Duża aktywność AmRestu: inwestycje, przejęcia i fuzje

pizza-hut-restauracja

Tegoroczne lato było dla AmRestu niezwykle gorące, i to nie z powodu panującej za oknem aury,  lecz za sprawą inwestycji, których spółka dokonała w ostatnich miesiącach. Najświeższą inwestycją jest planowane przejęcie kontroli nad siecią Telepizza w Polsce. Odpowiedni wniosek rozpatrywany jest obecnie przez UOKiK.

AmRest był partnerem merytorycznym i wystawcą Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition&Conference, organizowanego przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika Shopping Center Poland Magazine i portalu Retailnet.pl.

Firma konsekwentnie realizuje swoje zapowiedzi dotyczące nowych otwarć, aktywnej działalności w zakresie fuzji i przejęć, jak również wzmacniania obecności w obszarze rozwiązań digitalowych. Niedawno ogłoszone akwizycje przybliżają AmRest do osiągnięcia niezwykle ambitnego celu, jakim jest podwojenie biznesu na przestrzeni trzech lat.

O kontynuacji intensywnego rozwoju w Europie AmRest wspominał przy okazji publikacji rocznych wyników finansowych za 2017 rok. – Głównym filarami wzrostu pozostają dynamiczny rozwój organiczny, integracja przejętych biznesów, a także potencjalne dalsze przejęcia i akwizycje, mające wzmocnić portfel Grupy. Jednocześnie inwestować będziemy w rozwój platform cyfrowych i aplikacji mobilnych zwiększających możliwości interakcji z klientami – informowała w komunikacie spółka.  Na efekty nie trzeba było długo czekać.

AmRest: nowe marki, nowe kategorie

W lipcu AmRest ogłosił zawarcie porozumienia dotyczącego nabycia 100 proc. udziałów w Bacoa. To stosunkowo młoda na hiszpańskim rynku sieć (założona w 2010 roku), słynąca z wysokiej jakości burgerów i niezwykle popularna wśród mieszkańców Madrytu oraz Barcelony. Jak tłumaczyli przedstawiciele AmRestu, pozyskanie Bacoa to decyzja strategiczna, dzięki której spółka powiększa swoje portfolio o nową markę własną w ramach prężnie rozwijającej się kategorii „premium burgers”. Ponadto, transakcja pozwala na wzmocnienie obecności AmRestu w Hiszpanii, która aktualnie jest drugim co do wielkości rynkiem w portfelu grupy. Firma podkreśliła również, iż zamierza kontynuować dalszy rozwój tych restauracji.

Niedługo potem AmRest podał do wiadomości publicznej informację o zawarciu wiążącego porozumienia celem przejęcia lidera segmentu sushi w Europie. Mowa tu o  Sushi Shop, marce premium z segmentu sushi, generującą wyniki sprzedaży na poziomie ok. 202 milionów Euro rocznie.  Model operacyjny biznesu w znacznym stopniu nastawiony jest na kanał dostaw posiłków do domu (ok. 55 proc. sprzedaży), co dla AmRestu, który inwestuje w rozwój modelu delivery tworzy ogromną wartość. – AmRest zyskuje nową, wyjątkową kategorię, która pozwoli zwiększyć rentowność oraz poszerzy możliwości naszego rozwoju w Europie. Jednocześnie dodajemy do naszego portfela silną, sprawdzoną i prawdziwie międzynarodową markę, zarządzaną przez doświadczony zespół odpowiedzialny za jej dotychczasowy rozwój. Jesteśmy przekonani, iż ta transakcja pozwoli zmaksymalizować wartość dla akcjonariuszy AmRest – tak komentował tę transakcję Henry McGovern, założyciel i członek Rady Dyrektorów AmRest.

Zgodnie z zawartą umową spółka ma nabyć aż 165 restauracji tej sieci za kwotę 240 mln Euro.  Dwie trzecie z podanej liczby to lokale własne.

Lider w segmencie Pizzy

Nie tylko w Hiszpanii czy Europie Zachodniej, ale również nad Wisłą AmRest konsekwetnie rozwija swój biznes. Kolejna akwizycja – tym razem sieci Telepizza w Polsce –  przypieczętowała pozycję spółki w regionie. Po sfinalizowaniu transakcji (wartość szacowana jest na około 8 milionów Euro), AmRest doda do swojego portfela 36 restauracji własnych i jednocześnie zostanie operatorem 71 lokali franczyzowych.

– Ta transakcja to kolejny krok na drodze do budowy dynamicznie rozwijającego się biznesu restauracyjnego w Europie i jednocześnie przypieczętowanie pozycji AmRest jako lidera w segmencie pizzerii oraz dostaw posiłków do domu – podkreśliła Monika Czyż, Prezydent Pizza Hut w AmRest. – Jesteśmy w pełni przekonani, iż nasze wieloletnie doświadczenie oraz doskonałość operacyjna pozwolą nam stworzyć nową wartość na polskim rynku gastronomicznym, zarówno dla gości restauracji jak i naszych akcjonariuszy – dodała przedstawicielka marki.

Przejęcie Telepizzy plasuje AmRest jako lidera segmentu pizzy w środkowo-wschodniej części kontynentu.  Dotychczas firma intensywnie rozwijała markę Pizza Hut, prowadząc obecnie blisko 400 restauracji pod jej szyldem. Ponadto, spółka posiada również prawa masterfranczyzy Pizza Hut na terenie Francji, Niemiec, Rosji, a także w regionie CEE, co oznacza, że może rozwijać sieć zarówno w modelu franczyzowym jak i poprzez otwieranie restauracji własnych.

Nie tylko restauracje

AmRest jest jedną z wiodących, publicznie notowanych spółek w Europie, która konsekwentnie zwiększa swoją obecność w wielu obszarach branży gastronomicznej. Firmę napędzają nie tylko nowe otwarcia czy akwizycje, ale również inwestycje w rozwiązania z zakresu rozwiązań cyfrowych. Niedawno firma została jednym ze współudziałowców w Glovo, czyli czołowej hiszpańskiej platformie do zamówień online. Należy zaznaczyć, że to kolejna w ostatnim czasie znacząca inwestycja firmy w segment agregatorów gastronomicznych. W ubiegłym roku Spółka zakupiła 51 proc. udziałów w portalu Pizzaportal.pl, będącej wcześniej własnością Delivery Hero. Firma jasno podkreśla, iż partnerstwo w zakresie platform do zamówień online tworzy dla niej ogromny potencjał do dalszego rozwoju. Rośnie skala biznesu, jednocześnie wzrasta dostępność marek zarządzanych przez AmRest dla klientów, co ma naturalne przełożenie na wyniki i realizację zapowiadanych przez firmę celów.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY