Gino Rossi traci we wszystkich kanałach sprzedaży

Przychody grupy Gino Rossi we wrześniu 2018 roku wyniosły 10,9 mln zł i były o 34 proc. niższe rok do roku – poinformowała spółka w komunikacie. Udział sprzedaży B2B w Gino Rossi w sierpniu wyniósł 25,4 proc., co oznacza spadek rdr o 9,8 pkt. proc.

Narastająco od początku 2018 roku sprzedaż Gino Rossi spadła w ujęciu rok do roku o 12 proc. i wyniosła 122,7 mln zł. Sprzedaż e-commerce grupy Gino Rossi spadła we wrześniu o 20,5 proc. rok do roku.

Ponadto spółka poinformowała, że w okresie styczeń-wrzesień 2018 r. uzyskała marżę detaliczną na poziomie 40,6 proc., co oznacza spadek o 6,3 pkt. proc. rok do roku.

Umowa Gino Rossi z CCC

Marka Gino Rossi będzie dostępna w sklepach CCC w ponad 22 krajach  – to efekt podpisania niedawno przez obie firmy wieloletniej umowy o strategicznym partnerstwie. Obejmuje ona współpracę produktową i licencję znaku towarowego. Zawarta umowa jest rozszerzeniem trwającej współpracy dotyczącej dystrybucji produktów poprzez spółkę eobuwie.pl SA.

– Umowa o strategicznym partnerstwie to kolejny etap długoletniej, udanej współpracy pomiędzy Gino Rossi i CCC. Bardzo cenimy sobie kooperację z Grupą CCC i jesteśmy zadowoleni z możliwości kontynuowania jej w rozszerzonej formule. Jesteśmy przekonani, że taka kooperacja przyczyni się do dynamicznego wzrostu sprzedaży Gino Rossi. Poza tym pozwoli nam na rozwój najważniejszych kompetencji w zakresie projektowania i produkcji, a także przyczyni się do skutecznego rozwodnienia kosztów stałych – komentuje Tomasz Malicki, Prezes Zarządu Gino Rossi S.A.

Sieć sprzedaży Gino Rossi

Grupa Gino Rossi zajmuje się projektowaniem, produkcją oraz sprzedażą markowego obuwia i odzieży po marką Gino Rossi. Dystrybucja realizowana jest przez sieć 82 salonów firmowych własnych oraz franczyzowych zlokalizowanych w Polsce i za granicą. Ponadto w ramach sprzedaży eksportowej Gino Rossi S.A. prowadzi sprzedaż zagraniczną do sklepów franczyzowych. Produkcja obuwia ma miejsce w zakładach produkcyjnych w Słupsku oraz w Łosinie, natomiast produkcja torebek w fabryce w Elblągu.

W 2017 roku pod marką Gino Rossi otwarty został salon w warszawskiej Galerii Północnej, zamknięto 5 nierentownych lokalizacji oraz dokonano relokacji 4 sklepów (w 3 salonach zwiększono powierzchnię, 1 przeniesiono w strefę o większym natężeniu ruchu klientów). Zgodnie z założeniami rozwoju powierzchnia nowo otwartych salonów jest większa, niż średnia dla sieci, co przekłada się na lepszą ekspozycję kolekcji.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl