieć Top Secret w pierwszym półroczu br. wypracowała 2,5 mln zł zysku z działalności operacyjnej, to jest o 2,0 mln zł więcej w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.

– Sieć Top Secret kontynuuje wzrostowy trend trwający już ponad dwa lata. Uwzględniając nie do końca sprzyjające w pierwszym półroczu warunki dla sprzedaży odzieży, osiągnięte przychody oceniamy pozytywnie. Sporym wyzwaniem w minionym okresie było nadejście letniej pogody już z początkiem kwietnia, co spowodowało ponadstandardowy popyt na letnie kolekcje. Jednocześnie negatywny wpływ miało ograniczenie handlu w niedziele. Pomimo takich warunków osiągnięte zostały lepsze wyniki niż rok wcześniej. Podstawą sukcesu był wzrost zysku wygenerowany w największym kanale dystrybucji, czyli w sklepach Top Secret w Polsce. To m.in. efekt zwiększenia udziału w sprzedaży nowych kolekcji, zmiany jej struktury oraz wprowadzenia kolekcji wakacyjnej, która stanowiła świeży, alternatywny towar sprzedawany w pierwszych cenach w okresie wyprzedaży. W skuteczny sposób zarządzaliśmy również przecenami oraz optymalizowaliśmy zaopatrzenie sklepów – mówi Bogusz Kruszyński, Prezes Redan SA.

E-commerce na plusie

Pozytywnie rozwija się także segment e-commerce. Przy stabilizacji obrotów znacząco zwiększył się udział nowej kolekcji w sprzedaży online. Przyczyniło się to do wzrostu wolumenu wypracowanej marży handlowej o 16 proc. w ujęciu r./r. i zwiększenia rentowności tego kanału dystrybucji. Negatywny wpływ miała natomiast działalność zagraniczna, realizowana głównie na Ukrainie i w Rosji, w ramach której obroty zmniejszyły się o 28 proc. Spadek przychodów nastąpił w walutach lokalnych i został dodatkowo wzmocniony niekorzystnymi relacjami kursowymi.

TXM stabilny

Z kolei w ramach segmentu dyskontowego TXM w pierwszym półroczu br. osiągnięto 166,2 mln zł przychodów, czyli prawie tyle samo co rok wcześniej. Na poziomie wyniku na działalności operacyjnej TXM zanotował jednocześnie poprawę o 3,3 mln zł, co jest pochodną poprawy wyniku w drugim kwartale br. Był to jednocześnie okres wdrażania oraz pierwszych efektów działań związanych z nową strategią Grupy TXM zorientowanej na: wzrost sprzedaży i marży handlowej, optymalizację kosztów działalności oraz wstrzymanie rozwoju sieci handlowej i jej optymalizację.

W sierpniu br. TXM z emisji obligacji i akcji pozyskało 32 mln zł z przeznaczeniem na majątek obrotowy. – Jako akcjonariusz TXM jesteśmy przekonani, że segment dyskontowy dzięki wzmocnieniu kapitałowemu poprawi ofertę asortymentową, co przełoży się na istotny wzrost sprzedaży i poprawę osiąganych wyników finansowych – powiedział Prezes Redan SA.

Uwzględniając wyniki obu segmentów Grupa Redan w pierwszym półroczu 2018 roku uzyskała 277,6 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza spadek o 1,4 proc. w ujęciu r./r. Z kolei wynik całkowity przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł -7,3 mln zł i był o 3,2 mln zł lepszy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl