Dino: 120 sklepów w ciągu trzech kwartałów 2018

Sieć Dino od początku tego roku powiększyła się o 120 sklepów i obecnie liczy 895 sklepów. Powierzchnia sprzedaży sklepów Dino wyniosła 343,3 tys. mkw. wobec 273,0 tys. mkw. rok temu.

– Kontynuujemy szybki rozwój sieci sklepów Dino i pozyskujemy kolejne lokalizacje pod nowe markety. Intensyfikujemy obecność w zachodniej części Polski, ale jesteśmy też coraz mocniej obecni w centrum i północnych regionach kraju. Wkrótce otworzymy nowy magazyn na Dolnym Śląsku, drugim  regionie pod względem liczby naszych sklepów. Będziemy otwierać kolejne markety i chcemy w tym roku przekroczyć ubiegłoroczną liczbę otwarć (147). Bardzo istotny jest dla nas wskaźnik sprzedaży LfL, naszym celem jest utrzymanie go na poziomie dwucyfrowym. Koniunktura sprzyja naszej działalności, obserwujemy stabilny poziom konsumpcji  – mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.

Rosną wyniki i powierzchnia sprzedaży sieci Dino

Przypomnijmy, w I półroczu 2018 r. skonsolidowane przychody Dino Polska wyniosły 2 709,1 mln zł i były o blisko 691 mln zł (34,2 proc.) wyższe niż rok wcześniej. Znacząca poprawa przychodów ze sprzedaży jest wynikiem dalszego dynamicznego rozwoju sieci sklepów Dino o nowe markety oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL) na poziomie dwucyfrowym. Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I półroczu 2018 r. 14,7 proc. (przy inflacji żywności sięgającej 3,6 proc.), wobec takiego samego wzrostu rok wcześniej. Wraz z rosnącą skalą Grupa Dino odnotowuje wyższą, stopniowo rosnącą rentowność działalności. Marża EBITDA po I półroczu 2018 r. wyniosła 8,5 proc. i była o 0,2 pkt proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2017 r. Zysk netto Grupy wzrósł o 63,9 proc. do 126,5 mln zł.

W samym II kwartale 2018 r. Grupa Dino wypracowała 28-proc. wzrost przychodów, w efekcie czego wyniosły one 1 423,5 mln zł. Skonsolidowany zysk netto w II kwartale wyniósł 70,5 mln zł (+51 proc. r/r).

Blisko 900 sklepów w sieci Dino

Na koniec czerwca 2018 roku sieć Dino liczyła 849 marketów, o 172 więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. W I półroczu 2018 r. otwartych zostało 74 nowych sklepów.

Dino Polska kontynuuje szybki rozwój sieci, otwierając nowe sklepy i wyszukując kolejne lokalizacje pod dalszą ekspansję. Spółka zgodnie z przyjętą strategią, planuje przekroczyć liczbę 1200 sklepów do końca 2020 roku. Dalszą ekspansję sieci wspierać będzie czwarte centrum dystrybucyjne w regionie Dolnego Śląska, w Rzeszotarach, które zostanie uruchomione jeszcze w 2018 r. Grupa szacuje capex na 2018 rok na poziomie 600-650 mln zł, w I półroczu nakłady inwestycyjne Grupy wyniosły 288 mln zł.

Dino działa w segmencie średniej wielkości supermarketów zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów. Jest jedną z najszybciej rosnących sieci, pod względem liczby sklepów i przychodów ze sprzedaży, na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Sklepy Dino można znaleźć na terenie następujących województw: wielkopolskie, dolnośląskie, lubuskie, opolskie, łódzkie, kujawsko-pomorskie, śląskie, mazowieckie, zachodniopomorskie, świętokrzyskie, małopolskie i pomorskie. Sklepy Dino są zlokalizowane głównie w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach wygodnie dostępnych dla klientów.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl