[WYWIAD] Bio Family: po udanym okresie testowym rozpoczynamy ogólnopolską ekspansję

Obecnie naszym priorytetem jest pojawienie się na terenie aglomeracji warszawskiej, w Trójmieście, Krakowie i Katowicach oraz otwarcie kolejnych sklepów w Poznaniu i we Wrocławiu – mówi w rozmowie z Retailnet Dawid Pecyna, Dyrektor ds. Ekspansji sieci sklepów Bio Family. Bio Family to nowa na polskim rynku sieć handlowa, która zamierza otwierać wielkopowierzchniowe sklepy specjalistyczne z ekologiczną i zdrową żywością.

W których miastach będzie rozwijany koncept Bio Family?

Po udanym okresie testowym przeprowadzonym w naszym pierwszym sklepie w Poznaniu postanowiliśmy rozpocząć ogólnopolską ekspansję. W początkowym etapie rozwoju projektu chcemy skupić się na największych polskich miastach i ich „sypialniach”. Pierwsze trzy sklepy pod szyldem Bio Family już działają.  Pojawiły się w Poznaniu, Swarzędzu uznawanym za „sypialnię” Poznania oraz we Wrocławiu. Powierzchnia każdego z lokali zawiera się w przedziale 500–700 mkw.

Kiedy i gdzie planowane są kolejne otwarcia?

Aktualnie rozpatrujemy wiele lokalizacji, codziennie spływają do nas kolejne propozycje. Niezależnie od finalnych rozstrzygnięć obecnie naszym priorytetem jest pojawienie się na terenie aglomeracji warszawskiej, w Trójmieście, Krakowie i Katowicach oraz otwarcie kolejnych sklepów w Poznaniu i we Wrocławiu.

Ile docelowo ma powstać sklepów?

Obecnie obserwujemy dynamiczny wzrost świadomości Polaków związanej z potrzebą zakupu zdrowej i ekologicznej żywności, którzy oczekują zapewnienia jej bezpiecznego pochodzenia gwarantowanego stosownym certyfikatem. Jest to kluczowy element determinujący rozwój rynku BIO, dlatego jesteśmy pewni, że w perspektywie kilku najbliższych lat dorównamy sieciom z Europy Zachodniej. W krajach takich jak Niemcy czy Włochy z powodzeniem funkcjonuje kilkaset sieciowych, ekologicznych wielkopowierzchniowych sklepów, które tak jak Bio Family gwarantują, że wszystkie oferowane w nich do sprzedaży produkty posiadają stosowny certyfikat BIO.

W jakiego typu obiektach jest rozwijana sieć Bio Family?

Interesują nas lokale znajdujące się w retail parkach i galeriach handlowych oraz obiekty wolno stojące. Oprócz odpowiedniej jakości lokalizacji kluczowe dla nas cechy nieruchomości to wygodny dla klientów parking oraz dobra ekspozycja obiektu.

Sieć jest rozwijana w oparciu o system franczyzowy czy raczej będą to sklepy własne?

Przyjęliśmy model franczyzowy, jednak nie wymagamy od naszych partnerów jakiegokolwiek wkładu finansowego. Zapewniamy im know-how oraz w pełni wyposażony sklep. Co ważne, pozostajemy także stroną umów najmu z właścicielami nieruchomości.

Ile kosztuje uruchomienie sklepu Bio Family?

Koszt uruchomienia jednej placówki to 1200 –2000 zł/mkw. w zależności od specyfiki i standardu wynajmowanej przez nas nieruchomości.

Kto jest Państwa główną grupą docelową?

Misją Bio Family jest urzeczywistnienie marzenia o zdrowym stylu życia, gdzie bez kompromisów można odżywiać się ekologicznie i zdrowo. To właśnie ludzie, którzy utożsamiają się z tą ideą, stanowią naszą szeroką grupę docelową. Szczegółowo możemy wyróżnić takie grupy, jak kobiety w ciąży, rodziny z dziećmi oraz ludzie, dla których odpowiednia dieta jest szczególnie ważna ze względów zdrowotnych. Chciałbym jednak podkreślić, że naszym celem jest umożliwienie robienia codziennych, kompleksowych, ekologicznych i zdrowych zakupów wszystkim Polakom.

Jak ocenia Pan ten rynek w Polsce?

Udział żywności ekologicznej w polskim rynku spożywczym kształtuje się na poziomie około 0,4 proc., podczas gdy średnia dla krajów Unii Europejskiej wynosi około 4 proc. Cieszy nas jednak, że polski rynek produktów BIO rozwija się w tempie około 20 proc. rocznie i przy utrzymaniu obecnego trendu w perspektywie kilku najbliższych lat oferta i dostępność zdrowej żywności dla klientów ulegnie diametralnej poprawie. Z dużą satysfakcją przyjmujemy także to, że możemy być częścią tego procesu i skutecznie realizować naszą misję.

Rozmawiała Katarzyna Łabuz

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.