Gigantyczna inwestycja handlowa przy granicy. To szansa dla polskich marek

Centrum handowe Triniti w Brodnie na Białorusi

W białoruskim Grodnie powstaje wielofunkcyjny kompleks Triniti o łącznej powierzchni 154 tys. mkw., z czego 64 tys. mkw. zajmie powierzchnia handlowa. – Jesteśmy na etapie pozyskiwania pierwszych najemców. Prowadzimy rozmowy z także polskimi brandami – mówi w rozmowie z Retailnet.pl, przedstawiciel Triniti Invest LLC, który jest inwestorem obiektu.

Zainteresowanie białoruskim rynkiem potwierdza m.in. LPP. – To bardzo perspektywiczny rynek dla polskich firm – klienci na Białorusi znają polskie brandy i chętnie kupują nasze produkty. Konkurencja jest umiarkowana, a konsumenci przyzwyczaili się do robienia zakupów w centrach handlowych. Jesteśmy zainteresowani dalszym rozwojem na tym rynku, bo odnotowujemy tam bardzo wysokie sprzedaże – mówi dla Retailnet.pl Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP S.A.  Firma LPP pierwsze sklepy franczyzowe na Białorusi otworzyła w 2017 roku.

Budowa Triniti zakończy się w 2020 roku

Trzy poziomowe centrum handlowe Triniti powstaje przy skrzyżowaniu Alei Kletskova i Janki Kupały w Grodnie. W projekcie przewidziano 64 tys. mkw. GLA, 85 tys. mkw. GBA, 5 tys. mkw. powierzchni biurowej oraz dwa wielopoziomowe parkingi na ponad 2 tys. pojazdów. – Obiekt będzie oddawany do użytku etapowo. Pierwszy etap zostanie zakończony na początku przyszłego roku, cała inwestycja na początku 2020 roku – mówi dla Retailnet.pl Mariusz Chabrowski, z-ca Dyrektora Eksportu Budownictwa w Unibep S.A., który jest generalnym wykonawcą projektu.

Białoruś jest niezwykle atrakcyjnym rynkiem dla polskich marek, a nowy projekt handlowy stwarza większe możliwości ekspansji. Przykładowo, dla LPP obecność na Białorusi to naturalna decyzja – firma od lat jest liderem sprzedaży odzieży w Polsce i liczącym się graczem w naszej części Europy. Białoruś to również kierunek ekspansji sieci Coccodrillo, która otworzyła tam już 45 punktów shop-in-shop oraz 2 tradycyjne salony. W planach sieci jest dalszy dynamiczny rozwój zagraniczny.

200 najemców na trzech poziomach

Jak ustaliła redakcja Retailnet.pl, na trzech piętrach galerii Triniti swoje lokale otworzy około 200 najemców z branży spożywczej, budowlanej, AGD, fashion, jubilerskiej, kosmetycznej oraz usług. Obiekt zaoferuje również powierzchnię gastronomiczno-rozrywkową, w której znajdą się restauracje, kawiarnie, 8 salowe kino, lodowisko, kręgielnia i bilard, strefa zabaw dla dzieci, a także centrum fitness.

Część handlowo-rozrywkowa w liczbach:

  • strefa gastronomiczna – 4,6 tys. mkw. z ok. 1,7 tys. miejsc siedzących,
  • sklepy i butiki –  26,9 tys. mkw.,
  • kino – 3,5 tys. mkw.,
  • usługi – 650 mkw.,
  • market budowlany – 9,7 tys. mkw.,
  • market spożywczy – 7,8 tys. mkw.,
  • lodowisko – 2,1 tys. mkw.,
  • centrum fitness – 1,2 tys. mkw.,
  • strefa zabaw dla dzieci – 1,8 mkw.

Centrum handowe Triniti w Brodnie na Białorusi

630 tys. osób w strefie zasięgu kompleksu

O potencjale nowej inwestycji na białoruskim rynku świadczą liczby. Kompleks Triniti powstaje w liczącym około 370 tys. mieszkańców Grodnie. Zdaniem inwestora w zasięgu oddziaływania centrum znajduje się ponad 630 tys. osób.

Dogodny dojazd do obiektu zapewnia rozbudowana infrastruktura wokół centrum. W pobliżu Triniti znajdują się dworzec autobusowy (120 tys. pasażerów miesięcznie), dworzec kolejowy (ok. 30 pociągów dziennie) oraz międzynarodowe lotnisko. Obiekt znajduje się zaledwie 7 minut od zabytkowego centrum miasta. Jak wyjaśnia inwestor, korzystna lokalizacja przy skrzyżowaniu dwóch głównych ciągów komunikacyjnych miasta, łączących centrum i tzw. część sypialną miasta, pozwoli mu stać się popularnym miejscem zakupów i rekreacji nie tylko w Grodnie, ale także w regionie. 

Centrum handlowe Triniti w Brodnie na Białorusi

Inwestorem Triniti Invest

Generalnym wykonawcą centrum handlowo-rozrywkowo-biznesowego Triniti jest polska spółka Unibep S.A. Inwestorem obiektu jest Triniti Invest LLC – spółka należąca do grupy Conte Spa. Główną działalnością firmy jest budowa centrum handlowo-rozrywkowo-biznesowego Triniti.

Firma Conte Spa powstała w 1997 roku w mieście Grodno (Białoruś). Od założenia i do chwili obecnej JLLC Conte Spa specjalizuje się w produkcji wyrobów pończoszniczych i dzianin dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Od 2001 roku działalność firmy koncentruje się na rozbudowie sieci sprzedaży Conte. Produkty sieci dostępne są już w ponad 30 krajach.

 

 

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY