Monnari notuje nieznaczny wzrost sprzedaży

monnari

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży towarów osiągnięte w październiku 2018 roku przez Grupę Monnari wyniosły ok. 22,1 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w październiku 2017 roku (21,5 mln zł) o 2,79 procent.

Wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych w III kwartale 2018 roku wyniosła ok. 49,9 mln zł, a w okresie 9 miesięcy 2018 roku ok. 157,1 mln zł. Przychody te były niższe o odpowiednio 6,55  proc. i 6,10 proc. od osiągniętych w analogicznych okresach ubiegłego roku. Wówczas było to 53,4 mln zł za III kwartał 2017 roku i 167,3 mln zł w okresie 9 miesięcy 2017 roku.

Narastająco, w okresie styczeń – październik 2018 roku, wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów wyniosła ok. 179,2 mln zł. Przychody te były niższe o 5,08  proc. od osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku (188,8 mln zł).

Plany ekspansji sieci Monnari

Na początku października 2018 roku Monnari złożyło wiążącą ofertę dotyczącą nabycia 100 proc. akcji w spółce Simple Creative Products. Cena za nabycie 100 proc. akcji Simple wynosi 12 mln złotych. Monnari ma przejąć 100 proc. akcji spółki Simple wraz z zadłużeniem, które wynosi ok. 20 mln złotych.

Spółka Monnari Trade S.A. istnieje od 2000 r. Początek samej marki miał miejsce dwa lata wcześniej. Na koniec I półrocza 2018 r. spółka prowadziła sieć sklepów złożoną ze 163 punktów (tyle samo co na koniec I pół. 2017 r.) o całkowitej powierzchni ok. 33,5 tys. mkw.

W planach spółki jest dalszy rozwój. Jak informują przedstawiciele sieci jeszcze w tym roku powierzchnia sprzedaży wzrośnie o około 1,5 do 3 tys. mkw. Odbędzie się to dzięki powiększeniu powierzchni dotychczasowych placówek handlowych oraz przez otwarcia nowych salonów. Nowy koncept sprzedaży Monnari zakłada większą powierzchnię handlową poszczególnych lokali, stąd nowe salony będą miały metraż powyżej 200 mkw.

Salony sprzedaży (wraz z salonami outletowymi) zlokalizowane są w większości w dużych centrach handlowych. Sieć obecna jest na terenie całego kraju, głównie w miastach wojewódzkich, m.in. w Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach, Lublinie, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl