Castorama rośnie w Polsce

Należąca do Grupy Kingfisher sieć marketów budowlanych Castorama osiągnęła na polskim rynku w I półroczu bieżącego roku finansowego 726 mln funtów obrotów. To oznacza wzrost o 2,8 proc. w ujęciu rok do roku licząc po stałym kursie funta do złotówki. Sprzedaż na porównywalnej liczbie sklepów wzrosła w tym okresie o 1,5 procent.

W ujęciu globalnym Castorama zanotowała spadek obrotów o 6 procent. Wyniosły one ponad 1,2 mld funtów. Zdaniem zarządu firmy to efekt m.in. spadku footfallu, pogody oraz odbywającej się właśnie transformacji wewnątrz firmy.

Cała Grupa Kingfisher zanotowała jednak wzrost przychodów. Wyniosły one w I półroczu ponad 6 mld funtów. Zysk ze sprzedaży detalicznej wyniósł 404 mln funtów, wobec 467 mln funtów rok wcześniej. To spadek aż o 13,5 proc.

– Rynek detaliczny przechodzi głębokie i szybkie zmiany. Musieliśmy na nie zareagować.  Wdrożyliśmy plan transformacji, który skutecznie realizujemy. Chcemy stać się biznesem nastawionym na klienta, w pełni cyfrowym i efektywnym. Transformacja na taką skalę jest trudna i pełna wyzwań. Mamy jeszcze wiele do zrobienia, zwłaszcza jeżeli chodzi o wyniki we Francji. Wyniki finansowe I półrocza były za to bardzo dobre w Polsce i Wielkiej Brytanii, – komentuje Véronique Laury, CEO spółki Kingfisher.

Rozwój Castoramy w Polsce

Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii DIY/home improvement w naszym kraju. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 76 lokalizacjach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia blisko 12 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej prawie 1200 sklepów w 10 krajach Europy.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl