Rusza zmodernizowane centrum handlowe Atrium Targówek – ZDJĘCIA Z OTWARCIA

25 października po remodelingu i rozbudowie otwarto centrum handlowe Atrium Targówek w Warszawie. Obiekt zyskał 8,6 tys. mkw. nowych i przebudowanych wnętrz, nową aleję modową z 32 sklepami i premierową ofertą 27 marek polskich i międzynarodowych. Odnowiona została również strefa food court. Teraz obiekt dysponuje 60,6 tys. mkw. powierzchni GLA.

Centrum w nowej odsłonie wyróżnia się najbardziej rozbudowaną i komplementarną w tej części Warszawy ofertą handlową, usługową i rozrywkową, oferując swoim klientom nowe możliwości spędzania czasu.

Wszystkie zmiany w Atrium Targówek 

Jedno z największych centrów handlowych w stolicy po zakończeniu prac związanych z rozbudową i modernizacją zyskało nowe skrzydło, w którym mieści się aleja modowa, została również przeprojektowana i gruntownie zmodernizowana cała zewnętrzna elewacja wraz ze strefami wejść, zrewitalizowana strefa food courtu, pasaże i węzły toalet. Rozbudowa została zakończona w rekordowym terminie 12 miesięcy.

Scott Dwyer, COO Grupy Atrium
Scott Dwyer, COO Grupy Atrium

– Atrium Targówek to wyjątkowe centrum, położone w dynamicznie rozwijającej się dzielnicy, w której powstają obecnie liczne inwestycje mieszkaniowe, a wraz z nimi harmonijnie rozwija się miejska infrasktruktura. Nasze centrum, będąc jednym z pierwszych w Warszawie, w ciągu 20 lat funkcjonowania stało się jednym z najbardziej rozpoznawalnych, lubianych i odwiedzanych miejsc dla mieszkańców Warszawy i okolic. Zakończone właśnie prace obejmowały przebudowę istniejących części centrum oraz rozbudowę o  nowe skrzydło, dzięki czemu podnieśliśmy jakość ogólną obiektu, a także znacząco poszerzona została oferta zakupowa. Obecnie odzwierciedlają one pozycję i rolę, jaką Atrium Targówek odgrywa wśród lokalnej społeczności. Przede wszystkim jednak zadbaliśmy o zapewnienie nowych, pozytywnych i inspirujących doświadczeń konsumentom oraz dostosowanie centrum do ich stylu spędzania czasu – mówi Scott Dwyer, COO Grupy Atrium.

Jeszcze więcej mody w Atrium Targówek

Atrium Targówek, cieszące się popularnością nie tylko wśród mieszkańców Targówka i Białołęki, ale również wielu regionów Warszawy i sąsiadujących miejscowości podmiejskich, wyszło naprzeciw oczekiwaniom najemców, planującym  powiększenie powierzchni swoich salonów. Dzięki rozbudowie obiektu kluczowi najemcy modowi uzyskali większą przestrzeń do ekspozycji kolekcji, i stworzenia nowej jakości doświadczeń zakupowych związanych ze swoimi markami dla klientów centrum. Skomplikowany projekt modernizacji i przebudowy obiektu został przeprowadzony w zaledwie 12 miesięcy, z zachowaniem funkcjonowania galerii.

W ramach rozbudowy centrum handlowego powstała aleja modowa z rozpoznawalnymi międzynarodowymi i polskimi markami. Nowoczesny salon H&M został otwarty jako wizytówka alei modowej i zaprasza klientów pierwszą w centrum podwójnej wysokości fasadą, za którą na powierzchni 3,2 tys. mkw. na dwóch poziomach prezentowane są nowe kolekcje tej marki. Część uznanych marek modowych obecnych od wielu lat w centrum otworzyła salony w nowych lokalizacjach i w nowych konceptach, m.in. Zara, Stradivarius, Mohito, Ryłko. W nowej alei pojawiły się również dwie nieobecne dotąd w centrum marki Grupy Inditex – Bershka i Pull and Bear. Premierę w Atrium Targówek mają też takie marki modowe jak: Guess, Medicine, KMX Fashion, Etam, Greenpoint, Anabel Arto, biżuteryjne Tous, By Dziubeka, Swarovski i Leksus Gold & Silver.

– Rozbudowa obiektu umożliwiła naszym kluczowym najemcom modowym otwarcie większych, flagowych sklepów zaaranżowanych według nowoczesnych konceptów i dostosowanych do aktualnych trendów i oczekiwań oraz poczucia estetyki odwiedzających. Całość tego rozbudowanego i skomplikowanego etapu zrealizowaliśmy w okresie niecałych 12 miesięcy, prowadząc prace częściowo na terenie działającego nieprzerwanie centrum handlowego. Zależało nam na tym, aby zminimalizowć uciążliwości związane z tak gruntowną przebudową i dać naszym klientom możliwość poznania centrum w nowej odsłonie jeszcze w okresie przedświątecznym – mówi Graham Kilbane, Chief Development Officer (CDO) Grupy Atrium.

Nowa fasada Atrium Targówek

Centrum Atrium Targówek zyskało nie tylko ciekawie zaaranżowane nowe wnętrza, i powiększone grono najemców, ale także zupełnie odmienioną pod względem linii, proporcji i wyglądu elewację zewnętrzną. Nowoczesna, zaskakująca wizualnymi efektami fasada została wykonana ze specjalnie opracowanego systemu różnorodnych paneli wykonanych z powlekanej blachy. Projektanci nadali wszystkim elementom ten sam biały kolor i uzyskali efekt naturalnej gry świateł i cieni, która pojawia się na giętych i ażurowych elementach. Efekt wzmacnia iluminacja LED wmontowana w wybranych panelach elewacji. Dzięki takiemu zabiegowi wygląd centrum w nocy zapewnia odmienne efekty i doznania estetyczne niż za dnia.

