H&M nawiązał współpracę z firmą Klarna. Pierwsze efekty w 2019 roku

Sklep H&M w Gemini Park Tychy

Szwedzki potentat branży fashion, Grupa H&M, nawiązała współpracę z firmą Klarna, która specjalizuje się w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań płatniczych online.

– Strategiczne partnerstwo z firmą Klarna ma na celu dostarczenie naszym klientom doświadczenia zakupowego na najwyższym, możliwym poziomie. To nasz stały, niezmienny cel – komentuje Karl-Johan Persson, prezes Grupy H&M.

Jak podkreślają przedstawiciele obu firm, współpraca ma zapewnić klientom bezproblemowe, spersonalizowane i atrakcyjne zakupy bez względu na miejsce, czas i sposób ich dokonywania. Chodzi m.in. o wprowadzenie nowych rozwiązań płatniczych podczas korzystania z programu lojalnościowego H&M Club czy aplikacji mobilnej H&M. Docelowo nowe rozwiązania zostaną udostępnione milionom konsumentów na 14 wybranych rynkach, na których działa szwedzka marka. W pierwszej kolejności, już w 2019 roku, zostaną one wdrożone w Wielkiej Brytanii i Szwecji. 

Innowacyjne rozwiązania firmy Klarna

Najważniejszym rozwiązaniem, jakie Klarna wprowadziła na rynku handlu internetowego, było udostępnienie innowacyjnego systemu odroczonej płatności, czyli tzw. „buy-now-pay-later”. Dzięki niemu klienci mogą zapłacić za wybrany towar nawet miesiąc od daty zakupu. Cały proces uregulowania rachunku bierze na siebie Klarna. Takie rozwiązanie jest cenione przez klientów, zwłaszcza tych płacących za pośrednictwem smartfonów. Eliminuje to bowiem ich obawy związane z użyciem karty lub wykonania przelewu elektronicznego za pośrednictwem płatności mobilnych.

– Chcemy umożliwić naszym klientom swobodne poruszanie się między różnymi kanałami oraz wybór, w jaki sposób chcą robić zakupy i korzystać z naszej oferty online i w handlu tradycyjnym. To partnerstwo przyniesie naszym klientom precyzyjne rozwiązania w zakresie płatności online, dzięki czemu będziemy w stanie lepiej dostosować się do zmieniających się potrzeb zakupowych współczesnych konsumentów. Mam na myśli m.in. możliwość skorzystania z funkcji „wypróbuj przed zakupem”, co jest bardzo istotne w dzisiejszym handlu online. Dodatkowo chcemy umożliwić klientom płacenie bezpośrednio za pośrednictwem mobilnej aplikacji H&M, zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i online – podkreśla Daniel Claesson, z działu rozwoju Grupy H&M.

H&M inwestuje w online

Szwedzki gigant odzieżowy H&M notuje wysokie wzrosty przychodów, zwłaszcza w Polsce. Receptą na sukces okazała się być sprzedaż internetowa. Jak komentuje Karl-Johan Persson, prezes H&M, obecnie sprzedaż internetowa prowadzona jest na 47 rynkach, ale cały czas trwają prace nad zwiększeniem zasięgu o kolejne rynki.

Marka H&M podsumowała sprzedaż w trzecim kwartale 2018 roku. Z informacji podanych przez spółkę wynika, że w analizowanym okresie H&M odnotował wzrost sprzedaży internetowej aż o 32 proc. Najlepszym rynkiem dla szwedzkiej sieci odzieżowej w Unii Europejskiej okazała się być Polska. W odniesieniu do analogicznego okresu roku 2017, sieć zanotowała 18-procentowy wzrost sprzedaży. Władze Grupy H&M zapowiadają kontynuację optymalizacji portfela sieci sprzedaży i dostosowanie oferty do potrzeb klientów, którzy coraz chętniej robią zakupy online. W tym celu sprzedaż internetowa zostanie uruchomiona w kolejnych krajach. Systematycznie wprowadzane będą także nowe udogodnienia.

Samouczące się algorytmy usprawniają sprzedaż

Dzięki samouczącym się algorytmom sklepy mają być zatowarowane bardziej efektywnie, co z kolei ma się przełożyć na wzrost sprzedaży. Specjalne algorytmy mają także pozwolić H&M szybciej dostosowywać się do zmieniających się trendów konsumenckich i łatwiej przewidywać, co będzie się dobrze sprzedawało w kolejnych miesiącach.

Nad optymalizacją sprzedaży szwedzkiej marki pracują nie tylko zaawansowane, samouczące się algorytmy, które stale adaptują się do zmieniających się trendów i oczekiwań konsumentów, ale także zespół ok. 200 badaczy i inżynierów. Dzięki ich pracy i danym przeanalizowanym przez algorytmy łatwiej można personalizować ofertę konkretnych sklepów, wprowadzając do nich ofertę dopasowaną do oczekiwań lokalnych klientów. W ten sposób na półkach znaleźć się może np. więcej t-shirtów, a mniej sukienek.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY