Prezes TXM: nie jesteśmy usatysfakcjonowani wynikami

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, wypracowała we wrześniu 2018 r. przychody w wysokości ok. 29 mln zł. W ujęciu narastającym, od stycznia do września, obroty Grupy wyniosły 248 mln zł i były o 6 proc. niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

– Poziom sprzedaży w ubiegłym miesiącu zdecydowanie nas nie satysfakcjonuje. Jednym z czynników, które wpłynęły na nasze wyniki była pogoda – wysokie temperatury we wrześniu nie sprzyjały sprzedaży oferty przejściowej, jesiennej – mówi Marcin Gregorowicz, Prezes Zarządu TXM. – Brak optymalnego zatowarowania oraz struktury asortymentowej oferowanej klientom były drugim z czynników spadku sprzedaży – dodaje.

TXM: ponad 30 mln na dokapitalizowanie spółki

W sierpniu TXM sfinalizował dokapitalizowanie spółki o łącznej wartości blisko 32 mln zł. Środki niemal w całości wzmocniły kapitał obrotowy, co w efekcie wpłynie na poprawę oferty asortymentowej Grupy.

– Nieustannie pracujemy nad poprawą dostępności i atrakcyjności naszych produktów. Kapitał, który pozyskaliśmy pod koniec sierpnia, już pracuje, jednak efekty nie mogą być natychmiastowe. Dostawy nowego asortymentu trafiły do naszej sieci pod koniec września, dlatego też jesteśmy przekonani, że październik będzie miesiącem, w którym uda nam się powstrzymać spadki sprzedaży w ujęciu rocznym. Z entuzjazmem rozpoczynamy IV kwartał i wierzymy, że nasza atrakcyjna oferta pozwoli nam na wyraźną poprawę wyników w nadchodzących miesiącach – komentuje Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes Zarządu TXM.

Sieć TXM na koniec września składała się z 388 sklepów własnych o łącznej powierzchni 104,0 tys. mkw. i była o 0,8 proc. niższa niż na koniec września 2017 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji oraz e-sklep.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl