Mango skupia się na rozwoju sieci w Polsce

Hiszpańska marka Mango będzie dalej rozwijać swoją sieć handlową w Europie, szczególnie w Polsce, gdzie planuje otworzyć 6 nowych sklepów na przestrzeni 2019 roku. Większość z nich będzie znajdować się w miastach, w których nie było dotąd sklepów stacjonarnych Mango.

Firma weszła na polski rynek już w 2000 roku, a 2018 rok zakończy z 20 punktami sprzedaży w 14 miastach, wśród których wyróżniają się Warszawa, Kraków, Gdańsk i Poznań.

20 sklepów Mango w Polsce

W tym roku marka otworzyła trzy sklepy w centrach handlowych: w Forum Gdańsk, w Millenium Hall (Rzeszów) oraz w Galerii Ostrowiec. Nowe lokale mają powierzchnię między 400 mkw. a 500 mkw. Co ważne, wprowadzają one nową koncepcję architektury wnętrz, w której układ przestrzenny jest uporządkowany i spójny z estetyką marki.

W zeszłym roku Mango w warszawskich Domach Towarowych Wars Sawa Junior otworzyło pierwszy flagowy sklep w Polsce. Salon ma 900 mkw. powierzchni i prowadzi sprzedaż kolekcji damskiej oraz męskiej.

Sprzedaż offline i online

Mango zostało założone w 1984 roku i dzisiaj należy do grona największych firm modowych na świecie. Marka, której rodzimym miastem jest Barcelona, dysponuje rozbudowaną siecią sklepów o łącznej powierzchni sięgającej ponad 800 tys. mkw. w ponad 110 krajach. W centrum projektowym „El hangar” w Palau-solità i Plegamans co roku powstaje ponad 18 tys. modeli ubrań i akcesoriów zaprojektowanych zgodnie z trendami sezonu. Firma zakończyła rok 2017, osiągając przychód ze sprzedaży w wysokości 2,194 miliarda euro.

Mango prowadzi sprzedaż online w 83 krajach, oferując zakupy internetowe w pełni zintegrowane ze sklepami fizycznymi. W 2018 roku planowane jest rozszerzenie tego kanału sprzedaży na Iran i Ukrainę. Firma, oprócz różnych opcji dostawy, takie jak odbiór w sklepach lub dostawa do domu w większości krajów,  oferuje także dostawy do domu już następnego dnia w głównych miastach europejskich, a także we wszystkich prowincjach Hiszpanii.

W 2017 roku stronę internetową Mango odwiedziło ponad 450 milionów użytkowników, co stanowi wzrost o ponad 50 milionów w porównaniu z rokiem poprzednim. Ponadto, zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych i tabletów przekroczyły po raz pierwszy te robione za pośrednictwem komputerów (z wynikiem 52 proc., a w 2016 r. powyżej 44 proc.). Podobnie wyglądały wizyty na stronach internetowych, 67 proc. zostało zrealizowanych za pomocą urządzeń mobilnych, o 4 punkty więcej niż rok wcześniej. Firma posiada 21,5 miliona obserwujących na profilach w sieciach społecznościowych.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl