Trei otwiera 10. w Polsce Vendo Park i już zapowiada kolejne inwestycje

Trei Real Estate GmbH (Trei) rozbudowuje swój polski portfel inwestycyjny w obszarze handlu detalicznego. Zajmująca się nieruchomościami spółka, należąca do niemieckiej grupy Tengelmann, otworzyła w Łodzi swój dziesiąty w Polsce park handlowy pod marką Vendo Park.

Całkowity koszt budowy Vendo Parku przy ulicy Gojawiczyńskiej w Łodzi wyniósł ok. 4,4 mln euro. To kolejna inwestycja w tym mieście. Podobny obiekt od roku działa na Widzewie, przy ulicy Przybyszewskiego.

Jacek Wesołowski, Prezes Trei Real Estate Polska
Jacek Wesołowski, Prezes Trei Real Estate Polska

– Cieszymy się z otwarcia kolejnego, drugiego już Vendo Parku w Łodzi. Przygotowania do inwestycji trwały około roku, a sama budowa 6 miesięcy – mówi dla Retailnet.pl Jacek Wesołowski, Prezes Trei Real Estate Polska. – Widzimy duży potencjał dla rozwoju naszych formatów na polskim rynku. Tylko w przyszłym roku otworzymy jeszcze 6 obiektów – dodaje.

Drugi Vendo Park w Łodzi

Na powierzchni 2,9 tys. mkw. oferowane są lokale dla najemców o zróżnicowanym profilu działalności. Obok sklepu Rossmann, jednej z największych sieci drogeryjnych w Europie, w Vendo Parku swoje punkty handlowe otworzyły również firmy oferujące odzież, tekstylia czy artykuły gospodarstwa domowego. Wśród najemców znalazły się takie marki jak: KiK (tekstylia), Pepco i Action (artykuły przemysłowe, dekoracje, wyposażenie domu i wnętrza, odzież). W obiekcie działa również Piekarenka. Trei Real Estate rozpoczął budowę Vendo Parku przy ulicy Gojawiczyńskiej w Łodzi w marcu br. Projekt został zrealizowany na działce o powierzchni 8,8 tys. mkw.

Vendo Park Łódź
Vendo Park Łódź

– Zarówno w Łodzi jak i w innych miastach Polski planujemy kolejne projekty handlowe, które zrealizujemy pod marką Vendo Park. Format parków handlowych wyjątkowo przypadł do gustu naszym najemcom i ich klientom. Coraz częściej umowy najmu podpisujemy już we wczesnej fazie budowy. W przypadku Łodzi, na kilka miesięcy przed otwarciem, mieliśmy skomercjalizowane ponad 90 proc. powierzchni Vendo Parku – wyjaśnia Jacek Wesołowski.

Spółka Trei zamierza zarządzać obiektem w długoterminowej perspektywie. Obecnie inwestor pracuje nad kolejnymi dziesięcioma projektami w Polsce, które wybuduje w mniejszych miastach, m.in. w Płocku, Władysławowie, Łasku czy Solcu Kujawskim. Inwestycje są częścią planowanej przez spółkę ekspansji na polskim rynku.

W planach budowa 50 parków handlowych Vendo Park  w Polsce, Czechach i na Słowacji

– W ciągu najbliższych lat zamierzamy rozszerzyć swoje portfolio do pięćdziesięciu parków handlowych. W pierwszej kolejności skupiamy się na rozwijaniu sieci Vendo Parków w mniejszych miejscowościach liczących ponad 15 tys. mieszkańców. Uważamy, że oferta handlowa w tych miastach jest nadal niedoszacowana. Przyjęty przez nas model biznesowy nie oznacza, że rezygnujemy z inwestycji w dużych miastach, takich jak Łódź czy Kraków – zapowiada Wesołowski.

Trei Real Estate planuje, buduje i zarządza pod marką Vendo Park obiektami handlowymi w Polsce, Czechach i na Słowacji. Spółka ma w swoim portfelu 19 parków handlowych w Europie. W Polsce pierwszy park handlowy Vendo Park został otwarty w 2013 roku w Nysie. Dziś centra te zlokalizowane są w Chełmie, Milanówku, Mińsku Mazowieckim, Skierniewicach, Łodzi, Świdnicy, Dąbrowie Górniczej i od niedawna w Chodzieży. Oprócz realizacji przedsięwzięć związanych z parkami handlowymi, spółka Trei Real Estate Poland zarządza ponad 100 nieruchomościami komercyjnymi, w których zlokalizowane są sklepy spożywcze sieci Biedronka.

Vendo Parki to parterowe parki handlowo – usługowe wyposażone w parkingi, zlokalizowane w miejscach, w które można w łatwy sposób dojechać. Zazwyczaj są budowane w bliskim sąsiedztwie dużego dyskontu. Często określane jako obiekty typu convenience, ponieważ projektowane są w taki sposób, by zapewnić ich klientom maksymalną wygodę użytkowania.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl