Miastotwórczy potencjał Tkalni

Centra handlowe mają duży potencjał miastotwórczy. Aktywizują lokalną społeczność, a ponadto wpływają pozytywnie na okoliczne inwestycje i rozwój danej miejscowości.

Placemaking ma znaczenie, szczególnie w czasach wysokiej konkurencyjności. Rozbudowane funkcje około handlowe w galeriach sprawiają, że konsument nie musi tracić czasu na podróże, aby zaspokoić wszystkie swoje potrzeby. Deweloperzy często już na etapie planowania obiektu stawiają na rozwiązania rekreacyjno-rozrywkowe, które sprawią, że potencjalni klienci będą traktować centrum handlowe jako miejsce spotkań.

Tkalnia będzie tzw. trzecim miejscem

W czasach dynamicznego rozwoju e-handlu, kiedy nie musimy już wychodzić z domu, aby zaopatrzyć się w większość produktów, nowoczesne obiekty handlowe zmieniają swoją rolę. Obecnie 31 proc. centrów handlowych w Polsce posiada komponent rozrywkowy i wciąż notujemy wzrost w tym sektorze. Szacuje się, że aż 6 z 14 nowo powstających obiektów wzbogaci się o funkcję rekreacyjną.

Oczekiwania konsumentów rosną. W centrach handlowych poszukują tzw. „trzeciego miejsca” – przestrzeni, w której odpoczną zarówno od obowiązków zawodowych jak i prac domowych. W centrum handlowo-rozrywkowym Tkalnia zaoferujemy im to poprzez specjalną strefę, w której od przyszłego roku będą organizowane eventy. Ponadto klienci centrum będą mogli skorzystać z oferty gastronomicznej, czy pasażu spełniającego funkcję rynku miejskiego. Powstanie tu również pierwszy w mieście multipleks. Od początku prac nad obiektem zależało nam, aby zapewnić pabianiczanom przyjazną przestrzeń, w której spędzą czas z przyjaciółmi, czy rodziną. Tkalnia przejmie funkcję nowego centrum miasta – komentuje Adrian Majsterek, inwestor A&A.

Tereny zielone przy Tkalni

Nieopodal nowo powstającego centrum handlowo-rozrywkowego Tkalnia inwestor zadbał również o odpowiednie zagospodarowanie terenów zielonych. Obiekt będzie połączony z Polem Golfowym A&A. Obecnie w budowie są kolejne całoroczne atrakcje, które stworzą ofertę komplementarną – Nowe Centrum Golfa wraz z grotą solną i tężnią z solanką oraz strzelnica sportowo-rekreacyjna.

– Bliskość terenów zielonych i możliwość skorzystania z oferty rekreacyjnej na terenach położonych przy Centrum Tkalnia to dodatkowy atut projektu. Wiemy jak istotna dla naszego zdrowia jest dbałość o kondycję – ponad 60 proc. mieszkańców województwa łódzkiego podejmuje aktywność fizyczną co najmniej raz w miesiącu. Chcąc zapewnić atrakcyjną przestrzeń publiczną postanowiliśmy poszerzyć spectrum naszych działań i zaproponować odwiedzającym coś niestandardowego. Chcemy, aby zarówno Tkalnia, jak i tereny wokół niej były dla pabianiczan przyjaznym miejscem – podsumowuje Adrian Majsterek.

Centrum handlowo-rozrywkowe Tkalnia będzie częścią miejskiego pasażu łączącego Park Słowackiego z bulwarami i polem golfowym A&A Arkadia. W obiekcie znajduje się około 40 sklepów i 230 miejsc parkingowych. Za wynajem powierzchni handlowej odpowiada firma The Blue Ocean Investment Group.

Projekt Tkalni powstał w pracowni architektonicznej MAAi, pod kierunkiem Marka Arciszewskiego. Pieczę nad realizacją inwestycji pełni Trebbi Polska. Otwarcie obiektu zaplanowano na przełom 2018/2019 r.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl