W Gliwicach powstaje outlet o ponadregionalnym zasięgu

Potencjał mniejszych miast, których lokalizacja może warunkować duże zasięgi oddziaływania, korzystnie wpływa na rozwój outletów. Centra wyprzedażowe coraz częściej, oprócz rozbudowanej oferty modowej, proponują szeroką ofertę usługową, dostosowaną do potrzeb i oczekiwań mieszkańców danego regionu.

– Polacy deklarują, że mogą dojeżdżać nawet 1,5 godziny do ulubionego centrum wyprzedażowego. Dlatego atrakcyjnym miejscem do lokowania tego typu inwestycji są nie tylko największe miasta, ale także prężne aglomeracje, dobrze skomunikowane z innymi ośrodkami i dzięki temu charakteryzujące się szeroko zakreśloną strefą zasięgu – komentuje Mirosław Januszko, CEO spółki 6B47 Poland, która w Gliwicach buduje centrum wyprzedażowe Silesia Outlet.

6,5 mln klientów w strefie oddziaływania Silesia Outlet

Przykładem centrum wyprzedażowego w świetnej lokalizacji, która łączy się z bardzo dużym catchmentem, jest powstający w Gliwicach Silesia Outlet. W strefie oddziaływania obiektu – do 1,5 godz. jazdy samochodem znajdzie się blisko 6,5 mln klientów, co jest jednym z najwyższych wskaźników dla tego typu obiektów. Inwestor ma nadzieję, że biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców województwa śląskiego (4,5 mln), Silesia Outlet będzie centrum o ponadregionalnym zasięgu.

Silesia Outlet zlokalizowany jest tuż przy węźle Gliwice – Bojków na trasie A4 Kraków – Wrocław w Gliwicach. Do centrum będzie można dostać się w łatwy sposób ze wszystkich kierunków jazdy autostradą A4. Już teraz trasę tę pokonuje blisko 50 tys. aut dziennie. Dodatkowo, nowe centrum będzie blisko skrzyżowania z autostradą A1. Już dziś skrzyżowanie autostrad A1 i A4 to jeden z najważniejszych węzłów komunikacyjnych w Polsce.

– Na przykładzie innych centrów outletowych w Europie, widzimy, że idealna jest lokalizacja blisko skrzyżowania, ale także w zasięgu dużych aglomeracji miejskich – dodaje Mirosław Januszko.

Tenant mix Silesia Outlet

Aby obiekt handlowy przyciągnął klientów mieszkających w dużej odległości, musi odznaczać się nie tylko dobrą lokalizacją i dogodnym dojazdem, ale również atrakcyjnym, dopasowanym do potrzeb regionu zestawem najemców.

– Recepta na skuteczne zainteresowanie konsumentów nowym obiektem handlowym to reagowanie na ich potrzeby. Warto przeanalizować ich upodobania, jak sprawdzają się istniejące w okolicy obiekty handlowe, czego brakuje oraz jakie funkcje dodatkowe przyciągną klientów. Analizując preferencje mieszkańców województwa śląskiego i tamtejszy rynek, doszliśmy do wniosku, że tym co jest potrzebne i sprawdzi się w regionie jest nowe centrum wyprzedażowe – podsumowuje M. Januszko.

Tereny, na których powstanie Silesia Outlet, jednoznacznie kojarzą się mieszkańcom Aglomeracji Śląskiej z zakupami. W bezpośrednim sąsiedztwie istnieją już dwa obiekty parku handlowego, Centrum Handlowe Auchan Gliwice i market budowlano-dekoracyjny Leroy Merlin, które odwiedza rocznie około 4,5 mln osób. Handlowy charakter obszaru dodatkowo wzmacnia potencjał lokalizacji Silesia Outlet.

Budowa Silesia Outlet ruszyła w grudniu 2017 roku. Generalnym wykonawcą jest firma Erbud SA, finansowanie projektu zapewnił Bank Zachodni WBK SA. Otwarcie Silesia Outlet zaplanowano na wiosnę 2019 roku. Za komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting.

6B47 Poland i The Blue Ocean Investment Group

6B47 Poland to firma koncentrująca się na projektach w głównych miastach i aglomeracjach Polski. Należy do grupy 6B47 Real Estate Investors AG, aktualnie rozwijającej i realizującej projekty w sektorze nieruchomości o łącznej wartości inwestycji przekraczającej miliard euro.

The Blue Ocean Investment Group (BOIG) od ponad 15 lat świadczy kompleksowe i innowacyjne usługi polskim i zagranicznym klientom na rynku nieruchomości komercyjnych, począwszy od wstępnych badań rynkowych, poprzez doradztwo projektowe, pomoc w pozyskiwaniu finansowania, budowę, komercjalizację, kreowanie marki, aż do sprzedaży nieruchomości jako inwestycji. Grupa BOIG to spółki, które świadczą wyspecjalizowane usługi w zakresie property consulting, project management, tenants coordination, investment consulting, asset management i marketing.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.