Dodatkowymi elementami dekoracyjnymi, przeplatającymi perforowane metalowe panele na całej długości fasady, są szklane tafle, paletą soczystych zieleni i turkusów nawiązujące do otoczenia – zieleni drzew i krzewów pobliskich terenów leśnych, sąsiadujących z centrum. Ta sama gama kolorystyczna została powtórzona w strefach wejściowych centrum; zastosowane zostały także motywy roślinne (konary drzew, liście), wprowadzające zielony krajobraz Targówka do wnętrza.

Odnowiona i większa strefa foodcourt

W ramach modernizacji wnętrz gruntownie odnowiona została również strefa food court. Zmieniony został jej układ funkcjonalny, dzięki czemu niemal podwoiła się liczba miejsc siedzących. Większa przestrzeń daje łatwiejszy dostęp do strefy kulinarnej. Przewidziano różnorodne oczekiwania użytkowników tej strefy, jak potrzeba pracy przy komputerze, wyciszenia, biznesowego lunchu czy wspólnego posiłku z dziećmi – na tę okazję zostały przygotowane obicia siedzeń wykonane z wytrzymałej i nieprzyjmującej plam tkaniny żeglarskiej.

Zmotoryzowani mogą liczyć na 2,2 tys. miejsc parkingowych, zadaszony parking i system identyfikacji auta, a także dostępność usługi car sharing. Rowerzyści mają do dyspozycji stację rowerową. W obiekcie zostały również zrewitalizowane pasaże i węzły toalet, wymienione całe oświetlenie w centrum na LED, a poruszanie się we wnętrzach ułatwia nowy system oznakowania. Atrium Targówek zadbało o strefy zabaw, na które tak czekali klienci. Udostępniony jest też tzw. pokój rodzinny oraz miejsca do podgrzania jedzenia. W toaletach są osobne miejsca do mycia rąk przez najmłodszych.

– Nowe Atrium Targówek to miejsce, w którym klienci mogą nie tylko wybierać wśród rozpoznawalnych marek polskich i międzynarodowych, ale spędzić czas rodzinnie w strefie foodcourt, również w każdą niedzielę. Atrium Targówek jest miejscem ze spójną, różnorodną i kompleksową ofertą handlową, usługową i rozrywkową, idealnie dopasowaną do współczesnego stylu życia lokalnej społeczności. Mamy nadzieję, ze nasi stali klienci będą dumni z nowej odsłony swojego centrum i znajdą nowe powody aby chętnie do nas wracać – mówi Michał Nowakowski, dyrektor centrum handlowego Atrium Targówek.

60,6 tys.  mkw. powierzchni handlowej w Atrium Targówek

Atrium Targówek jest jednym z największych obiektów rozrywkowo-handlowych prawobrzeżnej Warszawy. Zajmuje 60,6 tys.  mkw. powierzchni handlowej. W zasięgu oddziaływania galerii znajduje się ponad 640 tys. mieszkańców Warszawy i okolicznych miejscowości. Oferta centrum to 155 sklepów i lokali usługowych, w tym m.in.: hipermarket Carrefour, salon RTV Euro AGD i 12-salowe Multikino. Wśród głównych najemców centrum znajdują się takie marki, jak: H&M, Zara, Smyk, Apart, Reserved, Bershka, Pull&Bear, Guess, Tous, Svarowski, Calzedonia, Duka, Empik, Monnari, Promod, Ryłko, Stradivarius, Douglas, Hebe, Home&You, Mohito, Carry, Sephora, Ochnik, Okaidi, CCC, Paris Optique, Rossmann, McDonalds, Starbucks, Pizza Hut Express, Camaieu, Vistula, Yes, W. Kruk. 

O Atrium European Real Estate Limited

Grupa Atrium to jeden z wiodących właścicieli, zarządców i deweloperów centrów handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Na dzień 30 czerwca 2018 w portfolio Grupy znajdują się 34 centra i nieruchomości handlowe zlokalizowane w czterech krajach, o wartości rynkowej 2,5 mld euro i całkowitej powierzchni najmu brutto wynoszącej powyżej 900 tys. mkw. W pierwszym półroczu 2018 Atrium odnotowała przychody z najmu brutto w wysokości 94,3 mln euro, natomiast rok 2017 roku zakończyła z wynikiem 198,7 mln euro. Spółka jest notowana na giełdzie w Wiedniu oraz Euronext Amsterdam, gdzie jest oznaczona symbolem ATRS.

Atrium w Polsce

Atrium posiada w Polsce 21 centrów handlowych, o łącznej powierzchni najmu brutto (GLA) wynoszącej na dzień 30 czerwca 2018 roku 535,3 tys. mkw. Na koniec pierwszego półrocza 2018 roku Atrium w Polsce uzyskało przychód z najmu brutto w wysokości 49,6 mln euro. W październiku Atrium sfinalizowało transakcję nabycia Domów Towarowych Wars Sawa Junior, znajdującego się w samym sercu Warszawy, w najbardziej atrakcyjnym obszarze handlowym za kwotę 301,5 mln euro.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl