CityFit inwestuje w nowoczesne rozwiązania Digital Signage

Wdrażanie rozwiązań Digital Signage przestaje być domeną galerii handlowych i dużych sieci restauracji. Coraz więcej firm chce wykorzystać ogromny potencjał, który drzemie w cyfrowych
komunikatach wyświetlanych w atrakcyjnej formie. Jedną z nich jest sieć klubów fitness CityFit, która rozwiązania Digital Signage wykorzystuje jako jeden z elementów umożliwiających realizację wizji nowoczesnych siłowni bezobsługowych.

CityFit to prężnie rozwijająca się firma, posiadająca 16 siłowni zlokalizowanych w dużych i średnich miastach w całej Polsce. Plany rozwoju zakładają, że do końca I kwartału przyszłego roku sieć będzie liczyć co najmniej 20 klubów. Firma bardzo dużą wagę przykłada do wystroju wnętrz i komunikacji wizualnej, a powierzchnie klubów wahają się od 1,4 tys. do ponad 3 tys. mkw., co pozwala na trening nawet kilkuset osobom w tym samym czasie.

CityFit od lat stawia także na wykorzystanie nowoczesnych technologii, które stanowią jeden z jej wyróżników na szybko rozwijającym się rynku klubów fitness w Polsce (podczas ostatnich targów
FIWE sieć uhonorowana została nagrodą Innowacja Branży Fitness). Przykładem takich działań była decyzja o instalacji ekranów Digital Signage. Nowoczesne wyświetlacze oprócz pełnienia funkcji zwykłych telewizorów, prezentują programy treningowe i są nośnikiem komunikatów skierowanych do klubowiczów, takich jak zasady korzystania z dostępnej infrastruktury oraz informacje o aktualnych promocjach.

Każdy z klubów wyposażony jest w kilkanaście ekranów o rozmiarach od 32 do 65 cali, z których część zainstalowana jest w strefach treningowych, gdzie wyświetlane są teledyski i filmy motywujące do treningu. Pozostałe rozlokowane są na korytarzach i w szatniach, gdzie pełnią funkcje informacyjne. Zastosowana technologia zastępuje tradycyjne rozwiązania reklamowe, takie jak plakaty i ulotki. Działanie to nie tylko uatrakcyjnia przekaz, ale także eliminuje potrzebę drukowania materiałów i pozwala na błyskawiczną zmianę wyświetlanych treści, co ogranicza ryzyko wystąpienia błędów, a w szerszej perspektywie przynosi spore oszczędności czasu i pieniędzy.

Przede wszystkim elastyczność

– Kluby fitness muszą stale dopasowywać się do potrzeb klientów. To w dużej mierze osoby zabiegane i nowoczesne, które chcą mieć dostęp do usługi natychmiast i o każdej porze. Wdrażanie nowoczesnych technologii, takich jak ekrany i systemy do automatycznego dostępu do klubu za pomocą mechanizmu bazującego na rozpoznawaniu elementów linii papilarnych to elementy, które pozwalają na bezproblemowe i szybkie skorzystanie z oferty naszych klubów. Cały czas obserwujemy rozwiązania technologiczne i funkcjonalne z różnych branż, nie tylko fitness. Coś, co świetnie działa na lotnisku w Tokio lub w restauracji w Nowym Jorku, może też okazać się doskonałym rozwiązaniem dla klienta klubu fitness. Jednak każda innowacja potrzebuje solidnych korzeni. Dlatego doświadczenia czerpiemy również z wiarygodnych i sprawdzonych rozwiązań biznesowych – mówi Łukasz Gądek, COO CityFit.

Technologia w trybie 24/7

Cała infrastruktura klubów dostosowana jest do pracy w trybie 24/7. Poczynając od możliwości zarządzania swoim kontem przez Internet, przez wejście do klubu za pomocą skanu wybranych punktów na mapie palca, a na dostępie do maszyn vendingowych i serwisie sprzątającym działającym przez cały dzień kończąc. W ten model musiały wpisać się także ekrany Digital Signage, które charakteryzują się podwyższoną wytrzymałością, umożliwiającą pracę w trybie ciągłym.

Dostęp z przeglądarki

Wszystkie ekrany zarządzane są za pomocą autorskiego oprogramowania MagicInfo od Samsunga, które pozwala na sterowanie wyświetlaną treścią, jak i samymi urządzeniami zdalnie z dowolnego miejsca z poziomu przeglądarki internetowej. Centrala CityFit ma możliwość podglądu w czasie rzeczywistym, co wyświetlane jest na danym ekranie i jaki jest status urządzenia. Jest to możliwe dzięki wbudowanemu w wyświetlacz playerowi, który współpracuje z oprogramowaniem MagicInfo.

– Możliwość zdalnego zarządzania infrastrukturą techniczną była istotnym wyróżnikiem na tle konkurencji i czynnikiem, który wpłynął na wybór rozwiązań Samsunga, zarówno w obszarze sprzętu, jak i oprogramowania. System Digital Signage pochodzący od jednego producenta daje nam pewność, że całe rozwiązanie będzie funkcjonować spójnie, a nad sprawnością i działaniem czuwa software, a nie pracownik klubu fitness, co pozwala uniknąć różnic w komunikacie końcowym – podkreśla Łukasz Gądek z CityFit.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl