12 mln złotych za Simple Creative Products. Oferta na stole

Zarząd Gino Rossi poinformował, że otrzymał od Monnari wiążącą ofertę dotyczącą nabycia 100 proc. akcji w spółce Simple Creative Products. Cena za nabycie 100 proc. akcji Simple wynosi 12 mln złotych. Monnari ma przejąć 100 proc. akcji spółki Simple wraz z zadłużeniem, które wynosi ok. 20 mln złotych.

Finalizacja transakcji wymagać będzie m.in. podpisania porozumienia z Bankiem PKO BP S.A. (kredytodawca Simple) odnośnie do zasad dalszego finansowania Simple.

– Jesteśmy na końcowym etapie procesu sprzedaży Simple CP. Stoimy na stanowisku, że sprzedaż odzieżowej części biznesu jest korzystna dla Grupy – pozwoli nam ograniczyć zadłużenie i uwolnić środki potrzebne do zasilania kapitału obrotowego niezbędnego do zwiększania sprzedaży i dalszego rozwoju Gino Rossi. Podjęliśmy decyzję o skoncentrowaniu się na działalności, z której wyrośliśmy jako spółka i w której strategicznie upatrujemy największych szans dalszego wzrostu, tj. na segmencie obuwia i galanterii skórzanej. Działalność tego segmentu nie tylko jest trwale dochodowa, ale – ze względu na silną markę i nowoczesne aktywa produkcyjne – także znacznie bardziej perspektywiczna pod kątem rozwoju biznesu – zarówno biorąc pod uwagę rozbudowę oferty, jak i rozwój geograficzny czy też intensyfikację współpracy z kontrahentami b2b. Naszym nadrzędnym celem jest zapewnienie stabilizacji sytuacji finansowej Grupy, co umożliwi wybór optymalnego wariantu dalszego jej rozwoju, realizację założonych planów i w konsekwencji powinno korzystnie wpłynąć na przyszłe wyniki finansowe Gino Rossi – mówił w lipcu bieżącego roku Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi S.A.

Simple Creative Products to czołowa marka na polskim rynku luksusowej odzieży damskiej, oparta na bezpretensjonalnej prostocie, wyrafinowanym, eleganckim i kreatywnym wzornictwie. Sieć sprzedaży Simple CP obejmuje około 60 salonów własnych w Polsce. Sprzedaż Gino Rossi i Simple CP prowadzona jest także w sklepach internetowych.

Sieć sprzedaży Monnari

Spółka Monnari Trade S.A. istnieje od 2000 r. Początek samej marki miał miejsce dwa lata wcześniej. Na koniec I półrocza 2018 r. spółka prowadziła sieć sklepów złożoną ze 163 punktów (tyle samo co na koniec I pół. 2017 r.) o całkowitej powierzchni ok. 33,5 tys. mkw.

W planach spółki jest dalszy rozwój. Jak informują przedstawiciele sieci jeszcze w tym roku powierzchnia sprzedaży wzrośnie o około 1,5 do 3 tys. mkw. Odbędzie się to dzięki powiększeniu powierzchni dotychczasowych placówek handlowych oraz przez otwarcia nowych salonów. Nowy koncept sprzedaży Monnari zakłada większą powierzchnię handlową poszczególnych lokali, stąd nowe salony będą miały metraż powyżej 200 mkw.

Salony sprzedaży (wraz z salonami outletowymi) zlokalizowane są w większości w dużych centrach handlowych. Sieć obecna jest na terenie całego kraju, głównie w miastach wojewódzkich, m.in. w Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach, Lublinie, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl