Nowe, inspirujące oblicze salonu Home & You

Wyzwania w projektowaniu nowoczesnych przestrzeni sklepowych na przykładzie największego salonu Home & You. O tym, jak stworzyć przestronny salon, cechujący się kameralną atmosferą, w którym wciąż można odnaleźć inspiracje, oraz jak zaprojektować przyjazną przestrzeń komunikacyjną, opowiadają Michał Górski, CEO Schwitzke & Górski, Marcin Zabiegaj, CEO OmniDigital oraz Marcin Sas, Key Account Manager Samsung.

Michał Górski, CEO Schwitzke & Górski (dalej M.G.): Wyzwaniem zarówno dla klienta, czyli Home & You, jak i dla nas, była powierzchnia – o wiele większa niż w poprzednich lokalizacjach. Kolejnym wymagającym zadaniem było umiejętne zapewnienie ważnych funkcji sklepu stacjonarnego, w tym:

  • prezentacja szerszego asortymentu, większej liczby produktów i nowych kategorii dla sklepu stacjonarnego,
  • zachowanie inspirującego wymiaru wizyty w sklepie. Klient przychodzi do Home & You nie tylko po konkretne produkty, ale także, by znaleźć inspiracje i zobaczyć, jak oferowane przedmioty mogą uatrakcyjnić jego prywatną przestrzeń,
  • zwiększenie komfortu poruszania się po salonie oraz ułatwienie odnajdywania produktów.

Adaptując największą w Polsce przestrzeń marki Home & You, chcieliśmy jednocześnie zachować specyfikę poszczególnych części domu, dla których dedykowane są produkty oraz utrzymać przytulność, swoiste ciepło, które naturalnie wywołuje skojarzenia z domem. Gdybym miał sprowadzić wyzwanie do jednego zdania, to brzmiałoby ono w następujący sposób: „Jak zachować funkcjonalność i rozmiar sklepu o dużej powierzchni przy jednoczesnym utrzymaniu klimatu spójnego z wartościami marki Home & You”.

Rozwiązanie

M.G.: W zrealizowanym koncepcie skupiliśmy się na stworzeniu pozytywnego customer experience. Ujednoliciliśmy kolorystykę i zrezygnowaliśmy ze stref o zdefiniowanym, stałym kolorze przewodnim, które nieco utrudniały relatywne poszerzanie asortymentu. Postawiliśmy na proste meble, które mocno wspierają proces odnajdywania produktu. Jednocześnie wprowadziliśmy elementy wystroju, które pozwalają zachować przytulność. Wykorzystaliśmy tkaniny, które niejako dzielą strefy czy ścianki o podobnej funkcji. Zabiegi te pomagają klientowi poruszać się po sklepie i jednocześnie tworzą atmosferę względnej intymności.

Znaleźć sposób, czyli jak za pomocą przychodzą nowoczesne technologie

Aktualny koncept zakłada także wykorzystanie rozwiązań z zakresu Digital Signage, co jest naturalną konsekwencją sytuacji, w której chcemy maksymalnie dużo miejsca przeznaczyć na asortyment, przy jednoczesnym zachowaniu możliwości spójnej komunikacji marketingowej. Jeśli nie odtwarzamy aranżacji wewnątrz sklepu, pokazujemy ją na ekranach. Chcemy mieć możliwość dynamicznego reagowania na potrzebę klienta, komunikujemy się z nim już w sklepie przy użyciu dobrze wkomponowanych monitorów.

Marcin Zabiegaj, CEO OmniDigital: To właśnie idea zobrazowania komunikatów przyświecała nam w realizacji tego projektu. Ze względu na to, że salon w Złotych Tarasach daje możliwość mocnego zwiększenia udziału komunikacji wykorzystującej formaty Digital Signage, przewidzieliśmy miejsca na kolejne ekrany. Pozwolą one na różnicowanie informacji wizualnych zgodnie z podziałem na strefy. Zastosowane rozwiązania pozwalają na stopniowe zwiększanie interakcji z klientem w salonie, co wydaje się szczególnie ważne w kontekście jednego z największych wyzwań omnichannelu. Jest nim spełnienie wymogu spójności doświadczenia, jakie oferuje marka w kanałach, w których jest obecna. Home & You ma do tego solidne podstawy. W tej konkretnej lokalizacji zastosowaliśmy też duży ekran w strefie wejścia, który daje możliwość komunikacji z klientami w salonie, ale także z tymi, którzy jeszcze do niego nie weszli.

Marcin Sas, Key Account Manager Samsung: Wartością projektowanej przestrzeni jest jej uporządkowanie. Produkty wyświetlające, które zastąpiły klasyczne nośniki, zlokalizowane zarówno w miejscu wejścia do sklepu, jak i w strefie kas, mają spójną, przyjazną stylistykę. Są trwałe, a więc i odporne na upływ czasu oraz zniszczenia, co powoduje, że nie szpecą przestrzeni ani wyglądem materiału, ani sposobem instalacji. Ważne jest to, że dając ogromny potencjał komunikacyjny, nie zaburzają projektowanej estetyki miejsca, świecą jednorodnie i pozytywnie oddziałują sensorycznie na klienta znajdującego się w przestrzeni sklepowej.

M.G.: Koncept, który zrealizowaliśmy w Złotych Tarasach, daje możliwości marce Home & You, by dynamicznie reagowała na potrzeby klientów i tworzyła doświadczenie marki oraz doświadczenia zakupowe – zgodne z rosnącym potencjałem Home & You i zmiennymi oczekiwaniami klientów.

Autorzy: Michał Górski, CEO Schwitzke & Górski, Marcin Zabiegaj. CEO Omnidigital i Marcin Sas, Key Account Manager Samsung.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl