Rynek dóbr luksusowych ma się dobrze. Wyniki LVMH najlepszym dowodem

dior-shutterstock

Francuski koncern Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), największa na świecie korporacja działająca w sektorze dóbr luksusowych, zanotował znaczący wzrost sprzedaży w segmencie fashion. To pozwoliło LVMH uzyskać w III kwartale bieżącego roku dwucyfrowy wzrost sprzedaży.

Obroty w omawianym okresie wyniosły 11,4 mld euro, o 10 proc. więcej w ujęciu rok do roku. W poprzednim kwartale wzrost obrotów wyniósł 11 procent. Dobre wyniki to w dużej mierze zasługa szybkiego wzrostu sprzedaży w segmencie modowym i skórzanym – wyniosła ona 4,46 mld euro, o 14 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Tak dynamiczny wzrost nie byłby możliwy, gdyby nie nabycie w ubiegłym roku przez LVMH marki Christian Dior. W segmencie fashion do grupy należą m.in. takie marki jak Louis Vuitton, Kenzo, Christian Dior, Givenchy, Emilio Pucci, Fendi i Marc Jacobs.

Niemal równie dobre wyniki, pod względem dynamiki wzrostów, koncern LVMH osiągnął w segmencie perfum i kosmetyków. Tutaj sprzedaż wzrosła o 11 proc. rok do roku i osiągnęła wartość 1,5 mld euro. W segmencie perfum i kosmetyków do grupy należą takie marki jak Parfums Christian Dior, Guerlain, Sephora czy Parfums Givenchy. O 7 proc. w tym okresie wzrosła również sprzedaż alkoholi luksusowych. Łącznie wygenerowała ona 1,3 mld euro przychodów.

Jak podkreślają rynkowi eksperci, IV kwartał może nie być już tak udany. Powód? Na wyniki koncerny LVMH w tym okresie negatywny wpływ mogą mieć napięcia handlowe na linii USA i Chin.

Deloitte: branża dóbr luksusowych ma się dobrze

Wyniki sprzedaży 100 największych firm z sektora dóbr luksusowych wyniosły w ostatnim roku obrotowym 217 mld dolarów. Pierwsze miejsce wśród największych producentów ponownie zajął francuski koncern LVMH, w którego portfolio znajdują się m.in. Louis Vuitton czy Marc Jacobs. Jak podkreślają eksperci, do 2025 roku przedstawiciele pokolenia Y i Z będą stanowić ponad 40 proc. klientów marek luksusowych.

Jak wynika z raportu Deloitte „Global Powers of Luxury Goods 2018 Shaping the future of the luxury industry”, globalny wzrost sprzedaży w minionym roku obrotowym w branży dóbr luksusowych wyniósł 1 proc., w porównaniu do 6,8 proc. osiągniętych rok wcześniej. Mimo tego osłabienia, 57 spółek zwiększyło sprzedaż, a wartość zysku netto TOP100 wzrosła o 8,8 proc. Średnia wartość przychodów przypadająca na spółkę wynosiła 2,2 mld dolarów. Aby znaleźć się w zestawieniu należało osiągnąć minimum 211 mln dolarów. Aż 22 firmy z zestawienia osiągnęły dwucyfrowy wynik, a blisko jedna trzecia ze 100 zanotowała wzrost przychodów.

– Kondycja branży dóbr luksusowych zależy od wielu czynników, w tym również geopolitycznych, które mają ogromny wpływ na turystykę. Jednak przewidujemy, że sektor ten będzie osiągał coraz lepsze wyniki, tym bardziej, że w ostatnich miesiącach producenci i sprzedawcy dóbr luksusowych zrobili wiele, by przekonać do siebie młodszych konsumentów – podkreśla Wojciech Górniak, Dyrektor, Lider obszaru strategii i transformacji cyfrowych oraz Zespołu ds. sektora dóbr konsumenckich, Deloitte.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl