Distillers Limited: nowa sieć sklepów specjalistycznych wchodzi do galerii

Spółka Ambra S.A. uruchamia nową sieć sprzedaży alkoholi premium pod marką Distillers Limited. – W ciągu 12 miesięcy otworzymy 29 punktów sprzedaży, przekształcając nasze sklepy winiarskie w placówki partnerskie: Centrum Wina i Distillers Limited. Pierwszy sklep w tym koncepcie zostanie otwarty w styczniu 2019 roku – mówi redakcji Retailnet.pl Robert Ogór, Prezes Zarządu Ambra S.A.

–  Wprowadzamy nową markę handlową Distillers Limited w ramach spółki Ambra S.A., bo chcemy być najlepszym specjalistą, wiodącym importerem i dystrybutorem alkoholi premium na rynku. 20 lat temu takim samym wyzwaniem było dla nas założenie Centrum Wina. To dla nas równie ważny i ekscytujący moment – podkreśla Robert Ogór.

Koncept Distillers Limited to sklepy specjalistyczne, w których na początek będzie dostępna oferta 150 alkoholi premium w tym 100 whisky z 4 kontynentów i 14 państw. Oferta brandu jest skierowana również do restauracji. Dziś pod szyldem Centrum Wina spółka Ambra dostarcza wina do ponad 1,5 tys. punktów gastronomicznych.

– Distillers Limited to bezpośredni importer małych destylarni, często wyszukanych na końcu świata, „distillersów” zwariowanych na punkcie swojego produktu. Słowo „limited” w naszej nazwie oznacza niewielkich, niezależnych producentów, stanowiących przeciwwagę dla globalnych koncernów. Fascynacja szlachetnymi trunkami i boom na whisky wyznaczają nam nową misję. Dlatego Distillers Limited to nie tylko import i sieć sprzedaży, ale również miejsce spotkań konsumentów z producentami – dodał Robert Ogór. 

Sklep Centrum Wina z konceptem Distillers Limited

Spółka Ambra S.A. planuje w ciągu 12 miesięcy przekształcić 29 sklepów winiarskich w punkty partnerskie: Centrum Wina i Distillers Limited. – W istniejących sklepach (średnia powierzchnia 57 mkw.) wydzielimy przestrzeń dla konceptu Distillers Limited. Po rebrandingu sklepy partnerskie będą miały jedno wejście, ale dwa oddzielne szyldy na witrynach. Pierwsze dwa, trzy sklep w nowym koncepcie otworzymy w styczniu 2019 roku. Ze względu na pewne uzgodnienia z galeriami handlowymi – mówi Robert Ogór.

– Obecnie koszt otwarcia jednego sklepu Centrum Wina pod względem wyposażenia lokalu kształtuje się w przedziale od 100 do 200 tys. zł. W przypadku Distillers Limited będą to dużo mniejsze kwoty, bo wprowadzamy koncept do działającego sklepu – wyjaśnia prezes Ambra S.A. 

Ambra deklaruje, że zmniejszenie powierzchni sklepów Centrum Wina nie wpłynie na dotychczasową ofertę. – W naszych sklepach klienci mogą skorzystać z oferty 500-800 rodzajów wina. Teraz rozszerzamy asortyment o 150 alkoholi mocnych premium w ramach konceptu Distillers Limited, który będzie podwojony w ciągu dwóch lat. Liczymy, że otwarcie sklepów partnerskich wpłynie na zwiększenie liczby klientów i wzrost przychodów. Sieć handlowa Distillers Limited w ciągu pięciu lat powinna osiągnąć przychody ze sprzedaży na poziomie 20-30 mln zł – mówi Robert Ogór.

Ambra – spółka giełdowa

Ambra S.A. jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. Dorato, CIN&CIN, Piccolo, Cydr Lubelski czy Pliska to przykłady marek, które należą do Grupy i są liderami pod względem sprzedaży w swoich segmentach rynku.

Pod marką Centrum Wina spółka Ambra S.A. prowadzi w Polsce największą sieć specjalistycznych sklepów winiarskich (29 sklepów w 13 miejscowościach), jest również największym dostawcą win premium do gastronomii.

Oferta Ambra opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.

Strategia rozwoju Grupy zakłada zwiększanie wartości spółki i jej marek poprzez umacnianie pozycji lidera rosnącego rynku wina w Europie Środkowej i Wschodniej.

W czerwcu 2005 r. Ambra zadebiutowała na GPW. Jej głównym akcjonariuszem (61,12% akcji) jest notowany na giełdzie we Frankfurcie niemiecki koncern Schloss Wachenheim AG – jeden z największych światowych producentów win musujących.

Przychody ze sprzedaży Ambra S.A. w roku obrotowym 2017/2018 wzrosły o 7,6% (wyniosły 495,7 mln zł) dzięki bardzo dobrym wynikom osiągniętym zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl