Sweet Gallery: chcemy mieć 30 proc. rynku do 2020 roku

Do 2020 roku Lodolandia & Kołacz na Okrągło zamierza opanować 30 proc. rynku lodowego w Polsce w segmencie street food, generować roczną sprzedaż na poziomie ok. 300 mln zł i podbić nowe rynki.

Sweet Gallery obecnie posiada trzy koncepty Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab, w tym Lodolandia zajmuje 15 proc. rynku lodowego. Razem z pozostałymi dwiema markami firma notuje roczną sprzedaż na poziomie ok. 150 mln zł.

Sweet Gallery: zamierzamy podwoić liczbę placówek w ciągu 2 lat

– Ten rok będzie jeszcze lepszy. Oceniam, że sprzedaż na koniec 2018 r. będzie o 20 proc. lepsza w porównaniu do 2017r. Jest to m.in. zasługa rozszerzonego menu i większej sprzedaży na punkcie czyli „like for like”, ale również przyrostu placówek, których aktualnie mamy pond 530 – mówi Marcin Olesiak, Prezes Zarządu Sweet Gallery.

Kolejne dwa lata mają być dla Sweet Gallery okresem bicia rekordów. Firma zamierza podwoić liczbę placówek do ponad tysiąca i roczną sprzedaż do 300 mln zł.

– Już teraz jesteśmy zdecydowanym liderem rynku lodowego w kanale street food. Cały czas podpisujemy umowy na wynajem z nowymi centrami i galeriami handlowymi, gdzie znajduje się większość naszych punktów. W niedługim czasie zamierzamy uruchomić 50 nowych punktów. Współpracujemy też z kilkoma sieciami handlowymi: IKEA, Tesco, Carrefourem, Kauflandem, Intermarché i siecią E.Leclerc, dzięki czemu możemy stawiać nasze punkty w pobliżu tych sklepów – podkreśla Marcin Olesiak.

Zagraniczna ekspansja Sweet Gallery

W realizacji planów rozwojowych na najbliższe lata firmie pomóc ma również rozwój za granicą pod międzynarodowymi markami Ice and Roll (Lodolandia) i Cake and Roll (Kołacz na Okrągło). W tej chwili koncepty franczyzowe Sweet Gallery obecne są na Słowacji (kilkanaście punktów) i w Wielkiej Brytanii (4 punkty). W Niemczech markę Ice and Roll i Cake and Roll rozwija Masterbiorca, który współpracuje ze spółką Sweet Gallery od kilku miesięcy, posiada pięć punktów własnych i ma już kilkunastu franczyzobiorców. Sprzedaż produktów na punktach w Europie Zachodniej jest większa od sprzedaży na punktach polskich o kilkadziesiąt procent.

W przyszłym roku zasięg Sweet Gallery zwiększy się o Litwę, Łotwę, Estonię, Bułgarię, Holandię, Portugalię, Kraje Zatoki Perskiej, Koreę Południową, gdzie spółka prowadzi rozmowy z potencjalnymi master franczyzobiorcami.

– Nasz koncept bardzo łatwo się adaptuje. Dostarczamy gotowy sprzęt, a mobilne punkty można stawiać w różnych lokalizacjach. Nasza najlepsza lodowa placówka w Manchesterze generowała sprzedaż na poziomie 20 tys. funtów miesięcznie, co dawało niemal 100 tys. zł. Nie mamy ograniczeń w rozwoju, co dostrzegają przedsiębiorcy z różnych stron świata, np. z Australii, z którymi też rozmawiamy – mówi Marcin Olesiak.

Teraz firma skupia się na sezonie jesienno-zimowym, który należy do konceptu kołaczowego. – Pod koniec września punkty Lodolandia przeszły rebranding i aktualnie działają jako Kołacz na Okrągło. Połączyliśmy oba koncepty, żeby stworzyć biznes, zarabiający przez 12 miesięcy. Roczny zysk z konceptu Lodolandia & Kołacz na Okrągło może oscylować na poziomie ok. 140 tys. zł. To dobra oferta dla przedsiębiorców, którzy szukają pomysłu na całoroczny biznes – podsumowuje Marcin Olesiak.

Przypomnijmy, warunkiem wejścia w koncept Lodolandia & Kołacz na Okrągło jest wkład własny w wysokości 10 tys. zł, natomiast pozostała reszta inwestycji jest leasingowana, co pozwala zoptymalizować koszty.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl